پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

بازداشت ۱۸۵ فعال محیط زیستی در بروکسل

يکشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۴۴
کد مطلب: 715658
پلیس ۱۸۵ معترض به وضعیت تغییرات آب و هوایی را در یک نمایشگاه خودرو در شهر بروکسل پایتخت بلژیک بازداشت کرده است.
بازداشت ۱۸۵ فعال محیط زیستی در بروکسل
به گزارش جهان نيوز به نقل از رویترز، پلیس بروکسل روز شنبه حداقل 185 نفر از معترضان نسبت به تغییرات آب و هوایی را که در یک نمایشگاه خودرو تظاهرات کرده بودند، بازداشت کرده است.
 
بر اساس این گزارش، تظاهرات کنندگان نسبت به نقش صنعت خودرو در تولید آلاینده دی اکسید کربن که عامل مهمی در تغییرات آب و هوایی است، اعتراض داشتند.

این اعتراضات چند روز پس از آن برپا شده است که کمیسیون اروپا ایده‌هایی را برای تامین مالی پروژه موسوم به "توافق سبز" ارائه داده است. هدف اصلی از اجرای این طرح، اعمال اصلاحات در صنعت خودروسازی اروپا تا سال 2050 و کمک به کاهش آلاینده‌های محیط زیست است.

یکی از سازمان دهندگان این تظاهرات اعتراض آمیز گفت: این تظاهرات علیه صنعت خودروسازی است چرا که آنها دروغ‌های زیادی گفته‌اند تا خودروهای بیشتری را بفروشند.

پلیس بروکسل بلافاصله وارد عمل شده و اجازه دسترسی تظاهرات کنندگان به محل برگزاری نمایشگاه را نداده است.

پیش بینی می‌شود بیش از 500 هزار نفر از این نمایشگاه بزرگ خودرو بازدید کنند. این بزرگترین نمایشگاه خودرو در بلژیک به شمار می‌رود.
 
منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *