پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

ایرباس از بوئینگ سبقت گرفت

دوشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۳۵
کد مطلب: 714995
شرکت هواپیماسازی اروپایی «ایرباس» که تاکنون پس از «بوئینگ» به عنوان دومین شرکت صنایع هواپیمایی جهان به شمار می‌رفت در سال گذشته میلادی با دستیابی به ساخت بیش از ۸۶۰ هواپیما، گوی سبقت را از رقیب آمریکایی خود ربود.
ایرباس از بوئینگ سبقت گرفت
به گزارش جهان نيوز، به نوشته روز دوشنبه روزنامه «لو پاریزین» فرانسه، «گی‌یوم فوری» مدیر اجرایی ایرباس می گوید: خوشحالم که می‌بینم سفارش‌ها و تحویل هواپیماهای تجاری، بازتاب تلاش‌های مستمر برای ارائه بهتر خدمات به مشتریان و رقابتی کردن محصولات و خدمات ما در بازار است.

بر اساس این گزارش، ایرباس با تحویل ۸۶۳ فروند هواپیما در سال ۲۰۱۹ از شرکت بوئینگ به عنوان برترین سازنده در این صنعت پیشی گرفت.

هم اینک، ایرباس که از سال ۲۰۱۱ در جایگاه دوم پس از رقیب آمریکایی خود قرار گرفته بود به تولید کننده برتر هواپیما در جهان تبدیل شده است.

چندی پیش، «جان پلوگر» مدیر ارشد اجرایی شرکت هواپیماسازی بوئینگ از احتمال کاهش تولید هواپیمای غول پیکر بوئینگ ۷۸۷ خبر داده و گفته بود این تصمیم تحت تاثیر رسوایی سقوط هواپیماهای بوئینگ ۷۳۷ مکس و کاهش تقاضای چین به عنوان یکی از بزرگترین خریداران و مشتریان هواپیما در جهان به شمار می رود، گرفته شده است.

گفته می‌شود بوئینگ، متاثر از سقوط ۲فروند هواپیمای ۷۳۷ مکس در سال ۲۰۱۹ میلادی تاکنون متحمل افزون بر ۹ میلیارد دلار زیان‌دهی شده است.

آسوشیتدپرس می نویسد: تقریبا" یک سال پس از سقوط این هواپیماها، این سازنده هواپیما را به بزرگترین بحران خود در تاریخ صنعت هواپیماسازی فرو برده است.

به نوشته این خبرگزاری، بویینگ همچنان در تلاش است تا مشکلی که منجر به سقوط این هواپیماها شد را برطرف کند و مشخص نیست چه زمانی این اتفاق بیفتد. این شرکت ماه گذشته مدیرعامل خود را اخراج و اعلام کرد که تولید مکس را به حالت تعلیق درآورده است. 


منبع: ایرنا
برچسب ها: ایرباس بوئینگ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *