جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
کوشکی:

برجام وقتی مرد که ما به همه تعهدات‌ عمل کردیم

دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۱۸
کد مطلب: 715819
عضو هیات علمی دانشگاه تهران گفت: مکانیسم ماشه در واقع بازگشت تحریم‌های شورای امنیت است که بار‌ها آقای روحانی و حامیان برجام گفتند که تحریم‌های لغو شده، ولی لغو نشده بود؛ اصطلاحا در حالت فریز قرار دارد و معلق نگه داشته شده است.
برجام وقتی مرد که ما به همه تعهدات‌ عمل کردیم
به گزارش جهان نيوز، محمد صادق کوشکی فعال سیاسی و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در خصوص فعال‌سازی مکانیسم ماشه علیه کشورمان، افزود: مکانیسم ماشه، سنگین‌ترین اهرم‌های فشاری است که در برجام در نظر گرفته شد. بار‌ها به تیم مذاکره کننده و مسئولان وزارت امور خارجه پیرامون مکانیسم تذکر داده شده است.

وی گفت: مکانیسم ماشه در واقع بازگشت تحریم‌های شورای امنیت است که بار‌ها آقای روحانی و حامیان برجام گفتند که تحریم‌های لغو شده، ولی لغو نشده بود؛ اصطلاحا در حالت فیریز قرار دارد و معلق نگه داشته شده است.

این فعال سیاسی اصولگرا تصریح کرد: اروپایی‌ها اگر اراده کنند، می‌توانند تا ۴۵ روز تمام آن شش قطعنامه شورای امنیت را علیه ما اجرا نمایند. در واقع اگر ما مطابق میل اروپا و آمریکایی‌ها عمل نکنیم، مکانیسم ماشه فعال می‌شود. بند ۳۷ توافق نامه هسته‌ای، مانند یک شمشیر بالای سر ما نگه داشته شده است.

کوشکی ادامه داد: اروپایى‌ها مانند آمریکا از برجام خارج شده‌اند. در حال حاضر ما باید بازرسی‌های اضافه که بر روی غنی‌سازی ۲۰ درصد صورت می‌گیرد، لغو کنیم. برجام وقتی مرد که ما به همه تعهدات‌مان عمل کردیم.
 
عضو هیئت علمی دانشگاه تهران اظهار داشت: هدف برجام فقط توقف توان هسته کشورمان بود و برای حذف تحریم‌ها طراحی نشده است. یک دروغ بسیاری بزرگی به ملت ایران گفته شد که عبارتش این بود، «بعد از برجام بلافاصله همه تحریم‌ها لغو می‌شود.»

کوشکی ادامه داد: مردم از دروغگوی بزرگ باید بپرسند که چرا چنین وعده‌ای را داده است. دولتمردان هنوز با توجه به بد عهدی غربی‌ها مماشات می‌کنند.

منبع:خبرگزاری دانشجو
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *