شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱

چون ایرانی‌ام، می‌خواهند نابودم کنند

يکشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۰۷
کد مطلب: 715613
کاپیتان تیم ملی دوچرخه‌سواری گفت: ۲۱ سال تست دوپینگ داده‌ام و هیچ وقت مشکلی نداشته‌ام. همیشه هم مخالف دوپینگ بوده‌ام، اما آن‌ها به جرم اینکه ایرانی‌ام می‌خواهند مرا نابود کنند.
چون ایرانی‌ام، می‌خواهند نابودم کنند
به گزارش جهان نيوز، مهدی سهرابی کاپیتان تیم ملی دوچرخه‌سواری برای ۴ سال محروم شد. او بعداز ۷ ماه تعلیق با حکم فدراسیون جهانی به اتهام دوپینگ ۴ سالی باید دور باشد. هرچند خودش قبول ندارد و البته این قضیه را سیاسی می‌داند. 

قضیه محرومیت ۴ ساله شما چیست؟
وکیل من چند ماهی است که پیگیر است و مستندات را به فدراسیون جهانی داده، اما متأسفانه UCI بدون هیچ دلیل، مدرک و مستنداتی مرا محروم کردندو با اینکه مدارکم را برای دفاع از خودم داده‌ام، اما آن‌ها می‌گویند باید ثابت کنی دوپینگ نکرده‌ای. فدراسیون جهانی دوچرخه‌سواری غیرقانونی اسم مرا از لیست تعلیق‌ها در لیست محرومان نوشته است. چرا آن‌ها باید قبل از نوشتن اسمم در لیست محرومان اول باید به من نامه دهد و اگر آن را امضا کردم، این کار را انجام دهد، نه اینکه حکم را به من نداده اسمم را در لیست محرومان منتشر کند.

چطور؟
مگر می‌شود با احتمالات کسی را محکوم کرد؟ وکیل من ۱۵ صفحه مستندات طبق ماده و آیین‌نامه برای اثبات بی‌گناهی من فرستاده، آن وقت آن‌ها بعداز ۶-۷ ماه تعلیقم به خاطر روش و ماده مصرفی به جای اینکه حکم را اول به خودم بدهند و اگر قبول کردم، محرومیتم را علنی کنند، بدون خبر به من و غیر قانونی اسمم را جزو محرومان منتشر کرده‌اند. در صورتی که همین حالا دو دختر دوچرخه‌سوار ایرانی که اسم‌شان در لیست تعلیقی‌ها است با اینکه حکم‌شان خورده، اما چون آن را امضا نکرده‌اند هنوز در لیست تعلیقی‌ها هستند.

خب حالا اعتراض می‌کنی؟
جمعه شب اسمم را روی سایت زده‌اند و یک هفته مهلت برای اعتراض داده‌اند. البته من ۲۱ روز هم مهلت اعتراض به CAS را دارم که حتماً وکیلم پیگیر می‌شود چراکه به نظرم این قضیه به جز غرض‌ورزی برای نابودی یک قهرمان چه می‌تواند باشد؟ مرجعی بالاتر از فدراسیون جهانی در رشته‌ها نیست. من چطور می‌توانم با آن‌ها مقابله کنم درحالی که به راحتی قانون را زیر پا می‌گذارند؟ حالا همه امیدم CAS است. چراکه من از ۲۴ سال سابقه، ۲۱ سال تست دوپینگ داده‌ام و هیچ وقت مشکلی نداشته‌ام. همیشه هم مخالف دوپینگ بوده‌ام، اما آن‌ها به جرم اینکه ایرانی‌ام می‌خواهند مرا نابود کنند.

از کمیته ملی المپیک، وزارت و فدراسیون کمک نمی‌گیری؟
فدراسیون دوچرخه‌سواری که خودش به خاطر دوپینگ درگیری زیادی دارد. البته باعث و بانی همه این دردسر‌ها ایمیل‌ها و گزارش‌هایی است که از ایران برای فدراسیون جهانی فرستاده می‌شود. به خاطر همین یکی، دو سال اخیر دیگر در هیچ توری از تیم‌های ایرانی دعوت نمی‌شود. ببینید آدم‌ها چقدر می‌توانند کثیف باشند و وطن‌فروشی کنند. وقتی خودشان در جایی منفعتی ندارند اجازه نمی‌دهند بقیه هم نفعی ببرند. متأسفم برای فدراسیون جهانی که تحت تأثیر قرار گرفته است. امیدوارم رئیس کمیته ملی المپیک و معاون ورزش حرفه‌ای به من کمک کنند.

منبع: خبر ورزشی
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *