پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۴

نخست وزیر کانادا: سقوط هواپیمای اوکراینی معلول تنش‌زایی آمریکا با ایران است

سه شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۵۲
کد مطلب: 715098
نخست‌وزیر کانادا با مقصر دانستن تنش‌زایی آمریکا با ایران در وقوع حادثه برای هواپیمای اوکراینی، گفت همه باید برای تنش‌زدایی و حرکت به سمت کاهش تنش‌ها کمک کنند.
کانادا: تنش‌زایی آمریکا با ایران عامل سقوط هواپیما
به گزارش جهان نيوز، «جاستین ترودو» نخست‌وزیر کانادا، تلویحا تنش‌زایی اخیر آمریکا با ایران را عامل سقوط هواپیمای اوکراینی و کشته شدن اتباع کانادایی در آن عنوان کرد.
 
ترودو شامگاه دوشنبه در مصاحبه با شبکه «گلوبال نشنال» گفت: «اگر تنشی [بین آمریکا و ایران] نبود، اگر اخیرا تشدید [تنش‌ها] در منطقه رخ نمی‌داد، آن کانادایی‌ها اکنون کنار خانواده‌هایشان در منزل بودند».

وی توضیح داد: «این (سقوط هواپیما) چیزی است که در زمان درگیری و جنگ رخ می‌دهد... به همین دلیل است که همه ما باید شدیداً برای تنش‌زدایی تلاش کرده و به سمت کاهش تنش‌ها و راهی عاری از درگیری و کشتار پیدا کنیم».

نخست‌وزیر کانادا همچنین اظهار داشت که با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا درباره حوادث اخیر صحبت کرده و خواستار کاهش تنش‌ها شده است.

ترودو در پاسخ به این سوال که آیا آمریکا پیش از عملیات ترور سردار سلیمانی و به خطر انداختن جان نظامیان کانادایی در منطقه، به این کشور اطلاع داده بود یا نه، تصریح کرد: «نه ما هشداری دریافت نکردیم... ما تلاش می‌کنیم به عنوان یک جامعه جهانی در مسائل بزرگ عمل کنیم اما بعضی وقت‌ها، کشورها بدون اطلاع دادن به متحدان خود عمل می‌کنند».

وی همچنین افزود که ترجیح می‌داد پیش از اقدام خودسرانه آمریکا در ترور سردار سلیمانی، از این تصمیم مطلع می‌شد.

نخست‌وزیر کانادا پیشتر بیانیه ایران در خصوص حادثه پیش‌آمده برای هواپیمای خطوط هوایی اوکراین را «گام مهم» توصیف کرده بود.
 
منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
آمریکا جنایتکار شماره یک به همراه سه کشوراروپایی جنایتکار شماره یک و سایر کشورهای اروپایی جنایتکار شماره یک با سوءاستفاده از حادثه هواپیمای اوکراینی به دنبال زیر سئوال بردن جمهوری اسلامی است.
Iran, Islamic Republic of
هرگونه شرارت جدید آمریکا پاسخ کوبنده تری خواهد داشت
به آمریکا اجازه نمی دهیم امنیت کشور را خدشه دار کند.
Iran, Islamic Republic of
پایگاه آمریکا در نزدیکی فرودگاه اربیل هم هدف قرار گرفت (۳۴ نظر)
اژه‌ای: جنایت آمریکا را پیگیری قضایی می‌کنیم (۲۸ نظر)
حمله موشکی ‌بخشی از قدرت سپاه بود / آمریکایی‌ها نتوانستند هیچ غلطی ‌کنند (۲۴ نظر)
حمله سایبری به سیستم ناوبری هواپیماهای آمریکا همزمان با حمله موشکی به "عین‌الاسد" (۲۲ نظر)
حاج قاسم‌ به خانه پدری بازگشت/ طوفان ارادتمندان سردار به کرمان رسید/ فرمانده سپاه: حرف آخر را اول می‌زنم: انتقام می‌گیریم + عکس (۲۰ نظر)
انتقام "سخت، پشیمان‌کننده و قاطع‌"‌ می‌گیریم (۱۸ نظر)
آمریکایی‌ها دیگر در منطقه امنیت نخواهند داشت (۱۷ نظر)
فاکس‌نیوز: ایران سخت‌ترین هدف را انتخاب کرد (۱۶ نظر)
اسماعیلی: سفیر انگلیس طبق حقوق بین‌الملل "عنصر نامطلوب" است (۱۵ نظر)
جان باختن تعدادی از تشییع کنندگان بر اثر ازدحام جمعیت/ ۳۲ کشته و ۱۹۰ زخمی/ اعلام اسامی ۴ جان‌باخته (۱۳ نظر)
Iran, Islamic Republic of
آمریکایی ها، اروپایی ها، سعودی ها، اماراتی ها، بحرینی ها، صهیونیست ها، مدعیان حقوق بشر، سازمان های بین المللی، گروهک تروریستی منافین، تروریست های داعش، تکفیری ها و دیگر گروه های تروریستی برای ما یکی هستند.