پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۲
۲

مسجدی که پذیرای بی‌خانمان‌ها در تهران است

سه شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۰۷
کد مطلب: 715918
امام جماعت مسجد امام‌رضا(ع) در دهکده المپیک تهران با بیان اینکه درهای این مسجد ۲۴ ساعته به روی مردم باز است گفت: از ساعت ۲۲ هرشب، افرادی که بدون محل اسکان هستند، چه مسافر و چه بی‌خانمان، می‌توانند در این مسجد شب را سپری کنند.
مسجدی که پذیرای بی‌خانمان‌ها در تهران است
به گزارش جهان نيوز، حجت‌الاسلام علی واشقانی‌فراهانی، بنیانگذار و امام جماعت مسجد امام‌رضا (ع) در دهکده المپیک تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس اظهار داشت: این مسجد را حدود ۱۰ سال قبل بنا کردیم و از همان زمان به صورت ۲۴ ساعته در آن حضور دارم و تلاش می‌کنم برنامه‌های مختلف عبادی، فرهنگی و اجتماعی در آن برای مردم برگزار کنم.

 
وی افزود: در این مسجد هم‌اکنون در قالب یک مهدکودک به خردسالان خدمت‌رسانی می‌کنیم و به تربیت اسلامی آنان مشغول هستیم و کلاس‌های قرآن نیز برای تمامی سنین برگزار می‌کنیم. ارائه خدمات پزشکی رایگان به بیماران نیز از دیگر خدمات این مسجد است.

واشقانی فراهانی با بیان اینکه درهای مسجد امام‌رضا (ع) در اکثر ساعات شبانه‌روز به روی همه باز است، تصریح کرد: مسجد از یک ساعت پیش از اذان صبح تا پاسی از شب باز است. برای همین است که مردم می‌دانند در هر ساعتی از شبانه‌روز به مسجد مراجعه کنند، جایشان در مسجد است.

 
امام جماعت مسجد امام رضا (ع) گفت: این مسجد در سه طبقه و ۲ هزار مترمربع احداث شده است و از ساعت ۲۲ شب افرادی که در تهران بدون محل اسکان هستند چه مسافران در راه مانده و چه افراد بی‌خانمان می‌توانند در این مسجد شب را سپری کنند.

 
وی در پایان با بیان اینکه باتوجه به سردشدن هوای تهران آمادگی پذیرایی از کارتن‌خواب‌ها و بی‌خانمان‌های تهران را داریم، خاطرنشان کرد: امکان اسکان مسافران با استقبال بسیار مردم مواجه شده است به‌صورتی که مسافران بسیاری از استان‌های دیگر کشور شب‌ها با من تماس می‌گیرند و در مساجد اسکان پیدا می‌کنند.

کسانی که نیاز به اسکان ضروری دارند می‌توانند از ساعت 22 بامراجعه به مسجد امام رضا (ع) به نشانی غرب به شرق بزرگراه همت، خروجی دهکده، سه‌راه زیبادشت مراجعه کنند.

منبع:فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ب
Iran, Islamic Republic of
قابل توجه امور مساجد به این می گویند مسجد ؟ باید مسئولین امور مساجد به تمام مساجدی که امکان همچنین کارها را دارند بخواهند که این کار ها را انجام دهند 40 سال از انقلاب می گذرد خیلی از مساجد هستند که این امکان را دارند ولی تابحال از این کار ها نکردند پس تا جه زمان باید صبر کرد؟؟؟؟
سید
Iran, Islamic Republic of
این از کم کاری و بی مسئولیتی امور مساجد است که برخی مساجد در وقت وجوب نماز هم باز نیستند چه برسد به اینکه محلی برای بی خانمانها قرار گیرد .........