کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

موسوی مطلق:

حادثه سقوط هواپیما «امتحان سخت» پس از «انتقام سخت» است

24 دی 1398 ساعت 15:25

یک استاد حوزه گفت: فراموش نکنیم به حضرت بنیامین تهمت دزدی زدند؛ اما نتیجه آن پس از صبر، جا گرفتن در کنار حضرت یوسف بود و جدایی از برادران تربیت نشده، و آمادگی برای تربیت آنان و نهایتاً ظهور یوسف (ع) بود.


به گزارش جهان نیوز، فضای جوامع سیاسی همیشه به طور یکنواخت سپری نمی‌شود. بلکه همواره دچار تلاطم‌های شده و ضعیف می‌شود. جامعه اسلامی همواره با فتنه‌ها، آشوب‌ها و ابتلائات مختلف آزموده می‌شود. سیاست دینی با فتنه نامیدن آشوب اجتماعی این توجه را می‌دهد که جامعه در وضعیت آزمون و امتحان دشواری قرار گرفته است و باید با برداشتن گام‌های معقول از این آزمون به سلامت عبور کند. اینجاست که پرسش از آن گام های معقول به میان می‌آید.

عبور همراه با سلامت از فتنه‌ها و آزمون‌ها نیازمند توسل و نگاه ویژه به سیره اهل بیت(علیه السلام) است. حجت‌الاسلام سید عباس موسوی مطلق درباره چگونگی مواجهه با حوادث اخیر کشور پس از شهادت سردار قاسم سلیمانی و حادثه هواپیمای اوکراینی طبق سیره اهل بیت(علیه السلام) گفت: آنجا که فتنه را آتش‌افروزی، ضلالت و اختلاف معنا شود باید طبق سفارش مولانا امیرالمؤمنین(علیه السلام) عمل شود یعنی «در فتنه‌ها، چونان شتر دوساله باش، نه پشتی دارد که سواری دهد، و نه پستانی تا او را بدوشند» و یا به قول معروف چون شتر مرغ باید بود که نه بار می‌برد و نه تخم می‌گذارد. اما آنجا که فتنه به معنای آزمایش است باید روشنگری کرد، بصیرت به خرج داد و با صبر و مقاومت از آن عبور کرد و از امتحان و آزمایش سرافراز بیرون آمد.

فتنه همیشه در تاریخ فراوان بوده است و طبیعتاً هر چه به فرج و ظهور نزدیکتر بشویم بیشتر خواهد بود. اگر تقوا رعایت بشود طبق آیه شریفه «اِن تَتَّقُوا اللهَ یَجعَل لَکُم فُرقانا» یک اثر آن تشخیص راه حق و باطل است.

وی در مورد مسائل اخیر با تأکید بر اینکه همه باید آن شور و شعور به وجود آمده بعد از شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی را فراموش نکنند، و این دستاورد تقویت روح مبارزه و جهاد در بین مردم، نسبت به دشمنی با آمریکا حفظ شود، عنوان کرد: جریان سقوط هواپیما پس از پیروزی‌های فراوان نیروهای مسلح انقلاب و خصوصاً فدائیان انقلاب و مردم یعنی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک امتحان سخت برای این برادران است.

این استاد حوزه درباره امتحان به وجود آمده برای سپاه پاسداران در نکاتی خطاب به آنان بیان کرد: اولاً در عملیات‌ها امام زمان(عج) بیشتر یاد شود. در مصاحبه‌های بعد از این پیروزی نقش خدا و امام زمان کمتر بیان نشود چرا که حقیقتاً «وَلکنَّ اللّهُ رَمَی...» است همچنان که امام فرمود خرمشهر و بستان را خدا آزاد کرد. ثانیاً برای شکستن احیاناً غرور و یا چشم زخم دشمنان و یا مدیریت یک فتنه عظیم، این رویداد درس‌آموز باید باشد، این حادثه علی‌رغم تمام تلخی‌های شدید حتماً آثاری خواهد داشت که به‌زودی آثار آن را که فتح‌الفتوحی دیگر در عرصه بین‌الملل و تقویت جریان انقلاب در بیرون و شناسایی بلندگوهای دشمن در داخل خواهد بود به نظاره خواهیم نشست.

ثالثاً باید با عوامل این حادثه سریع برخورد شود. ضمن اینکه نقش دشمنان در هک یا امثالهم روشن شود.

موسوی مطلق با ذکر داستانی تاریخی اظهار کرد: فراموش نکنیم به حضرت بنیامین تهمت دزدی زدند؛ اما نتیجه آن پس از صبر، جا گرفتن در کنار حضرت یوسف بود و جدایی از برادران تربیت‌نشده، و آمادگی برای تربیت آنان و نهایتاً ظهور یوسف (علیه السلام) بود.

وی با اشاره به این نکته که پذیرش خطا از طرف مسئولین آنچنان که باید دیده نشد در حالی که این کار در دنیا بی‌نظیر بوده است، خاطرنشان کرد: باید اعتراف کنیم در ساخت و تقویت موشک‌های نظامی پیشرفت داشته‌ایم اما در مقابل موشک‌های رسانه‌ای و تبلیغاتی دشمن ضعیف هستیم.

این استاد اخلاق در تشریح روش‌های دیگر برخورد امیرالمؤمنین با فتنه‌ها در قول و فعل گفت: اولین اقدام تبیین و روشنگری است. امیرالمؤمنین در جریان جنگ با معاویه که فتنه‌هایی رخ داد حتی شایعه‌ ترس حضرت علی(علیه السلام) در تأخیر جنگ مطرح شد، حضرت با آنان سخن گفت و روشنگری کرد. در همین جریانات اخیر سپاه تبیین کرد ولکن روشنگری و ابعاد دیگر آن نیز نیازمند حمایت همه جانبه مردم انقلابی و مسئولین است. نکته دیگر برخورد حکیمانه به معنای بهانه دست دشمن ندادن است.

حضرت امیر و یارانش بسیار سنجیده سخن می‌گفتند و عمل می‌نمودند. وقتی از یک جبهه یک صدا بیرون بیاید دشمن عقب‌نشینی می‌کند، ابراز نظرها باید بر اساس صداقت و حکمت باشد.

موسوی مطلق سومین نکته در مواجه با فتنه‌ها را تبعیت از ولی عنوان کرد و توضیح داد: تجربه ثابت کرده عبور از فتنه‌ها در سایه اطاعت از رهبر است. امیرالمومنین در عصری که مأموم بود و امام او پیامبر بود اینچنین بود.

جریان سقوط هواپیما پس از پیروزی‌های فراوان نیروهای مسلح انقلاب و خصوصاً فدائیان انقلاب و مردم یعنی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک امتحان سخت برای این برادران است.

وی افزود: فتنه همیشه در تاریخ فراوان بوده است و طبیعتاً هر چه به فرج و ظهور نزدیکتر بشویم بیشتر خواهد بود. اگر تقوا رعایت بشود طبق آیه شریفه «اِن تَتَّقُوا اللهَ یَجعَل لَکُم فُرقانا» یک اثر آن تشخیص راه حق و باطل است.

این استاد حوزه با اشاره به اینکه ولایت فقیه مظلوم مقتدر است، بیان کرد: در فتنه‌ها و مسئله‌هایی که برای انقلاب پیش می‌آید همیشه ولایت و ولی فقیه بیشترین هجمه را متحمل می‌شود. چون ولی‌فقیه ستون اصلی انقلاب است. تمام هجمه‌ها به ولی فقیه و ولایت فقیه است. گاهی کوتاهی‌ها و خسارت اشتباهات فرزندان را هم پدر پرداخت می‌کند. ولایت فقیه در زمان غیبت روح اسلام است و ضامن تبعیت از قرآن و عترت است. مهمترین توصیه در این شرایط رعایت تقوا و اطاعت از رهبر است.

منبع:آنا


کد مطلب: 715125

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/715125/حادثه-سقوط-هواپیما-امتحان-سخت-انتقام

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com