پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۲

کدام استان ها از امشب برفی می شوند؟

دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۳۰
کد مطلب: 715877
مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه از اواخر وقت امشب سامانه بارشی از غرب به کشور وارد می‌شود و موجب بارش پراکنده برف در شمال غرب و غرب خواهد شد، گفت: فردا در شمال غرب، غرب و برخی نقاط مرکز کشور بارش برف و باران داریم.
کدام استان ها از امشب برفی می شوند؟
به گزارش جهان نيوز، در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: از اواخر امشب سامانه بارشی از سمت غرب به کشور وارد می‌شود و موجب بارش پراکنده برف در شمال غرب و غرب خواهد شد.

وی افزود: فردا در شمال غرب، غرب و برخی نقاط مرکزی کشور بارش برف و باران داریم و در شمال شرق، جنوب شرق و شرق کشور همچنین سواحل شمالی کشور و دامنه‌های البرز مرکزی و شرقی بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: فعالیت سامانه بارشی مذکور روز چهارشنبه در جنوب غرب، برخی نقاط جنوب کشور و غرب کشور به صورت برف و باران و وزش باد خواهد بود.

ضیائیان افزود: از اواخر وقت روز چهارشنبه در شرق کشور نیز بارش پراکنده داریم، اما روز چهارشنبه شدت بارش‌ها در استان‌های کرمانشاه، ایلام،‌ لرستان، چهار محل و بختیاری، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، شمال و غرب فارس و شمال خلیج فارس است.

وی ادامه داد: روز پنجشنبه عمده‌ فعالیت سامانه بارشی در شمال شرق،‌ جنوب شرق و جنوب کشور است، البته در برخی نقاط شمال غرب و دامنه البرز مرکزی بارش پراکنده داریم؛ تا ظهر پنجشنبه نیز در استان‌های ایلام، لرستان و کرمانشاه بارش برف و باران خواهیم داشت.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار داشت: روز جمعه در استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و جنوب کرمان رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی تأکید کرد: با شروع فعالیت سامانه بارشی از امشب، در استان‌ها و مناطقی که ذکر شد، کاهش دید، ‌لغزندگی جاده‌ها، آب‌گرفتگی معابر عمومی و تلاطم در دریا پیش‌بینی و توصیه ‌می‌شود احتیاط در تردد شهری و جاده‌ای و مجهز کردن خودروها به تجهیزات زمستانی در دستور کار باشد.

وی افزود: روز جمعه سامانه بارشی جدیدی وارد کشور می‌شود و در استان‌های واقع در شمال غرب و غرب کشور، همچنین دامنه‌های البرز غربی و مرکزی و سواحل شمالی کشور سبب بارش برف، کاهش دما و برخی نقاط کولاک برف می‌شود.

ضیائیان با بیان اینکه خلیج فارس تا روز پنجشنبه مواج است، گفت: همچنین تنگه هرمز روزهای چهارشنبه تا جمعه ‌و دریای خزر و دریای عمان هم روز جمعه مواج است.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت اظهار داشت: آسمان تهران روز آینده نیمه ابری پیش‌بینی می‌شود، همچنین روز چهارشنبه در اواخر وقت بارش برف و باران در تهران خواهیم داشت و روز پنجشنبه نیز آسمان تهران ابری و بارانی است که بارش برف و کاهش دما نیز در تهران خواهیم داشت؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 5 درجه و یک درجه زیر صفر خواهد بود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: فردا در 24 استان کمینه دما صفر و زیر صفر درجه خواهد بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *