کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آغاز مذاکرات هیئت‌های ایران و سوریه

23 دی 1398 ساعت 12:36

هیئت‌های ایرانی و سوری به ریاست معاون اول رئیس جمهور و نخست وزیر سوریه مذاکرات خود را از دقایقی پیش در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد آغاز کردند.


به گزارش جهان نیوز، در این مذاکرات علاوه بر آقایان اسحاق جهانگیری و عماد خمیس معاون اول رئیس جمهور ایران و نخست وزیر سوریه، امیر حاتمی وزیر دفاع، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی، ولیدمعلم وزیر امورخارجه سوریه و سرتیپ علی عبداله ایوب وزیر دفاع سوریه حضور دارند. در این مذاکرات توسعه روابط ایران و سوریه در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و امنیتی مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌گیرد.


 دیدار معاون اول رئیس جمهور و نخست وزیر سوریه 
معاون اول رئیس جمهور و نخست وزیر سوریه در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد گفتگو کردند.

پس از مراسم استقبال رسمی، آقایان اسحاق جهانگیری و عماد خمیس درباره تقویت مناسبات دوجانبه و مهمترین مسائل منطقه‌ای و بین المللی گفتگو کردند. ادامه همکاری‌های منطقه در زمینه مبارزه با تروریسم، بازگشت آوارگان سوری، بازسازی سوریه، حفظ تمامیت ارضی سوریه، خروج نیروهای آمریکایی از منطقه و به ویژه از سوریه، مهمترین محورهای این گفتگو اعلام شد.

 استقبال رسمی جهانگیری از نخست وزیر سوریه 
معاون اول رئیس جمهور دقایقی پیش از نخست وزیر سوریه بطور رسمی در مجموعه فرهنگی تاریخی سعد آباد استقبال کرد. 

پس از مراسم استقبال رسمی، آقایان اسحاق جهانگیری و عماد خمیس دیدار و گفت و گوی خود را درباره تقویت مناسبات دو جانبه بین دو کشور و مهمترین مسائل منطقه‌ای و بین المللی آغاز کردند.

ولید معلم معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه سوریه و سرتیپ علی عبدالله ایوب وزیر دفاع این کشور، نخست وزیر سوریه را در این سفر همراهی می‌کنند.
 
منبع: خبرگزاری صدا و سیما


کد مطلب: 714956

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/714956/آغاز-مذاکرات-هیئت-های-ایران-سوریه

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com