جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۴
۲۷۳
روحانی در جلسه هیات دولت:

من هفت سال مسئول پدافند هوایی بودم؛ هدف گرفتن هواپیمای مسافربری غیرقابل تصور است/ در عذرخواهی از مردم، شفاف، صادق و روان باشیم/ بگذارید همه گروه‌ها در انتخابات شرکت کنند/ شما یک جناح کشور را به مخالف تبدیل می‌کنید؟

از سقوط هواپیما تا حمله به شورای نگهبان و تمجید برجام
چهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۲۱
کد مطلب: 715220
به عنوان کسی که هفت سال در زمان جنگ مسئول پدافند هوایی بود می گویم که هدف قرار گرفتن هواپیمای مسافربری در چنین شرایطی غیرقابل تصور است.
من هفت سال مسئول پدافند هوایی بودم؛ هدف گرفتن هواپیمای مسافربری غیرقابل تصور است/ در عذرخواهی از مردم، شفاف، صادق و روان باشیم/ بگذارید همه گروه‌ها در انتخابات شرکت کنند/ شما یک جناح کشور را به مخالف تبدیل می‌کنید؟
به گزارش جهان نيوز، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت گفت: سردار عزیز ما از دست ما رفت و ما از امروز و بعد از سوگواری به حقی که برای او داشتیم، باید به فکر حفظ میراث سردار سلیمانی باشیم.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه "سردار سلیمانی مرزبان ایران بود اما هیچ‌وقت نمی‌خواست بین ایرانیان مرزی را به وجود بیاورد"، اظهار داشت: همه صاحبان یک سرزمین و یک نظام هستیم و منافع ما، منافع مشترک است.

دکتر روحانی با بیان اینکه "ایران دارای یک رنگ و یک نام و یک سلیقه نیست"، گفت: می‌دانیم در کشوری زندگی می‌کنیم که در آن سبک‌های مختلف زندگی وجود دارد و سلیقه‌های مختلف حاکم است و باید به سلیقه‌ها ، اندیشه‌ها و راه‌های مردم احترام بگذاریم. همه ایرانی هستند و ایران از آن همه است و این سرزمین به سلیقه، جناح و افکار خاصی مرتبط نیست بلکه به همه ارتباط دارد.

رئیس جمهور افزود: جان هر فرد ایرانی، جان همه ماست. همانطور که قرآن به ما آموخته، از دست رفتن یک نفر بی‌گناه به منزله از دست رفتن انسانیت است و علت اینکه این حوادث دل مردم ما را به درد آورد به خاطر این بود که این عروج‌ها، بسیار مظلومانه بود.

دکتر روحانی گفت:  هم شهادت شهید سلیمانی، مظلومانه بود و هم از دست رفتن جان عزیزان در کرمان مظلومانه بود و هم از دست رفتن عزیزان ما در این پرواز بسیار مظلومانه بود. این مظلومیت دل همه را آتش زده است و مردم را بیقرار کرده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه تقریباً هر 3 حادثه برای جامعه و کشور ما غیرمنتظره بود، افزود: می‌دانستیم آمریکا بسیار جنایتکار است اما فکر نمی‌کردیم آمریکا در کشور دیگری میهمان آن کشور را که یکی از سرداران بزرگ مبارزه با تروریسم بوده با موشک هدف قرار بدهد.

دکتر روحانی ادامه داد:  این سبک و سیاق شاید برای ما غیرمنتظره بود و شهید سلیمانی را مظلومانه به شهادت رساندند. البته شهید سلیمانی همیشه نماد شهامت ، شجاعت و شهادت بود و معلوم بود مسیر و راه شهادت را انتخاب کرده است اما شهادت او از مسیر شهامت و شجاعت و ایستادگی‌اش عبور کرد.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: از دست رفتن عزیزان ما در کرمان هم غیرمنتظره بود کسی فکر نمی‌کرد در تشییع جنازه یک یار و عزیز، عزیزانی که در غم آن عزیز آمدند به این زودی به آن عزیز ملحق شوند و به جای اینکه دفن او را شاهد باشند، خود او را در آسمان‌ها ببینند و زیارت کنند.

دکتر روحانی با اشاره به حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی نیز، گفت: اینکه یک هواپیمایی حامل مردم عزیز از ملیت‌های مختلف مخصوصاً ایرانیان عزیز ما به اشتباه هدف یک موشک قرار بگیرد، این  هم برای ما غیرمنتظره بود و فکر نمی‌کردیم یک چنین اشتباهی رخ دهد.

رئیس جمهوری اظهارداشت:البته آنهایی که اشتباه کردند، همان‌ کسانی هستند که برای امنیت کشور تلاش می‌کنند و در فضای امنیت کشور بودند.

دکتر روحانی تاکید کرد: در برابر این حوادث که حادثه سیل و گرفتاری مردم سیستان و بلوچستان هم در این روزهای اخیر به آن اضافه شده است، ملت ما آماده است با قامتی استوار بایستد و جبران کند.

رئیس جمهور با تاکید براینکه همه این ها جبران‌هایی دارد که باید حساب شده باشد، خاطرنشان کرد: شهادت سردار سلیمانی جبران دارد که در بخش نظامی این جبران انجام شد و نیروهای مسلح و سپاه پاسداران با موشک‌هایی که به عین الاسد زد، نشان داد که ما در برابر آمریکا، کوتاه نمی‌آییم و اگر آنها جنایتی کردند حتماً پاسخ را دریافت می‌کنند.

دکتر روحانی با بیان اینکه یک جبران بزرگ هم مد نظر ما است که ملت‌های منطقه تلاش کنند آمریکا از این منطقه برود، تصریح کرد: همانطور که پارلمان عراق این تلاش را کرد و  ملت‌های منطقه این نظر را دارند که این هدف ممکن است کوتاه‌مدت نباشد اما باید آن را دنبال کنیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه باید حتماً موضوع از دست رفتن جان عزیزانمان در کرمان را دنبال کنیم، ادامه داد: حتماً باید روشن شود؛ درست است که  جمعیت بی‌تاب بوده و جمعیت فوق‌العاده بوده اما در همه این احوال می‌بایست در آن شرایط مراقبت می‌کردیم؛ آنهایی که مسئول آن جامعه و اجتماع مردم بودند باید پاسخگو باشند و مردم این انتظار را دارند.

دکتر روحانی با اشاره به اینکه موضوع سقوط هواپیما یک داغ بزرگ برای همه بود و کل دولت، ملت و نیروهای مسلح عزادار شدند، گفت: به یک معنا ما هم ولی دم آنها هستیم گر چه خانواده آنها هم ولی دم آنها هستند و نباید این مسأله را رها کنیم؛ باید آن را جبران کنیم.

رئیس جمهور افزود: جبران اول و قدم اول این است که صادقانه مسائل به مردم گفته شود؛ درد و رنج مردم با پذیرش مسئولیت و صداقت حل می‌شود؛ اینکه تسلیت زبانی می‌گوییم که در غم شما شریک هستیم، اینها خوب است، اما غم مردم وقتی رفع می‌شود که بدانند احساس مسئولیت می‌کنیم و درباره آنچه اتفاق افتاده با صداقت با مردم حرف می‌زنیم و این داغ مردم را کم و آنها را آرام می‌کند.

دکتر روحانی خاطرنشان کرد: غیر از اقدامات اولیه نظیر اینکه باید اجساد شناسایی و ‌دفن شوند و اینکه کجا و با چه احترامی دفن شوند، که همه جای خود را دارد، اولین جبرانی که باید در موضوع سقوط هواپیما صورت بگیرد اینست که قوه قضائیه، نیروهای مسلح و دولت همه با هم مشارکت کنند و با پیگیری درست، صحیح و دقیق قضایی یک اقدام قضایی اقناع کننده برای افکار عمومی و دنیا را به انجام برسانند.

رئیس جمهور تصریح کرد: قدم نهایی آن است که این حادثه دیگر قابل تکرار نباشد؛ نه اینکه تکرار نشود، قابل تکرار نباشد؛ باید آنقدر مقررات بازبینی و بازنگری شود و  دقت عمل، آموزش‌ها، نحوه چیدن سامانه‌های پدافندی و ارتباط خوب باشد که این حادثه قابل تکرار نباشد.

دکتر روحانی با بیان اینکه قاعدتاً از زمان جنگ و بعد از جنگ کارهای زیادی در این راستا شده است، گفت:  این همه کار شده، اما این خطای غیرقابل قبول و بسیار تأسف‌بار و غم‌بار ایجاد شده است؛ جبرانش این است کاری شود که مردم و دنیا مطمئن شوند که این حادثه دیگر در ایران قابل تکرار نیست.

رئیس جمهور افزود: نیروهای مسلح کشور در این حادثه قدم اول را خوب برداشتند، تحقیق و بررسی کرده و اعلام کردند؛ قدم‌های بعدی را هم باید بردارند، قدم‌های بعدی باید به نظارت و هماهنگی بیشتر منجر شود؛ قطعا قدم بعدی تضعیف نیروهای مسلح کشور نیست.

رئیس جمهور با درخواست از همه آنهایی که در این حادثه فوق‌العاده متأثرند و حق هم دارند، گفت: جبران این حادثه این نیست که به عکس عمل کنیم. ما نیروهای مسلح همچون سپاه ، ارتش، بسیج و نیروی انتظامی را نیاز داشتیم، داریم و خواهیم داشت.
دکتر روحانی افزود: حالا ممکن است گاهی اشتباهی در اینها رخ دهد، در این مورد هم اشتباه بسیار بزرگی رخ  داده است اما قدم جبرانی به این نیست، نیرویی که برای امنیت کشور و امنیت آسمان‌مان نیاز داریم تضعیف شود و تضعیف نادرست است.

رئیس جمهور تاکید کرد: راه و قدم درست این است که با هماهنگی بیشتر خود نیروهای مسلح ما به گونه‌ای به مردم و جهان اطمینان دهند که این حادثه قابل تکرار نخواهد بود.

دکتر روحانی با بیان اینکه در اینگونه حوادث یک جا خشم مردم در اوج بود و در جای دیگر داغ و حسرت به اوج رسید، اظهارداشت: در موضوع شهادت شهید سلیمانی،‌خشم مردم به اوج رسید و در داستان هواپیما، داغ و حسرت مردم به اوج رسید که این همه جوان، عزیز، دانشمند، نخبه و عزیزانی در این حادثه از دست رفتند.

رئیس جمهور تصریح کرد: آنچه باید در نهایت در همه این حوادث آنی برای ما به دست بیاید، انسجام، وحدت و هماهنگی ملی است و نتیجه نهایی نباید شکاف ملی باشد.

دکتر روحانی با بیان اینکه "مسایل را جناحی نکنیم"، تاکید کرد: نه موضوع شهادت شهید سلیمانی به جناح خاصی ربط دارد و نه موضوع عزیزان این هواپیما به جناح خاص ربط دارد، مسایل را جناحی و حزبی نکنیم. اینها برای همه ملت ما داغ بوده و همه متأسف هستیم، همه عزیزان و فرزندان عزیز خودمان را از دست دادیم و همه با هم هستیم.

رئیس جمهور افزود: البته مردم می‌خواهند مطمئن شوند که مسئولین با آنها با خلوص، صداقت و امانت سخن می‌گویند و اگر جایی نقصی دارد آن نقص باید برطرف شود. اگر در بیان و اظهار مسایل و یا در میان گذاشتن مسایل با مردم، تأخیر داریم یا لحن ما مناسب نیست، باید قبول و جبران کنیم.

دکتر روحانی اظهار داشت: از نیروهای مسلح و ستاد کل خواهش می کنم بیایند برای مردم توضیح دهند که از وقتی که حادثه واقع شده تا وقتی که اعلام شده، چه مسایل و جلساتی و کارشناسی‌هایی بوده است تامردم بفهمند که چیزی را  نمی‌خواستند از آنها پنهان کنند.

رئیس جمهور با بیان اینکه حادثه، حادثه باور کردنی نبود، گفت: این را به شما  بگویم. هیچ‌کس نمی‌تواند باور کند که یک هواپیمای مسافربری در کنار فرودگاه در روت  پرواز هدف قرار بگیرد. در ذهن آدم نمی‌آید و به عنوان کسی که در زمان جنگ  7 سال مسئول پدافندی بودم می گویم که در زمان جنگ چنین اشتباهی رخ نداد و در تاریخ ایران همچون اشتباهی رخ نداده است.

دکتر روحانی یادآور شد: ما چنین چیزی نداریم که بغل فرودگاه بین‌المللی در پایتخت کشور در روت هوایی هواپیمایی زده شود و اصلاً باور نمی‌شود. خیلی‌ها در جامعه و مسئولین ما شوکه بودند و تصورش هم سخت است. در عین حال اگر تأخیر شده برای تأخیر هم عذرخواهی کنند. اگر لحن هم احتمالا لحن مناسبی نبوده، برای آن هم عذرخواهی کنند.

رئیس جمهور با تاکید براینکه در عذرخواهی کردن در برابر ملت بزرگ ایران ، همیشه باید روان، ‌شفاف، ساده و رک باشیم، تصریح کرد: مردم، آقا، ولی نعمت و بزرگ ما هستند و ما نوکر آنها هستیم. نوکر در برابر آقا باید متواضعانه، خاضعانه و دقیق حرف بزند و ما باید این کار را بکنیم و مردم مطمئن باشند.

دکتر روحانی با بیان اینکه یک عده افراد در خارج هر روز به مردم ظلم و ستم کردند و در این حوادث هم آنها فضا، منطقه و امنیت را به هم ریختند، افزود: ملت اجازه نمی‌دهد که  زبان‌ آنها، زبان دلسوزی برای ملت ما باشد.

رئیس جمهور گفت: آن کسی  که قاتل صدها بیمار در ایران است و جلوی دارو و تجهیزات پزشکی را گرفته، آن کسی که مسئول رنج میلیون‌ها نفر در ایران است و آنها را در فشار اقتصادی قرار داده است و آنهایی که مسئول کشتار بچه‌های ما در جنگ 8 ساله است را یادمان نرفته است.

دکتر روحانی خطاب به سردمداران آمریکا، افزود: آقای آمریکا، اواکس شما بود که تمام پروازها را به عراق گزارش می‌داد و مسئول جنایات، شما بودید در جنگ با عراق و یادمان نمی‌رود در طائف صدام را برای حمله به ایران تشویق کردید و اینها را کسی یادش نمی‌رود.

رئیس جمهور با تاکید براینکه  شما مسئول خون مردم ما و  قاتل هستید، تصریح کرد: قاتل نه یک نفر بلکه قاتل صدها هزار نفر هستید؛ قاتل صدها هزار نفری که از کشور خودشان دفاع کردند و شما مسئول اینهمه معلول، مجروح و جانباز هستید و آن وقت شما برای مردم دلسوزی می‌کنید. برای مردم ما قابل قبول است؟

دکتر روحانی با تاکید بر اینکه می‌خواهم به دنیا با صراحت بگویم که ناامنی منطقه به نفع کسی نیست، تصریح کرد: ناامنی این منطقه حساس و مهم به ضرر دنیا است و این موضوع  را در روزهای گذشته به مسئولین مختلف اعلام کردم که ناامنی به ضرر اروپا، آسیا، آمریکا و به ضرر همه است.

رئیس جمهور ادامه داد: این منطقه حساس است. چرا این منطقه را ناامن کردید، چرا  ملت را تحریم کردید، چرا به مردم زور می‌گویید، چرا در عراق مداخله می‌کنید، چرا نفت سوریه را غارت می‌کنید و چرا در لبنان و لیبی مداخله می‌کنید؟

دکتر روحانی با بیان اینکه شما در همه این منطقه دخالت می‌کنید و همه جا را ناامن کردید، افزود: این ناامنی غیرقابل تحمل است و در جو ناامنی هر حادثه‌ای پیش می‌آید و در جو بهم ریختگی جامعه، هر حادثه‌ای ممکن است پیش بیاید. چرا جامعه و منطقه ما را ناامن کردید؟

  رییس جمهور تصریح کرد: راه جبران این حوادث، انسجام و ایستادگی کل ملت‌های منطقه و ملت ایران در برابر جنایتکاران واقعی است. امروز در برابر فشار حداکثری نیازمند انسجام، دوستی و برادری حداکثری هستیم.

دکتر روحانی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به دست اندرکاران انتخابات گفت: همه آنهایی که در این انتخابات نقش دارید از شما خواهش می‌کنم، آن جایی که روشن است تا صلاحیت فردی رد شود، آنرا رد کنید اما آن جاهایی که نامشخص است یا احتمالات ضعیف است، مردم را ناراحت نکنید، به مردم نگوییم که در برابر یک صندلی مجلس 17 نفر، 170 و یا1700 نفر کاندیدا هستند ، ببینیم از چند جناح 1700 نفرکاندیدا هستند؟ 17 نفر از چند جناح، از یک جناح؟ اینکه انتخابات نمی‌شود. مثل اینکه در مغازه‌ای از یک جنس، 2 هزار عدد وجود داشته باشد.

رییس جمهور اضافه کرد: مردم تنوع می‌خواهند. بگذارید در میدان انتخابات همه احزاب و گروه‌ها شرکت کنند، قطعا ضرر نمی‌کنید. با یک جناح نمی‌شود، کشور را اداره کرد. کشور متعلق به همه است. اگر تمام 83 میلیون متحد باشیم و یک نفر مخالف، باید تلاش کنیم آن یک نفر را هم جذب کنیم. یک نفر مخالف هم برای ما زیاد است در حالیکه شما یک جناح و جمعیت بزرگ را مخالف می‌کنید. باید حواسمان را جمع کنیم.

دکتر روحانی پاسداشت خون شهید سلیمانی را حفظ و تقویت وحدت و انسجام ملی دانست و با اشاره به سابقه آشنایی با این شهید سرافراز، گفت: شهید سلیمانی حزبی نبود. من حدود 40 سال با شهید سلیمانی رفیق بودم. بیش از 20 سال هم از نزدیک با هم کار کردیم. او را خوب می‌شناسم. او جناحی و حزبی نبود او با همه خوب بود. پیش همه می‌رفت و با همه مشورت می‌کرد و از همه مشورت می‌گرفت. بیاییم سبک فکر سلیمانی را در این مملکت اجرا کنیم در کنار هم قرار بگیریم.

رییس جمهور خطاب به آمریکا و اروپا با تاکید بر اینکه در مشکلات منطقه ندمید، اظهارداشت: اروپایی‌ها می‌گویند در مسأله هسته‌ای ایران گام پنجم را برداشته ما هم باید گام برداریم. گامی که شما باید بردارید، بازگشت به تعهدات تان است. این را به صراحت به شما گفتیم و در روزهای اخیر هم به 2 نفر از رهبران اروپا به صراحت گفتم، آنچه انجام دادیم، اولاً قابل بازگشت است و ثانیا هر کاری در هسته‌ای انجام می‌دهیم با نظارت آژانس بین المللی اتمی است.

دکتر روحانی افزود:  بنابراین اینکه ادعا می کنید، ایران دنبال سلاح هسته‌ای است و ما نخواهیم گذاشت ،این گونه حرف‌ ها  بی‌اساس و واهی و لاطائل است و  لطفاً تکرار نکنید و کنار بگذارید. کشوری که پادمان و پروتکل الحاقی را اجرا می‌کند، نمایندگان و بازرسان آژانس به راحتی در اینجا حضور دارند و دوربین‌هایشان در مراکز غنی‌سازی ما قرار دارد، اینگونه حرف ها چه معنایی دارد؟

رییس جمهور خطاب به طرف های اروپایی هایی تاکید کرد: اگر قدم اشتباهی بردارید، ضرر خواهید کرد، راه درست را انتخاب کنید و راه درست این است که به برجام برگردید.

دکتر روحانی با بیان اینکه این آقای نخست‌وزیر در لندن، نمی‌دانم چه جوری فکر می‌کند که می‌گوید برجام را کنار بگذاریم  و طرح ترامپی را اجرا کنیم، خاطرنشان کرد: ترامپ جز نقض عهد و زیر پا گذاشتن قانون و مقررات بین‌المللی چه کاری کرده است؟

 رئیس جمهور خطاب به سران کشورهای اروپایی خاطرنشان کرد: شما در آب و هوا چه کردید، ترامپ  برای شما چه کرد، شما در ناتو در قبال این همه کارشکنی ترامپ چه کردید، شما در یونسکو که ترامپ از آنجا بیرون رفت، چه کردید، شما در حقوق بشر و شورای حقوق بشر که آمریکا خارج شد چه کردید؟ دکتر روحانی ادامه داد: کجا توانستید کاری کنید و شما سه کشور اروپایی و همه کشورهای اروپایی یک نمونه بیاورید و بگویید در یک مورد چه کردید که دلمان گرم شود و بگوییم برای برجام هم بلد هستید یک کار  انجام دهید. شما هیچ‌جا نتوانستید کاری کنید.

رئیس جمهور تاکید کرد: از مردم ایران بخاطر ناتوانی، ضعف و ترس‌تان در برابر آمریکا  عذرخواهی کنید و شما را باز هم به برجام دعوت می‌کنیم.

دکتر روحانی خطاب به ملت ایران، با بیان اینکه مردم عزیز ایران! برجام چه شد؟ آمریکا پای میز مذاکره آمد؟ برای چه آمد؟ چرا آمریکا سال 90  و 91 پای میز مذاکره نیامد؟ و چرا 92 آمد؟ تصریح کرد: آمریکا در سال های 90 و 91 فکر کرد تحریم اثر گذاشته است و گفت اگر فشار را بیشتر کنیم، ایران تسلیم می‌شود و انتخابات 92 کاری کرد که یک امید بزرگ به مردم داد و دیدند که همه چیز به عکس شد.

وی افزود: قیمت‌ها و تورم پایین آمد، رشد و رونق اقتصادی ایجاد شد و اینهمه به خاطر امید و نشاط مردم بود لذا اوباما و کاخ سفید دیدند که همه چیز برعکس شده است و  همه چیز در ایران رو به راه شده است که در آن زمان تسلیم شدند و سر فرود آوردند و گفتند ما حاضریم مذاکره کنیم.

دکتر روحانی تصریح کرد: قدرت و ایستادگی ملت ایران بود که آنها را وادار به تسلیم کرد و برجام را پذیرفتند و وقتی برجام اجرا شد، ایران در اوج پرواز رفت.

رئیس جمهور افزود: یکی از رهبران منطقه به من می‌گفت ما به شما حسودی‌مان می‌شد هر چه نگاه می‌کردیم می‌دیدیم صف است و شرکت‌های چینی، اروپایی همه برای معامله به ایران می آیند و ما حسودی‌مان می‌شد که ایران چقدر عظمت دارد و مهم است و همه عاشق ایران هستند.

دکتر روحانی با بیان اینکه دیدند بعد از برجام ایران اوج گرفت، اظهار داشت: سال بعد از برجام (سال 95 ) رشد اقتصادی ما در دنیا اول شد و صادرات نفت و میعانات گازی نزدیک 3 میلیون بشکه شد و تحرک بزرگی در کشور بوجود آمد.

رئیس جمهور شکست آمریکا در منطقه را موضوع دوم عنوان کرد و افزود: داعش ابزار آمریکا در منطقه بود و دچار شکست شد. دیدند از یک طرف ایران رشد پیدا کرد و از طرف دیگر آمریکا شکست خورد و از  طرفی هم به تعبیر آنها منطقه در اختیار ایران قرار گرفت و ایران همه جا پیروز شد، اینجا بود که اسراییل و عربستان آمدند و خودشان رسما گفتند که ما ترامپ را وادار به خروج از برجام کردیم.

دکتر روحانی خاطرنشان کرد: عربستان و اسراییل آمدند و تندروهای آمریکا به ترامپ گفتند که از برجام بیرون برو تا ما کار نهایی را انجام دهیم و حکومت ایران را ساقط کنیم.

رئیس جمهور در ادامه اظهار داشت: امروز که شما فهمیدید در برجام اشتباه کردید و در ترور شهید سلیمانی، منطقه، عراق، یمن و تحریم نفت ایران مرتکب اشتباه شدید، بیایید دست از اشتباه بردارید و برگردید، اگر شما برگردید و راهی را انتخاب کنید که به نفع ثبات و امنیت منطقه باشد، ما آماده‌ایم.

دکتر روحانی با بیان اینکه امروز سرباز آمریکایی در ناامنی است و فردا ممکن است سرباز اروپایی هم در ناامنی باشد، گفت: ما نمی خواهیم ناامنی دردنیا باشد، بیایید این امنیت را درست کنیم. می‌خواهیم شما ها از اینجا بروید. البته نه با جنگ، می‌خواهیم عاقلانه از این منطقه بروید. به نفع‌تان هم است. اما در عین حال راه و مسیری را طی کنیم که به نفع جهان و منطقه باشد.

رئیس جمهور در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه حرف آخرم این است، تصریح کرد:  بیایید این مشکلات یک هفته و 10 روز را مقدمه کنیم و این غم و مشکلات بزرگ را به یک تصمیم بزرگ تبدیل کنیم.

دکتر روحانی افزود: آن تصمیم بزرگ، آشتی ملی است. بیایید همه با هم آشتی کنیم. کینه‌ها را از دل برداریم، این انتخابات، 22 بهمن قدم و روزهای آینده قدم اول این حرکت باشد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه امروز در جایگاهی در تاریخ ایستاده ایم که نمی توانیم از هم فاصله داشته باشیم، گفت: یا متحدیم و پیروز یا جدا و شکست خورده هستیم، این انتخاب با ماست.

دکتر روحانی تاکید کرد: ملت ایران اگر وحدت را انتخاب کرد بی تردید در برابر آمریکا و دنیا پیروز است  و اگر خدای ناکرده از هم جدا شدیم و فاصله گرفتیم، شکست خورده در داخل ،منطقه و صحنه جهانی هستیم. خداوند به ما توفیق، تعاون، هماهنگی، برادری و پیروزی را عنایت کند ان شاءالله.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مجتبی
Iran, Islamic Republic of
یاد و خاطره شهید بابایی گرامی باد
(هیچ منظوری نداشتم)
Iran, Islamic Republic of
....
United States
..
نجفی
United States
...
نجفی
United States
....
تدبیر شعار است
United States
یک هیئت برای جان باختگان شوک بنزینی در اثر بی تدبیری دولت تشکیل شود و مقصرین اصلی به مردم معرفی و محاکمه شوند.
Iran, Islamic Republic of
منم معتقدم روحانی درست میگه.مهمترین عامل این بوده که در حالت جنگی ،فضای کشور باید بسته میشد.ولی هیئت وزیران که طبق قانون ده هواپیمائی کشور است ،به وظیفه خود عمل نکرده وعلیرغم درخواست فرماندهان نظامی اینکار رو نمیکنه.اینکه دیگه بنزین نیست بگن ،ما هم صبح جمعه !خبردار شدیم!
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
آقای روحانی بفرمایید در خصوص تخلفات مالی ،اخلاقی و امنیتی کاندیداها چکار باید کرد؟
Iran, Islamic Republic of
آقای روحانی بعنوان رئیس شورایعالی امنیت ملی باید در مورد کنسل نشدن پروازهای مسافری در شرایط جنگی پاسخگوی افکار عمومی باشند.
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
باید به دادگاه ارجاع داده شوند و در صورت اثبات شدن جرم انوقت تایید نشوند
توییت مشکوک
Iran, Islamic Republic of
......
Iran, Islamic Republic of
...
مهدی
......
Iran, Islamic Republic of
....
مجید سرابی
Iran, Islamic Republic of
.....ه
سیامک
United States
تحت هیچ شرایط نباید جعبه سیاه به کشوری تحول داده بشه، مسئولیت رو پذیرفتیم اما حقیقت داخل جعبه سیاه است.
هواپیمایی اوکراینی چه ساعتی وارد ایران شده؟ خود هواپیما باید بررسی میشد و همین الان لاشه هواپیما.
Iran, Islamic Republic of
آقای روحانی، دستور پرواز هواپیما در زمان شرایط جنگی را چه کسی صادر کرد، چرا گروه سایبری دانشگاه تهران خطای انسانی را منتفی می داند شما اصرار بر خطای سپاه دارید؟!
روح شهید بابایی که با پدافند هوایی به فرمانده ای حسن روحانی در شرایط کاملا" صلح شهید شد شاد باشد.
محمد
Iran, Islamic Republic of
......
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
برادر من هواپیما جنگی بوده..
Iran, Islamic Republic of
ناشناس 13:33
خب عزیزم همون هواپیمای جنگی هم موقع ورود و خروج از کشور به پادگان پروازیش اطلاع میده ! چه جوری شده جنگنده ایشون مورد اصابت اشتباهی موشک نیروهای خودی قرار گرفته؟
Iran, Islamic Republic of
جناب رییس جمهور ! به جای سخنرانی درباره اتفاق اصابت موشک به هواپیما، لطف کنین درباره فعالیت های خودتون در این سال ها توضیح بفرمایید.اجازه بدین افراد صاحبنظر درباره اتفاق هوایی صحبت کنن
شما فقط بفرمایید چه گلی به سر ملت کشیدین با اون برجامتون
و.............
Iran, Islamic Republic of
..م.
whnr
Iran, Islamic Republic of
ببخشید جناب روحانی این همه فضائل و محاسنی که شما در خصوص سردار سلیمانی فرموده اید صحیح و درست است ولی نمی دانم چرا در زمان حیات ایشان از این گوهر حفاظت نکردید و آن زمان این تعابیر را بیان ننموده اید.آیا تقدیر از یک انسان همیشه بعداز شهادت و وفات افراد باید صورت بگیرد؟
محمد
Iran, Islamic Republic of
......
Iran, Islamic Republic of
......
حسین
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا وقتی مطلب بالا را خواندم بی اختیار یاد شهید بابایی افتادم. ولی این را با منظور می نویسم، تاریخ مسئولیت ایشان کی بوده؟
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
به خاطر اتفاقات بنزینی و قطعی اینترنت کم خسارت و تلفات ندادیم ! لطفا یک دادگاهی هم به این موضوع رسیدگی کنه و مسببین رو مجازات کنه
Iran, Islamic Republic of
همیشه همه چیزایی هم که ایشون عاملشه مقصر کس دیگه اس... تازه جمعه میفهمه!
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
باید از این به بعد به فکر میراث سردار سلیمانی باشیم........
Iran, Islamic Republic of
به سلیقه ها احترام گذاشتن=هرکس منتقد برجام به 56 لقب حواله به جهنم برای گرم شدن !!!!!!!!!
محمد
Iran, Islamic Republic of
.م.م.
Iran, Islamic Republic of
آشتی ملی یعنی اینکه هیچ کس حق نداره توهین کنه ....
مجتبی
Iran, Islamic Republic of
فکر نکن ما نمی فهمیم یکی به میخ می زنی یکی به نعل ولی مهم تیتر خبری است که از حرفات توی ذهن ها می شینه
Iran, Islamic Republic of
....
محمد
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
....
مهدی
Iran, Islamic Republic of
و اینک حسن روحانی در حال دفاع از پدافند کشور......
Iran, Islamic Republic of
در شهر کوچک ما فردی که اکثر مردم حاضر پشتش نماز بخوانند و مورد اعتماد و اطمینان مردم برای حل مشکلاتشان می باشد از سوی شورای محترم حذف میشود و کاندیدایی که از لحاظ مادی و و غیره مورد تایید مردم نیست تایید صلاحیت میشود
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
شاید مردم شهر شما اشتباه می کنند.بیست و خورده ای میلیون نفر هم به روحانی رای دادند.شاید این فردی که شما می گویید ریا کار باشد و شما را فریب داده یا شاید اصلا ادم خوبی است اما علم و توانایی لازم برای نمایندگی مجلس را ندارد.
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
...
آریو سوئد
Iran, Islamic Republic of
آیا صد در صد معلوم شده چه اتفاقی افتاده؟..
Iran, Islamic Republic of
2تا موشک زدن به هواپیمای مسافربری!!!!
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
.....
طاهری
Iran, Islamic Republic of
...
.....
Iran, Islamic Republic of
یکبار هم شده در این 6 سال بخاطر خسارت های بی تدبیری و نامیدی عذرخواهی کنید.
Iran, Islamic Republic of
...
...
پشت ضحنه ها هنوز روشن نشده عجله نداریم ....
Iran, Islamic Republic of
....
یارعلی
Iran, Islamic Republic of
......
Iran, Islamic Republic of
....
وحید
Iran, Islamic Republic of
./....
Iran, Islamic Republic of
روحانی با تاکید بر اینکه قدم نهایی آن است که این حادثه دیگر قابل تکرار نباشد، عنوان کرد: آنقدر باید مقررات ما بازبینی، بازنگری و نحوه چینش سامانه های پدافندی مورد بررسی قرار بگیرد که دیگر این حادثه قابل تکرار نباشد......
جناب پدافند هوایی
Iran, Islamic Republic of
هدف گرفتن هواپیمای مسافربری غیر قابل تصور است اگر شما آسمان را تخلیه کرده بودی
همان طور که کشورهای همسایه آسمان کشور خودشان را تخلیه کرده بودن
همان طور که در هر مانور نظامی اسمان را تخلیه می کنند
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
.....
Canada
شما بعنوان رئیس جمهور مسئول رسیدگی به سیل زدگان سیستان نیستید؟ چرا کاری در خور انجام نمیدهد برای این مردم گرفتار در سیل؟
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
ملت ایران بین دو انتخابات یکی ترامپ یکی نمایندگان مورد نظر دولت گیر افتادن یه موقع فکر نکنید وکیل الدوله ها رو میگم نه !
Iran, Islamic Republic of
هیچ نهاد بین‌المللی به هواپیمای اوکراین هشدار نداد که پرواز نکند
Iran, Islamic Republic of
دادگاه بین‌المللی ازسال 2001 تاکنون برای محاکمه آمریکا و انگلیس به علت جنایات جنگی درافغانستان ناتوان و عاجز بوده است.

دادگاه بین‌المللی ازسال 2003 تاکنون برای محاکمه آمریکا و انگلیس به علت جنایات جنگی درعراق و لیبی ناتوان و عاجز بوده است.

دادگاه بین‌المللی ازسال 2011 تاکنون برای محاکمه آمریکا و متحدانش به علت جنایات جنگی در سوریه وعراق ناتوان و عاجز بوده است.


دادگاه بین‌المللی ازسال 2014 تاکنون برای محاکمه ائتلاف آمریکا به علت جنایات جنگی در سوریه وعراق ناتوان و عاجز بوده است.

دادگاه بین‌المللی ازسال 2015 تاکنون برای محاکمه عربستان و متحدانش به علت جنایات جنگی در یمن ناتوان و عاجز بوده است.
United Arab Emirates
و....
امیرمسعود
Iran, Islamic Republic of
درد شما نداشتن رای در انتخابات است. تمام تخریب ها وتهمت ها برای این است. سپاه سال هاست خدمت می کند و در ده ها هزار شهید تقدیم این کشور کرده.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
آمریکایی ها، اروپایی ها، سعودی ها، اماراتی ها، بحرینی ها، صهیونیست ها، مدعیان حقوق بشر، سازمان های بین المللی، گروهک تروریستی منافین، تروریست های داعش، تکفیری ها و دیگر گروه های تروریستی برای ما یکی هستند.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
.... از هر دو جناح رد صلاحیت شدن شما با این مشکل دارید.
Iran, Islamic Republic of
آمریکا خاک عراق را ترک نکند، نیروهای مقاومت وارد عمل می‌شوند
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
احسنت
Iran, Islamic Republic of
تظاهرات میلیونی مردم عراق علیه آمریکا در 4 بهمن
Iran, Islamic Republic of
حمله داعش مورد حمایت آمریکا و متحدانش به استان صلاح‌الدین عراق
Iran, Islamic Republic of
سندرز: جنگ با ایران از جنگ با عراق هم بدتر است
Iran, Islamic Republic of
هفت سرباز عراقی در حمله تروریستهای داعش کشته یا زخمی شدند
Iran, Islamic Republic of
سفیر انگلیس از ایران رفت+ عکس
Iran, Islamic Republic of
جاری شدن سیل در آمریکا
محدود کردن اختیارات جنگی ترامپ عملی خواهد شد
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
سناتور روس: اقدام تحریک آمیز آمریکا علیه ایران موفقیت آمیز نبود
Iran, Islamic Republic of
آمریکا عامل بی‌ثباتی در منطقه است.
انگلیس عامل بی‌ثباتی در منطقه است.
عربستان سعودی عامل بی‌ثباتی در منطقه است.
اسرائیل عامل بی‌ثباتی در منطقه است.
Iran, Islamic Republic of
گزارش دیده بان حقوق بشر؛ عربستان قوانین بین المللی را در یمن نقض کرده است
Iran, Islamic Republic of
مردم ایران خواهان لغو برجام شد
Iran, Islamic Republic of
حادثه سقوط هواپیما .... کمک کرد مردم یه مدت به برجام فکر نکنن
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
سفیر انگلیس از ایران فرار کرده؟
Iran, Islamic Republic of
اقا توهین نکنیید تنوع نیاز بشری است روحانی
ناجی
Iran, Islamic Republic of
در همان هشت سال شما جناب روحانی مگه اشتباهی هواپیمای شهید عباس بابایی را پدافند خودی نزد؟ شهید بابابی از نوابغ خلبانی جنگنده در کل ادوار آموزشی ایالات متحده بود اما فقط میتوانست روی انهدام دشمن تمرکز کنه نه این که در داخل کشور هم مراقب باشه اشتباهی نزنندش
در خاطرات مرحوم هاشمی ذکر شده که خبر شلیک اشتباهی به هواپیمای عباس بابایی را شما به ایشان دادید
Iran, Islamic Republic of
مقصر صدا و سیماست که سریال را ناقص ساخت و اصلی ترین قسمت ماجرا را سانسور کرد
United Kingdom
احسنت احسنت ، اینو داشتم به خانوده ام می گفتم خدا شاهد است
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
اقدام واشنگتن نقض بارز منشور حقوق سازمان ملل بود/ آمریکا به دنبال هدف قرار دادن اساسنامه دیوان بین‌المللی دادگستری است
Iran, Islamic Republic of
ایران جایی است که دست و پای متجاوزان قطع می شود
Iran, Islamic Republic of
......
Iran, Islamic Republic of
از ترور سپهبد سلیمانی جز ترامپ و داعش مورد حمایت آمریکا و متحدانش کسی خوشحال نشد
Iran, Islamic Republic of
ولی روحانی ناراحت شد
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
ژاپن به ائتلاف تحت امر آمریکا در خاورمیانه ملحق نمی‌شود
مهدی
Iran, Islamic Republic of
همه مسئولین منتقد درهمه موارد در طول سالیان گذشته تاکنون که آقای روحانی رییس جمهور هستند مقصر وخطاکار هستند بغیر از ایشان و هم حزبی هایش
Iran, Islamic Republic of
از ترور سردار سلیمانی جز ترامپ و نتانیاهو کسی خوشحال نشد
Iran, Islamic Republic of
علت سقوط هواپیمای اوکراینی خطای بی مدیریتی، بی نظارتی و بی نظمی دولت روحانی بود
.....
..م..
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه هیچ نهاد بین‌المللی به هواپیمای اوکراین هشدار نداد که پرواز نکند
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا کار بسیار درستی هست که شورای نگهبان برای تایید صلاحیت سختگیری بیشتری کنه ...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
......
Iran, Islamic Republic of
پدافند زمان جنگ با موشک ها و هواپیماها و پهبادهای رادار گریز روبرو نبود و سیستمهای سایبری تا این حد پیشرفته و حساس نبود...
ولایت
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
..l.....
رضا
Iran, Islamic Republic of
عذر خواهی صادق باشید.عجب!!!!.
حسن
Iran, Islamic Republic of
انصافا رییس جمهور بزرگواری داریم
Germany
چرا منفي ميديد؟
منظورش … بود!
United Arab Emirates
حتی شوخیش هم خوشایند نیست. برا این منفی میدن
Iran, Islamic Republic of
....
سرباز حاج قاسم سلیمانی ام
مقایسه جنگ الکترونیک و سایبری در سال 1398(2019-2020 میلای) با سالهای دفاع مقدس که اصلا دنیا در زمینه کامپیوتر و الکترونیک اینقدر پیشرفته نبود ، آیا قابل قیاس است؟؟؟؟!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
وقتی برجام اجرا شد ایران تا اوج پرواز رفت. یکی از سران کشورها به من گفت ما به ایران حسودی مان می شود..
مجنون انگشتر سلیمانی
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
.....
سریال تلویزیونی حناهای بی‌رنگ
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
سال 66 که f14 خودی رو اشتباها پدافند تبریز زد شما مسئول بودید؟ ....
Iran, Islamic Republic of
شهیدبابایی نماد شهیدمظلوم تاریخ دفاع مقدس است
....
د
ولی
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
البته ایشون دنبال این هستند بدون هیچ عملکرد مثبتی، ...تبدیل به قهرمان ملی!!!!بشن.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
فکر کنم شهید بابایی را پدافند عراق زده !
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
دعوای اصلی سرانتخاباته!؟؟؟ازاول پیدابود!آمریکاعشق می کنه چون تویی وافسادطلبهادراین کشورباشن!مگرچهذگلی به سرمردم زدین که می خواهیدبمانید؟۸سال برای نشان دادن جربزه کافی نبود؟چکارمی خواستین بکنین که نکردین؟؟مگه مسندنشینی فقطخوروخواب وحقوق نجومی گرفتن وبستن بادشمنه؟؟
Iran, Islamic Republic of
بگذارید مخالفین و معادین نظام هم در انتتخابات آتی شرکت کنند این جوری بهتر می توان ...
Iran, Islamic Republic of
...
وطن خواه
Iran, Islamic Republic of
کاش دولت تدبیر به اندازه یک صدم سپاه خدمات به این کشور کرده بود.
بازهم یاد وخاطره سرلشگر عباس بابایی بخیر
Iran, Islamic Republic of
.......
ح
Iran, Islamic Republic of
....
ایرانیم
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
....
United Arab Emirates
آمریکا جنایتکار شماره یک با کمک مالی عربستان سعودی جنایتکار شماره یک تروریست های داعش را وارد موصل و دیگر شهرهای عراق کرده است....
United Arab Emirates
آمریکا ازسال 2003 تاکنون به همراه انگلیس مقصر اصلی جنگ در عراق است.
سعادتی
Iran, Islamic Republic of
......
United Arab Emirates
خروج نیروهای آمریکایی ازعراق و سوریه نابودی کامل برای داعش خواهد بود
United Arab Emirates
مدعیان حقوق بشر و تروریست های داعش برای ما یکی هستند.
United Arab Emirates
عبدالمهدی از آلمان خواست نیروهایش را از عراق خارج کند
United Arab Emirates
اعتراض عربستان سعودی به دخالت ترکیه در شمال سوریه
وزیر خارجه سعودی به حضور نظامی ترکیه در شمال سوریه اعتراض کرد و گفت که منطقه در مسیر تغییرات سیاسی و اقتصادی قرار دارد.
United Arab Emirates
تظاهرات میلیونی ضد آمریکایی در عراق در مکان اعتراضات اخیر
شورای سیاسی جنبش مقاومت اسلامی «النجباء» عراق، مکان‌های برگزاری تظاهرات میلیونی ضد آمریکایی را میدان‌های تظاهرات‌های مسالمت‌آمیز مردم این کشور اعلام کرد.
United Arab Emirates
سفیر انگلیس به زودی به ایران بازخواهد گشت
آسوشیتدپرس به نقل از مقامات دولت انگلیس اعلام کرد که سفیر این کشور در ایران به زودی به تهران بازخواهد گشت.
حمیدرضا
Iran, Islamic Republic of
بهتره پوشک هم با خودش بیاره اینجا پوشک گرونه
United Arab Emirates
توهین بسیار زشت ترامپ به سپهبد سلیمانی!
ترامپ طی سخنرانی بامداد امروز در جمع هوادارانش در «میلواکی» توهینی بسیار زشت به شهید سپهبد سلیمانی کرد. این درحالی است که حضور پرشکوه و حماسی آفرین مردم ایران و کشورهای دیگر بویژه عراق در مراسم عزاداری شهادت سردار سلیمانی نشان می دهد این سردار از مردمان نیک روزگار جهان است از سوی دیگر توهین رابرت دنیرو در مراسم گلدن گلوب به ترامپ و تشویق همه هالیوودی ها شخصیت ترامپ را به تصویر می کشد.
United Arab Emirates
پایگاه آمریکا در نزدیکی فرودگاه اربیل هم هدف قرار گرفت (۳۴ نظر)
اژه‌ای: جنایت آمریکا را پیگیری قضایی می‌کنیم (۲۸ نظر)
حمله موشکی ‌بخشی از قدرت سپاه بود / آمریکایی‌ها نتوانستند هیچ غلطی ‌کنند (۲۴ نظر)
اسماعیلی: سفیر انگلیس طبق حقوق بین‌الملل "عنصر نامطلوب" است (۲۳ نظر)
حمله سایبری به سیستم ناوبری هواپیماهای آمریکا همزمان با حمله موشکی به "عین‌الاسد" (۲۲ نظر)
آمریکایی‌ها دیگر در منطقه امنیت نخواهند داشت (۱۷ نظر)
فاکس‌نیوز: ایران سخت‌ترین هدف را انتخاب کرد (۱۶ نظر)
انتقام؟ انتقام سخت؟ نه! (۱۳ نظر)
اجازه نمی‌دهیم اشتباه یک عضو خانواده باعث سوءاستفاده دشمنان شود (۱۳ نظر)
اولین تصویر از پایگاه عین الاسد +عکس (۱۱ نظر)
United Arab Emirates
انگلیس فرقی با آمریکا ندارد.....
هادی
Iran, Islamic Republic of
......
Iran, Islamic Republic of
......
Iran, Islamic Republic of
از ما که کاری برنمی اید ولی بنده از سهم خودم این اقایان را به خدا واگزار کردم.که هرچی مشکل داریم از همین اقایان است
Iran, Islamic Republic of
.....
Romania
.....
United Arab Emirates
دامادشو رد صلاحیت کردند داره به این نحو صحبت میکنه.!!
یه دردمند
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
حسن روحانی
Iran, Islamic Republic of
میگم عدم التزام عملی به فلان چیز یعنی چی
دستگاه خاصی دارن وصل میکنن به کاندیداها میفهمن
Iran, Islamic Republic of
آقاي روحاني حالا كه گفتي 7 سال رئيس پدافند بودي بد نيست در مورد پرونده شهادت شهيد بابايي و يارانش هم اندكي توضيح بدهيد.
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
لحن ایشان در مورد هواپیما تا حدودی تغییر کرد.ابهاماتی که این روزها در فضای رسانه ای مطرح شد قابل پیگیری است.
Iran, Islamic Republic of

....
حسن
Iran, Islamic Republic of
....
مرصاد
Iran, Islamic Republic of
...
فرزندان سلیمانی
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
.....
علی
Iran, Islamic Republic of
...
صدای ایران
Iran, Islamic Republic of
هواپیمای شهید بابایی را چگونه زدند؟؟؟
رضا
Iran, Islamic Republic of
خیلی خوبه که رئیس جمهور محترم داره میگه هر کس که این کار رو کرده بیاد عذرخواهی کنه ولی باید به ایشون یادآور بشه فقط توی این مسئله باید عذرخواهی بشه ..؟!!
حسین
Iran, Islamic Republic of
...
حسین
Iran, Islamic Republic of
این دولت باعملکرد وگفتار خود ملتو قدم به قدم به قربانگاه میبرد!!!!
Iran, Islamic Republic of
....
Romania
...
مرصاد
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
پنتاگون ازسال 2011 تاکنون ازتروریست های داعش درسراسر منطقه خاورمیانه و جهان کمک، حمایت و پشتیبانی می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.
Iran, Islamic Republic of
مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا (پنتاگون ) به علت جنایات جنگی درسراسر منطقه خاورمیانه و جهان باید در دادگاه لاهه محاکمه شود.
Iran, Islamic Republic of
تل‌آویو در ترور «سردار سلیمانی» مشارکت داشته است
Iran, Islamic Republic of
سلام چرا نظرات من را نیاورده اید
Iran, Islamic Republic of
ریاض در ترور «سردار سلیمانی» مشارکت داشته است.
تل‌آویو در ترور «سردار سلیمانی» مشارکت داشته است.
Iran, Islamic Republic of
افراد زیادی از دریافت یارانه معیشتی محروم هستند ولی متاسفانه دولت روحانی درمدت دو ماه است هیچ توجهی نمی کند.
صهبا
Iran, Islamic Republic of
....
United Arab Emirates
سفیر سابق آمریکا در سوریه: ترامپ دنبال درگیری محدود با ایران است
United Arab Emirates
وزیر دفاع آلمان وارد عراق شد
..
United Arab Emirates
اخراج ۲ دیپلمات ایرانی از آلبانی
United Arab Emirates
ارتش اسرائیل برای اولین بار ترکیه را تهدید اعلام کرد
امین
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
عراق ضعیف نیست و توان پشت سر گذاشتن بحران‌ها را دارد
Iran, Islamic Republic of
انتقاد شدید عراقچی از اقدام اخیر سه کشور اروپایی
Iran, Islamic Republic of
عراقچی: اروپا تصمیمی غلط در زمانی اشتباه گرفته است
Iran, Islamic Republic of
عراقچی از اقدام اخیر سه کشور اروپایی انتقاد کرد
Iran, Islamic Republic of
دفاع چین از کاهش تعهدات برجامی ایران/ مقصر ناکامی برجام آمریکاست
Iran, Islamic Republic of
ساخت موشک حق ایران است
Iran, Islamic Republic of
«ایران حق دارد برای تضمین امنیت، برنامه موشکی خودش را توسعه دهد.»
Iran, Islamic Republic of
نباید به دشمنان اجازه سوءاستفاده از ماجرای سقوط هواپیمای اوکراینی را داد
Iran, Islamic Republic of
فرانسه: برجام در خطر است
Iran, Islamic Republic of
ترامپ براى لغو تحریم ها دو شرط دارد
Iran, Islamic Republic of
تیراندازی در پایگاه هوایی در ایالت تنسی آمریکا
Iran, Islamic Republic of
طالبان: ۷ سرباز ارتش افغانستان طی دو روز گذشته کشته شدند
Iran, Islamic Republic of
تیراندازی در پایگاهی هوایی در آمریکا
Iran, Islamic Republic of
اردوغان و ترامپ گفتگو کردند
اردوغان، ترامپ، هر دو تروریست هستند.
Iran, Islamic Republic of
تیراندازی در یک پایگاه هوایی در آمریکا
نظامیان آمریکایی: هنگام حمله موشکی از آسمان و زمین اطلاع نداشتیم
Iran, Islamic Republic of
مقام حزب الله: راه سردار سلیمانی ادامه خواهد یافت
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
سخنان امروز روحانی نشان از بی‌اطلاعی وی نسبت به روندبررسی ها دارد
Iran, Islamic Republic of
ایران قدرت آمریکا را تنزل داد‌‌ / پروژه جنگ بسته شد / دیگر هیچ‌کس فکری برای جنگ علیه ملت ایران نمی‌‌کند
Iran, Islamic Republic of
سپاه ۴۰ سال از ملت ایران اسلامی دفاع کرده است
Iran, Islamic Republic of
ما در شرایط جنگی با آمریکا هستیم/ صلابت سپاه پاسداران که پایگاه شیطان را زدند تحسین می‌کنیم
حلما
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
سقوط هواپیما در واقع جنایت آمریکا است
Iran, Islamic Republic of
ترامپ بداند خط سپاه از خواست مردم جدا نیست
Iran, Islamic Republic of
امنیت کشور عراق و نابودی داعش از ثمرات فکر و تدبیر شهید سپهبد قاسم سلیمانی بوده و تمام تلاش­های این شهید برای ایجاد امنیت برای کشور عراق و ایران و تمام شیعیان بوده است.
Iran, Islamic Republic of
جمعیت فوق العاده ای در تشیع پیکر این شهید حضور یافتند و خواستار انتقام و خون خواهی شهدا شدند و سران آمریکا از این امر مبهوت ماندند و سپاه نیز انتقام شهادت وی را با حمله موشکی گرفت.
Iran, Islamic Republic of
آمریکا با جنگ الکترونیکی سبب ایجاد و بروز این سانحه هوایی شده است و مسؤولان قطری که به ایران سفر کرده اند اعترافاتی کرده اند که سر منشا این حادثه را نظامیان آمریکا دانسته اند.
Iran, Islamic Republic of
انتقام واقعی، اخراج نیروهای آمریکایی از منطقه است
Iran, Islamic Republic of
دیوان کیفری بین‌المللی: تحقیق درباره قتل قاسم سلیمانی در حیطه تخصص ما نیست!
Iran, Islamic Republic of

نظامیان آمریکایی: هنگام حمله موشکی از آسمان و زمین اطلاع نداشتیم/ پهپادها به حال خود رها شده بودند
یک رسانه غربی در گزارشی به جزئیات جدیدی از اوضاع و احوال نظامیان آمریکایی از زبان خود آنها، در جریان حمله موشکی ایران به پایگاه عین الاسد پرداخته است.
Iran, Islamic Republic of
اشرار دست از شرارت در منطقه بردارند/ هشدار به متحدان آمریکا...
Romania
گفت‌وگوی تلفنی ترامپ و اردوغان درباره منطقه و لیبی
ترامپ و اردوغان عامل ناامنی در منطقه و لیبی هستند......
Romania
مجلس آمریکا با ارسال پرونده استیضاح ترامپ به سنا موافقت کرد
Romania
وزیر رژیم صهیونیستی: شهرک‌سازی در کرانه باختری را متوقف نخواهیم کرد
Romania
چرا سیاست خارجی آمریکا نامناسب است؟ / وقتی ترامپ با مشاوران شیطانی اش، آمریکا را به سمت یک درگیری بیهوده با ایران سوق داد
Iran, Islamic Republic of
سلام، دوست عزیز به خوبی یادآوری کرده اند. یادو خاطره شهید بابایی عزیز را گرامی می داریم. ...
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
جناب روحانی ! شهید بابایی در زمان ریاست شما در پدافند به خاطر اصابت موشک نیروهای خودی به شهادت رسیدند ! ای کاش توضیح بفرمایین که چرا اشتباها این اتفاق افتاد
فردین
France
جناب روحانی شما با چه تخصصی فرمانده پدافند هوایی بودید؟ ....
گرامی
Iran, Islamic Republic of
....
محمد جواد
Iran, Islamic Republic of
جناب روحانی
مبنا در تایید صلاحیت‌ها شایستگی و سلامت اخلاقی و مالی است نه اینکه جناح و جناح بازی..
Iran, Islamic Republic of
..
Iran, Islamic Republic of
شهید بابایی خدا رحمتت کنه!!!
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
این یعنی ......
Iran, Islamic Republic of
...
محمد
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
....
آقای روحانی شما که مسوول پدافند کشور بوده راجع به سقوط هواپیمای سرلشکر بابایی اطلاع رسانی کنید
اصلاحاتی پشیمان
آقای روحانی اتفاقا فقط و فقط با یک جناح می شود کشور را اداره کرد و آن جناح انقلابی است و لاغیر
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
تازه جمعه فهمیدی که هفت سال انجا بودی
Iran, Islamic Republic of
خودتان کسانی هستی حاضر نیستی کسی از طرف مقابل را دعوت به همکاری کنید
محمد
Iran, Islamic Republic of
اگر کسی در جناحی باشد و به انقلاب ونظام معتقد باشد با اقدام نهادهای نظام تبدیل به مخالف نمی شود .....
...
احمد
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
اجر شهادت شهید بابائی از یه جهاتی بیشتر از بقیه شهداست.
Iran, Islamic Republic of
یاد و خاطره شهید بابایی، گرامی باد.
Iran, Islamic Republic of
دکتر جان چرا تو موقعیت جنگی، پروازها رو کنسل نکردید؟
محمد
Iran, Islamic Republic of
.م.م.م
صادق
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
ماشالا سوابق پدافند هوایی جنابعالی کارنامه خیلی درخشانی در زدن هواپیماهای خودی که شخصیتهای برجسته نظامی بودن داره.....
Iran, Islamic Republic of
...