جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱
۵۹

مسئولیت سخنان مهمانان کارشناس در صداوسیما بر عهده خودشان است

پنجشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۳۰
کد مطلب: 715300
مدیرکل روابط عمومی رسانه ملی به حاشیه‌های چند روز اخیر برای صداوسیما و اظهارات غیرقابل پذیرش یک کارشناس روی آنتن زنده شبکه افق پاسخ داد.
مسئولیت سخن کارشناسان در صداوسیما بر عهده کیست؟
به گزارش جهان نيوز، محمد حسین رنجبران مدیرکل روابط عمومی رسانه ملی با اشاره به اظهارات یکی از کارشناسان در برنامه «جهان آرا» در شبکه افق گفت: بار‌ها اعلام کرده‌ایم در برنامه‌های زنده، مسئولیت حرف‌هایی که کارشناسان می‌گویند، برعهده خودشان است و سازمان صدا وسیما نه تنها چنین اظهارنظر سخیفی را قبول ندارد، بلکه آن را خلاف موازین اخلاقی و در شرایط فعلی کشور، سمی مهلک برای وحدت میان قشر‌های مختلف می‌داند.

وی با بیان اینکه مدیرشبکه افق بعد از این اظهارنظر، حین برنامه به کارشناس مربوط تذکر داده است، افزود: متاسفانه بعد از تذکر مدیر شبکه هم این کارشناس اظهارات خود را اصلاح نکرد و جهت‌گیری خود را تغییر نداد و بعد از برنامه هم به تماس‌های متعدد مسئولان برنامه برای توضیحات بیشتر و عذرخواهی از این حرکت پاسخ نمی‌دهد.

مدیرکل روابط عمومی رسانه ملی با اشاره به اینکه مدیریت شبکه افق به دلیل تخلف از ابلاغیه ستاد انتخابات رسانه ملی مبنی بر دعوت نکردن از افرادی که نامزد انتخابات مجلس یازدهم هستند، تذکرجدی دریافت کرده است، تصریح کرد: با توجه به اظهارات این کارشناس که باعث ناراحتی بسیاری میان افکارعمومی حتی مخالفان این خانم کارگردان شده است، به نظر می‌رسد با توجه به خواست مردم، بررسی دوباره صلاحیت وی در شورای نگهبان قانون اساسی قابل پیگیری باشد البته تصمیم گیری دراین زمینه فقط در حوزه صلاحیت این شوراست.

وی افزود: بسیاری از مخاطبان در تماس با روابط عمومی رسانه ملی از ما می‌پرسند آیا کسی که در شرایط حساس و خطیر کشور و لزوم حفظ وحدت میان آحاد مختلف جامعه چنین اظهارنظری را از تریبون زنده و عمومی رسانه ملی بیان می‌کند صلاحیت حضور در مجلس شورای اسلامی را دارد؟!

رنجبران بیانیه خانه سینما را به بهانه اظهارنظر یک کارشناس عجولانه و مغایر رویکرد روشنفکرانه این قشر فرهیخته کشور دانست و گفت: متاسفانه تعابیری در این بیانیه وجود دارد که اگر ما هم بخواهیم مانند مسئولان خانه سینما عجولانه و از سر احساس با آن برخورد کنیم، باید جواب متناسبی به آن بدهیم؛ اما همان طور که گفتم شرایط کشور به گونه‌ای است که باید همه به سمت وحدت و همدلی پیش برویم و اینگونه رویکرد‌ها را سمی مهلک در این مقطع حساس می‌دانیم.

مدیرکل روابط عمومی رسانه ملی با اشاره به اینکه همه اهالی سینما از خانواده رادیو و تلویزیون هستند، افزود: رسانه ملی در سال بیش از یازده هزار ساعت از آنتن خود را به صورت رایگان به تبلیغ تولیدات همین دوستان اختصاص داده و می‌دهد و حتی فیلم‌هایی را که به لحاظ محتوا به آن‌ها ایراد دارد، بازهم تبلیغ می‌کند تا چرخ صنعت سینما بچرخد. این خود نشان می‌دهد که صداوسیما اهالی سینما را از خود می‌داند.

وی با بیان اینکه سازمان صداوسیما در عین حال که خانواده سینما را ارج می‌نهد، به برخی افراد این خانواده انتقاد دارد، گفت: این انتقاد سلیقه‌ای و تفکری نیست؛ بلکه منطبق بر منافع ملی است و هرکس در هر قشری و با هر لباسی که به ایران و ایرانی خیانت و در جدول دشمنان قسم خورده این مردم حرکت کند، رسانه ملی با او برخورد قاطع و متناسبی می‌کند.

رنجبران هوشیاری همکاران سینمایی کشور را برای حفظ مرزبندی میان خانواده سینما با دشمنان قسم خورده این مرز و بوم خواستار شد و افزود: توقع این است که خانواده بزرگ سینمای ایران به معنای واقعی حافظ منافع مردم ایران باشد و اجازه ندهد عده‌ای معدود در درون این خانواده با پول‌دشمنان این مرزوبوم، ضد امنیت مردم ایران طراحی‌های گوناگون داشته باشند.

مدیرکل روابط عمومی رسانه ملی همچنین در پاسخ به سوالی درباره ویدئوی منتشر شده از مجری خانم شبکه افق در فضای مجازی نیز گفت: خانم ابوطالبی با تواضع و متانت از این بخش کوتاه عذرخواهی کرد و توضیح داد که این سی و هشت ثانیه برشی از یک برنامه شصت دقیقه‌ای است که متاسفانه منظور او را به خوبی نمی‌رساند.

رنجبران با بیان اینکه دراین برنامه شصت دقیقه‌ای بحث برسرسبک زندگی مسئولان کشور ولزوم الگو قراردادن سردارحاج قاسم سلیمانی برای همه مسئولان بوده است، تاکید کرد: مجری این برنامه خطابش در آن بخش خاص، برخی مسئولان بوده است که شعار و عملشان یکی نیست، نه مردم؛ البته همان طور که خودش هم گفت بهتر بود چنین مطلبی را روی آنتن بر زبان نمی‌آورد.

وی افزود: این برنامه در روز تشییع حاج قاسم سلیمانی در تهران یعنی دوشنبه هفته پیش به صورت زنده پخش شده است یعنی دو روز قبل از حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی و در زمانی که اوج وحدت مردم درتهران با تجمعی هفت میلیونی نمایش داده شده است و این خود گویاست که برخی با تقطیع این برنامه تقریبا یک هفته بعد از آن و درفضای بعد از مشخص شدن ماجرای سقوط هواپیمای اوکراینی دنبال برهم زدن فضای کشور و ایجاد دوقطبی بوده اند.

رنجبران با اشاره به اینکه هیچ فرد عاقلی در اوج قدرت و وحدت کشور یعنی در زمانی که هفت میلیون در تهران از قشر‌های مختلف و تفکرات گوناگون مردم برای تشییع حاج قاسم سلیمانی آمده‌اند، چنین جمله‌ای را بدون پیش زمینه‌ای دقیق و درست به زبان نمی‌آورد، گفت: همان طور که در برنامه شصت دقیقه‌ای هم مشخص است خانم ابوطالبی می‌خواسته بگوید مردم ما درسرزمین ایران مسئولینی می‌خواهند مثل حاج قاسم سلیمانی که حرف و عملش درکار برای مردم یکی بوده است، اما شاید جمله را در لحظه خوب انتخاب نکرده باشد که این دربرنامه زنده پیش می‌آید.

مدیرکل روابط عمومی رسانه ملی با تاکید براینکه در شرایط فعلی، آرامش، تدبیر و حفظ برادری و وحدت مهم‌ترین نیاز کشور است تاکید کرد: امیدوارم همه ما بتوانیم درمسیرخدمت خالصانه به مردم ایران اسلامی حرکت کنیم و در شرایط کنونی رسیدگی به مشکلات مردم، از جمله سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان را در اولویت کاری خود قرار دهیم.

منبع:فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
شرایط کشور برای پخش زنده مناسب نیست و هرکس هر چیزی که دلش بخواهد نباید در سیما بگوید.... جناب مدیر کلللللللل!!!
محمد
Romania
اقا هیچکس مقصر نیست!خوب شد؟مردم عادی مقصرند و لاغیر.بیخودی مسئولین را مقصر نکنید.انها معصومند.
Iran, Islamic Republic of
تو مناظرات برخی از کاندیداها هر تهمت و دروغی را زدند و گفتند کسی پیگیر حرفهاشون شد؟
واقع بین
Iran, Islamic Republic of
لطفا اصل موضوع فراموش نشود ،چرا یک خانم در این شرایط خاص کشور مردم را به تجمع و پیامدهای .... ان دعوت میکند، یک کارشناس هم جواب کلی به این موضوع دادن ،حالا عالم و آدم اصل رو ول کردن !! فرع رو چسبیدن ، لطفا کمممممی تفکر
سید
Iran, Islamic Republic of
خودشان افرا تندرو از یک طیف فکری(به اصطلاح اصول گرایان)رو دعوت می کنند و فضای کلی حرفای اونها رو میدونند..اگه صادقند وریگ به کفش نیستند از هر دو طیف فکری غالب دعوت کنند.
Iran, Islamic Republic of
اوسکول که تازه به جایگاه رسیدی آخه تو که تو تا خرخره دولا بودی برای هاشمی یادمون نرفته برو تحقیق کن ببین برنامه برای چه زمانی بوده دانای کل!!
Iran, Islamic Republic of
شما چقدر مودبی
Iran, Islamic Republic of
به هرحال آقای علی عسگری مدت زیادی در کنار وزیر کشور آقای رحمانی فضلی بود و تو انتخابات زحمت زیادی برای هماهنگی با وزارت کشور کشید اگر اندکی فضای باز تو شبکه افق باز کرده میشه بودجه صدا وسیما را کم کرد یا در عوض در ایام انتخابات با انتخاب مجریهای مناسب جبران کرد.
Iran, Islamic Republic of
استاد رنجبران عجب هوشی داری هیح اصلاحاتچی فکر شما را نداشت به چهره شما نمیخوره نظریه رد صلاحیت رو مطرح کنید . این میتونه خودش یک بهانه برای سرو صدای رسانه ای و ایراد از شوراي نگهبان باشه . از مزایای فتنه های آخرالزمان اینه که چهره واقعی برخی از افراد رو معلوم میکنه .
Canada
با این لحن سخیفی که داری لابد خودتو خیلی هم مسلمون میدونی
Iran, Islamic Republic of
ممکنه رابطه لحن سخیف با مسلمون بودن را بگید؟
Iran, Islamic Republic of
رنجبران توضیح دهد که چرا یک شبکه تلویزیونی را در اختیار جبهه پایداری و امثال پناهیان و یامین پور قرار داده و انها هم با اوردن کارشناسانی که جز توهین و انشقاق در کشور کار دیگری ندارند اختصاص داده است؟ .....
Iran, Islamic Republic of
دقیقا کجاتون می سوزه
امیر
Iran, Islamic Republic of
توهین راهگشا نیست. به توصیه های رهبر انقلاب برای پرهیز از دوقطبی سازی برگردیم. صدا وسیما باید نظارت بیشتری بر افق داشته باشد.
Iran, Islamic Republic of
واقعا انتظار داری همه بریزند تو خیابان بنر شهدارا آتیش بزنند تا همه یک دل باشیم و وحدت ملی داشته باشیم. واقعا انتظار داری همه طرفدار برجام باشند و بگن روحانی مچکریم تا وحدت ملی باشه.
اگر یامین پور بده پس چرا این همه اصلاح طلب تو برنامه ایشان آمدند.واقعا انتظار که داری یک برنامه درست کنند سی چهل روز برای خدمات دولت شما جشن بگیرند؟
علی
Iran, Islamic Republic of
نگران نباش همفکران شماتادلتون بخوادرسانه وتریبون دارن...bbc...voa....manotoو..
یک بام ودوهوا
Iran, Islamic Republic of
برام جالبه بدونم اونوقت که یه کارگردان خانم اومدتوی تلویزیون وگفت که ایرانیا« عقده ای»هستن،چطوربه تریج قبای این سلبریتی هاوروشنفکرابرنخورد.....!!!
.
.
.
تازه اگه این آقابه یکی دونفرتوهین کرده اون خانم به یه مملکت توهین کرده بود..
United States
.....
Iran, Islamic Republic of
..حضرات پناهیان و رائفی هم جز واقعیت چیزی دیگر نمی گویند..
رسول مشهدي
Iran, Islamic Republic of
آقاي رنجبران درست است كه مسئوليت گفته هاي كارشناسان هر برنامه اي بر عهده خود اوست ولي مسئوليت دعوت هميشگي از كارشناسان يك طيف و جناح خاص كه برخي از ايشان پاي ثابت برنامه ها هستند بر عهده كيست؟
آيا آقاي يامين پور بعنوان مجري مسئوليت حرفهايش بر عهده كيست؟
آيا آقاي اميرحسين ثابتي بعنوان مجري مسئوليتش بر عهده كيست؟
آيا آقاي طالب زاده مجري برنامه راز نبودند؟
اين افراد كارشناس مجري هستند كه سالهاست آزادانه نظرات تند خود را از تريبون صدا و سيما منتشر ميكنند؟
آقاي رنجبران لطف كنيد و به شعور مخاطب توهين نكنيد.
Iran, Islamic Republic of
شعور کدام مخاطب؟
ما که دیدیم خیلی از اشخاص همفکر با شما و بعضا معاند و مخالف بنیادی نظام جمهوری اسلامی رو دعوت کردند و هر حرفی دوست داشتند گفتند
Iran, Islamic Republic of
مسئولیت تهمت‌های جناح کدخدا پرست بر عهده کیست؟.....
عجیب
Iran, Islamic Republic of
؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
حالا خوبه مشهدی خان این افراد که نام بردی فقط تو افق رویت میشن ،ده تا شبکه دیگه ۲۴ ساعته تندروها اصلاح طلبو نشون میدن ککتون نگزید
درد منافق
Iran, Islamic Republic of
مشکل شما جای دیگر است مثلا عین الاسد!
و گرنه از نظر باصطلاح کار شناسی به اندازه کافی از جانب بی بی سی جان فارسی سیراب می شوید.
Iran, Islamic Republic of
مثبت دادم ولی با جمله آخر موافق نیستم چون ایشون واقعا خوب عمل کردن.
هم وطن
Iran, Islamic Republic of
رسول مشهدی سلام
حتما خود شما هم دیده باشی
در هر برنانه ای که اظهار نظر در خصوص فرد یا افردای میشه در همون برنامه از آنها دعوت میشه بیان و جواب ودفاع خودداشته باشن ولی چون از رویارویی در پخش مستقیم وحشت دارن دعوت قیول نمی کنن و نمیان
امیر
Iran, Islamic Republic of
....
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
این فرمایش شما کذب محض است.!!!
Romania
لطفا شما کا شناساتون رو لیست کنین، ببینیم کیا هستن،؟ خوبه ازاون هنرپیشه هایی استفاده کنیم که یه روز با شلوارک میان بیرون، یا هفتاد قلم آرایش دارن،، یا اصلا میخواین هنرپیشه‌ها ی خارجی رو بیارم، کارشناس شبکه افق بشن؟
Iran, Islamic Republic of
رنجبران:
" سازمان صدا وسیما نه تنها چنین اظهارنظر سخیفی را قبول ندارد، بلکه آن را خلاف موازین اخلاقی و در شرایط فعلی کشور، سمی مهلک برای وحدت میان قشر‌های مختلف می‌داند."

همینقدرکه ایشان میگوید اظهارات برخی ازبه اصطلاح کارشناسان سخیف است خوبه اما مسئله این است که با شناخت قبلی که ازآنان دارند چرا دعوتشان می کنند که مشکلاتی برمشکلات کشوربیفزایند؟!
Iran, Islamic Republic of
ما امروز به یک عده مجیزگو برای مسئولین نیاز داریم تا وحدت ملی داشته باشیم چرا اینقدر برجام و سند 2030 و پالرمو و اشرافیگری مسئولان حتی خصوصی سازی هپکو و ماشین سازی تبریز را نقد میکنید . اینها باعث ناراحتی سلبریتیها و مردم میشود ما به همدلی نیاز داریم
Iran, Islamic Republic of
ما میگیم توهین نباشه....
Iran, Islamic Republic of
ما میگیم مردم را گول نزنید . اقای کوشکی درباره ریگی گفت نه داعش .داعش جنایتکار بود و تجاوز میکرد اما ریگی جنایت میکرد. مسئله جنسی نبوده و اگر به فرد خطاکاری اشاره شد اما از کسی نام برده نشد.
Iran, Islamic Republic of
فیلم این مجری به اصطلاح کارشناس! رو توی شبکه افق بزارید ببینیم چه فرمایش! کرده.
Iran, Islamic Republic of
صدا و سیمای میلی
Iran, Islamic Republic of
با سلام،به نظر من هم حرف این کارشناس به هیچ وجه درست نیست چون اولا أگه پای داعش و امثالهم به این کشور باز شود اشخاصی چون پوران درخشنده و دخترش را در کشور نمی یابند که بخواهند کاریشون کنندو باید اینها را در آمریکا،اروپا و یا کانادا بیابی،
Iran, Islamic Republic of
رخشان بنی اعتماد
Iran, Islamic Republic of
اصلا بحث داعش نبوده . بحث ریگی بود که اصلا مسئله جنسی نداشتند.
Iran, Islamic Republic of
شما اگر برای ناموس هموطنانت احترام قائل بودی با این لحن نظرنمیدادی گرچه ازکوزه همان برون تراود که دراوست
Iran, Islamic Republic of
ناموسی که با یک جستجو در تصاویر هفت قلم آرایش و زلف پریشان کرده روی اون چه غیرتی میشه داشت ...
United States
صدا و سیما نیاز به یک تحول عظیم و انقلابی داره....
Switzerland
ای کاش یک ساز وکاری ارائه میگردید تا هرکسی نمیتونست هرچی میخواهد بیان کند.....
Iran, Islamic Republic of
ساز و کار تقوا کارساز است.
Switzerland
مجری توانمندی چون آقای یامین پور میتوانست این برنامه را هدایت کند.به نظر من این مجری آقای ثابتی برای این برنامه مناسب نیست.
United Arab Emirates
توانمند اونهم‌از نوع پایداری چی؟ چه شود .....
Iran, Islamic Republic of
مجری اصلاحات چی که هم مجری برنامه مناظره کاندیداها بودند و هم مجری برنامه تیلیغاتی یک کاندیدای محترم با اون قرعه کشی با گوی معروف خوبه. اصلا اونی که به پاس زحماتش برای اصلاحات رفت فرانسه و حالا تو امریکا بهتره .
Iran, Islamic Republic of
اشکال از مجری یا حرف نیست اشکال از کینه به جریان انقلابیه که منتظر فرصتن تا ضربه بزنن وگرنه بنابر ادعای خودشون که سیما مخاطب نداره پس این همه حمله براچیه .کجاشون خیییلی سوخته.؟
هموطن
Iran, Islamic Republic of
شبکه واقعا روشنگری است ....
Iran, Islamic Republic of
آقای رنجبران خیلی راحت بگو میخام در برنامه جهان آرا رو ببندم تا دوستانم خوشحال شوند
Iran, Islamic Republic of
کوشکی بهانه است جهان آرا نشانه است
Iran, Islamic Republic of
دومین بار
رنجبران: چرا ان موقع که در برنامه زنده میهمانان را وادار می کنی بر علیه احمدی نژاد هر حرفی را بزنند فکر وحدت نیستی ولی حالا که حرف حقی در دفاع از نظام در انتقاد از افراد ...گفته شده دنبال رد صلاحیتی
جهان چرا از نام احمدی نژاد لرزه بر اندامت می افتد و دست به سانسور می زنی..
Iran, Islamic Republic of
.....
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
جناب رنجبران مدیرکل روابط عمومی رسانه ملی
در زبان میگوئی کارشناس درسته؟؟؟!!!!!!!!
کارشناس نمیاد تو تلویزیون نوشته جنابعالی را بخواند .!!!
اگر کارشناسی را دعوت میکنید در برنامه تلویزیون هر کسی دو کلمه حرف حقی که به درد این ملت میخورد را بزند واویلای شماها بلند میشود. راستی چرا؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
سینا
Iran, Islamic Republic of
خوب گفته دمش گرم.....
حامد
Iran, Islamic Republic of
آقای رنجبران درماجرای مائده هژبری شما جای متهم وشاکی راعوض کردید.وکسی که جرم کرده بود مظلوم شد وشما عذر خواهی کردید.واقعاً اخر الزمان شده !
Iran, Islamic Republic of
خوبه توجیح می کنی تیغی جون
اگر اینجوری لطف کنن تاج زاده دعوت کنن تا هرچی دلش خواست بگه
Iran, Islamic Republic of
وقتی که صدا و سیما در دست یک جریان خاص است خوب معلومه که فقط از بیشتر مواقع از افراد همان جریان خاص به عنوان میهمان دعوت میکنند.
متاسفانه کار صدا و سیما به جایی رسیده که حتی دیگر مجریانشان هم نمی توانند در برنامه ها بی طرفی خودشان را نشان دهند و خیلی علنی در مورد مسائلی که مورد اختلاف در جامعه است جهت گیری دارند به عنوان مثال همین برنامه دست خط و بدون توقف را ببینید متوجه میشوید که خود این مجری ها وابسته به یک جریان خاص سیاسی هستند.
Iran, Islamic Republic of
...
وقتی معیار گزینش، چاپلوسی باشد نتیجه میشود همین...