کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

روایت شمخانی از چرایی تاخیر دلیل سقوط هواپیما

22 دی 1398 ساعت 22:17

دبیر شورای عالی امنیت ملی هرگونه قصدی برای کتمان دلایل سقوط هواپیمای اوکراینی را رد کرد و گفت: اثبات هر یک از عوامل تاثیرگذار بر شلیک موشک، می‌توانست نحوه اطلاع رسانی و واکنش کشور به این رخداد را در شرایط کاملا متفاوتی قرار دهد.


به گزارش جهان نیوز، دریابان علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی بعداز ظهر امروز (یکشنبه) با حضور در مجلس بزرگداشت دو تن از جانباختگان حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی طی سخنانی با خانواده‌های داغدار در این مصیبت اعلام همدردی کرد.

شمخانی که در مراسم بزرگداشت «محمدحسین و زینب اسدی لاری» در مسجد جامع شهرک غرب شرکت کرده بود، اظهار داشت: ابعاد تاسف از این حادثه جانگداز را سردار سرافراز حاجی زاده از زبان مجموعه حاکمیت و با بیان این عبارت که «ای کاش ما مرده بودیم و شاهد این رخداد غم بار نبودیم»، عنوان کرد.

وی با تسلیت مجدد به همه هموطنانی که عزیزانشان را در این حادثه غم بار از دست داده‌اند، با مردم کشورهایی که اتباع آنها در این پرواز کشته شده‌اند، ابراز همدردی کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به داغدار شدن مجموعه ایرانیان در این سوگ جانگداز خاطرنشان کرد: متاسفانه هنوز جامه مشکی مردم قدرشناس ایران در عزای سردار شهید قاسم سلیمانی  بر تن بود که مجددا سوگوار این عزیزان شدند.

*نیروهای مسلح خود را داغدار این سوگ ملی می‌دانند
شمخانی با گرامیداشت یاد و نام سرنشینان این پرواز به ویژه فرهیختگان علمی که فرزندان این سرزمین و پرورش یافتگان دانشگاه‌های جمهوری اسلامی ایران بودند، افزود: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران خود را داغدار اصلی این سوگ ملی می‌دانند.

وی با اشاره به مجاهدت و جانفشانی ۴۱ ساله سپاه در میدان‌های مختلف دفاع از امنیت و آسایش مردم افزود: حزن و تاسف و دلشکستگی مجموعه فرماندهان و نیروهای سپاه پاسداران برای این حادثه غم انگیز کم سابقه است.

*علل طولانی شدن اعلام دلیل سقوط هواپیما
دبیر شورای عالی امنیت ملی فرآیند طولانی شدن اعلام دلیل سقوط هواپیمای اوکراینی را ضرورت بررسی همه عوامل از جمله اقدامات احتمالی دشمن از جمله «جمینگ»، «هک سیستم‌ها»، «موضوع نفوذ» و عوامل مرتبط دیگر عنوان کرد و اظهار داشت: از اولین ساعات سقوط هواپیما، جمهوری اسلامی ایران با دعوت و پذیرش مجموعه کشورهای ذیربط خارجی شرایط بررسی کارشناسی سانحه بدون هیچ محدودیتی را فراهم کرد.

شمخانی موضوع وجود قصد برای کتمان دلایل این حادثه را با توجه به ماهیت و شاخص‌های فنی آشکار ساز اساسا غیر ممکن خواند و گفت: اثبات هر یک از عوامل تاثیرگذار بر شلیک موشک، می‌توانست نحوه اطلاع رسانی و واکنش کشور به این رخداد را در شرایط کاملا متفاوتی قرار دهد.


کد مطلب: 714885

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/714885/روایت-شمخانی-چرایی-تاخیر-دلیل-سقوط-هواپیما

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com