کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تک‌بیت توصیه شده استاد اخلاق برای آرامش

24 دی 1398 ساعت 16:35

یک استاد اخلاق گفت: در شرایط «بلا» باید مقاومت انسان بالا باشد و تمرین تحمل و گذشت حوادث و سختی‌هایی را که پیدا می‌شود، در خود ایجاد کند تا این مصیبت‌ها نتواند بر او اثر بد بگذارد. انسانی کامل است که این قدرت را داشته باشد.


به گزارش جهان نیوز، آیت‌الله جاودان از اساتید اخلاق تهران در پاسخ به یکی از مستمعین سخنرانی‌هایش، «غرور» را موجب گرفتاری‌های اخیر و «استغفار» را کلید نجات از وضعیت فعلی کشور دانسته است.

با این وجود حجت‌الاسلام محمود ریاضت واعظ و سخنران مذهبی در این باره معتقد است: این بیان آیت‌الله جاودان، براساس روایات است که همواره سفارش شده تا انسان روزی ۷۰ مرتبه استغفار کند؛ زیرا موجب آمرزش گناهان و گشایش امور است. به انسان توصیه شده است اگر می‌خواهی در امور شخصی، اجتماعی و ... گشایشی ایجاد شود و گره و مشکلات شما برطرف شود، استغفار کن.

حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم راشد یزدی، استاد اخلاق نیز درباره راهکارهای مصون ماندن از بلایا و گرفتاری‌های زندگی با خبرنگار ما سخن گرفته است. او می‌گوید: تنها چیزی که انسان را در حوادث حفظ می‌کند، ایمان به خدا است. «الَّذِینَ آمَنُواْ وَتَطْمَئِنُّ قُلُوبُهُم بِذِکْرِ اللّهِ أَلاَ بِذِکْرِ اللّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ».

حجت‌الاسلام راشد یزدی می‌افزاید: «ذکر» یعنی یاد خدا و مؤمن به خدا بودن. به قول شاعر: بزرگی هست در عالم خدانام/ که دل از یاد او می‌گیرد آرام.

وی ادامه می‌دهد: در شرایط بلا و فتنه، باید مقاومت انسان بالا برود؛ یعنی تمرین تحمل گذشت حوادث و سختی‌هایی را که پیدا می‌شود، در خود ایجاد کند که نتواند بر او اثر سوء بگذارد.

این استاد اخلاق تصریح کرد: هر گرفتاری جامعه، گرفتاری فردی هم هست. آن گونه که در غم جامعه شریک هستیم. در شادی هم همین طور. چرا که آدم بی‌تفاوت، انسان بسیار کم‌ارزشی است.

وی گفت: اگر حادثه‌ای پیدا شد، اولاً باید تحمل کرد و دیگر اینکه توجه داشته باشیم که این حوادث، ساخته خود انسان است و از تکرار آن باید بپرهیزیم.


کد مطلب: 715144

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/715144/تک-بیت-توصیه-شده-استاد-اخلاق-آرامش

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com