جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۳
۱۷

روایت سرباز آمریکایی از حمله ایران به عین الاسد/ حمله ایران به «عین الاسد»، بسیار ترسناک بود

يکشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۰۶
کد مطلب: 714871
یکی از مقامات ارشد نظامی آمریکایی مستقر در پایگاه نظامی «عین الاسد»، حمله تلافی‌جویانه ایران به این پایگاه نظامی آمریکایی را «ترسناک» توصیف کرد.
روایت سرباز آمریکایی از حمله ایران به عین الاسد
به گزارش جهان نيوز، «استاسی کلمن» سرهنگ دوم آمریکایی مستقر در پایگاه «عین الاسد» که بامداد چهارشنبه 18 دی ماه، در حمله تلافی‌جویانه ایران در انتقام از خون سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران هدف گرفته شد، در گفت‌وگو با شبکه سی ان ان، حمله موشکی ایران را بسیار ترسناک و دلهره‌آور توصیف کرد.
 
وی در این خصوص به خبرنگار شبکه سی ان ان گفت: « توصیف آن (حمله) بسیار سخت و دشوار است. بسیار ترسناک و دلهره‌آور بود. من و  برخی از اعضای تیم ما در یکی از آن پناهگاهها پناه گرفته بودیم و وقتی اولین موج حمله آغاز شد، شما موج بهت و حیرت را حس می‌کردید و حتی فشارها درون پناهگاهها هم انقدر شدید بود که در پناهگاه‌ها از جای خود حرکت کرد و بار دیگر به جای خود بازگشت».
 


این نظامی آمریکایی اعتراف کرد: هفت مورد از اصابت‌ها در فاصله بسیار نزدیکی از محلی که ماه پناه گرفته بودیم، صورت گرفت».

آنطور که خبرنگار شبکه «سی ان ان» گزارش کرده است، نظامیان آمریکایی در پی اقدام واشنگتن در به شهادت رساندن سپهبد قاسم سلیمانی و هفت تن از یارانش در نزدیکی فرودگاه بغداد، می‌دانستند که حمله ایران به نیروهای آمریکایی قریب‌الوقوع است.

طبق این گزارش، حمله تلافی‌جویانه ایران حدود دو ساعت به طول انجامید و تنها محدوده آمریکایی این پایگاه هوایی که حدود یک چهارم از این پایگاه عراقی را تشکیل می‌دهد، هدف قرار داد.

این نظامی آمریکایی مدعی شد که تلفاتی از نظامیان آمریکایی در این حمله برجای نمانده است و تصریح کرد که درست مدتی قبل از حمله موشکی ایران، موفق شدند در پناهگاههای این پایگاه پناه بگیرند.
 
 
بنا به گزارش سی ان ان، علیرغم آنکه نظامیان آمریکایی می‌دانستند که این پایگاه حمله خواهد شد، اما اطلاعی از ماهیت این حمله نداشتند.

این سرهنگ دوم آمریکایی در این خصوص گفت: «می‌دانستیم که اتفاقی خواهد افتاد اما دقیقاً نمی‌دانستیم که چه اتفاقی قرار است بیافتد، هرچه زمان جلوتر می‌رفت، یک نشانه‌هایی از اتفاقی که قرار است بیافتد، دریافت می‌کردیم اما مطمئن نبودیم».

وی ادامه داد: «از قبل هشدار دریافت کرده بودیم که ممکن است حمله موشکی رخ دهد و به همین دلیل مجبور بودیم نیروهای امنیتی خود را بیرون بفرستیم و امنیت آنها را تضمین کنیم».

طبق این گزارش، حمله اول در ساعت 01:34 صبح روز چهارشنبه آغاز شد و بعد از یک توقف حدود 15 دقیقه‌ای، حمله دوم آغاز شد و حدود دو ساعت بعد، دو یا تعداد بیشتری موشک پرتاب شد.

بر اساس گزارش سی ان ان، حدود سپیده‌دم بود که افسران آمریکایی از پناهگاهها بیرون آمدند تا میزان خسارات ناشی از این حملات موشکی را مورد ارزیابی قرار دهند.

جمهوری اسلامی ایران بامداد چهارشنبه 18 دی ماه در پاسخ به ترور سپهبد«قاسم سلیمانی» توسط ارتش آمریکا، پایگاه‌های نظامی آمریکا در عراق را هدف حمله موشکی قرار داد. یکی از این پایگاه‌ها، پایگاه «عین الأسد» در «الأنبار» عراق بوده است.

پیش از این کارشناسان نظامی دقت حمله موشکی ایران به این پایگاه را ستوده و آن را نشانگر توان بالای نیروی موشکی ایران توصیف کرده‌اند. «ویپین نارانگ» کارشناس آمریکایی امور نظامی و استاد مطالعات امنیتی دانشگاه «ام‌آی‌تی»، روز پنج‌شنبه هفته گذشته نوشت تصاویر ماهواره‌ای آثار حملات ایران به پایگاه «عین الأسد» نشان می‌دهد که دقت موشک‌های ایران به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
ملت های ایران و عراق از صهیونیست‌ها انتقام می گیرند
Iran, Islamic Republic of
آمریکا 2 نخبه بزرگ ایران و عراق را ترور می‌کند چون از آنها سیلی خورده است
Iran, Islamic Republic of
عقل و منطق می‌گوید آمریکا باید از خاورمیانه برود
Iran, Islamic Republic of
نظامی آمریکایی: حمله ایران به «عین الاسد»، بسیار ترسناک بود
Iran, Islamic Republic of
دو ملت ایران و عراق پیوندی ناگسستنی دارند و انشالله از صهیونیست‌ها و تجاوز گران به منطقه انتقام خواهند گرفت.
Iran, Islamic Republic of
ملت‌های منطقه، امنیت خود را مرهون مجاهدت‌های سردار سلیمانی و ابومهدی می‌دانند
Iran, Islamic Republic of
کردستان عراق درباره حضور نظامی آمریکا در عراق تصمیم گرفت
Iran, Islamic Republic of
با حضور در خیابان‌های دهلی نو
تظاهرات ضد آمریکایی در هند
هزاران معترض هندی با سردادن شعار‌های مرگ بر آمریکا و اسرائیل و زنده باد سردار سلیمانی، انزجار خود را از سیاست‌های ضد انسانی آمریکا ابراز کردند

تاریخ: ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۲

هزاران نفر از مردم دهلی نو در اعتراض به سیاست‌های آمریکا تظاهرات کردند. در این تظاهرات که از میدان "مندی هاوس " تا خیابان جنتر منتر پایتخت هند برگزار شد شرکت کنندگان با سردادن شعار‌های مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل و زنده باد سردار سلیمانی، انزجار خود را از سیاست‌های ضد انسانی آمریکا ابراز کردند.
{$sepehr_media_4390458_350_250}
Iran, Islamic Republic of
سرهنگه داره دروغ ميگه، صدا و سيما خودش گفت كه حداقل 80 نفر كشته شدند
علی
Iran, Islamic Republic of
کی گفته 80 نفر کشته شدند؟؟ رفرنست کیه؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
ترسناك!! فقط همين؟ آدم ممكنه از خيلي چيزا بترسه... پس كشته هاشون چي شد؟
Iran, Islamic Republic of
کشته ندادند
Iran, Islamic Republic of
....
United Arab Emirates
علت سقوط هواپیمای اوکراینی بی مدیریتی، بی نظارتی، بی نظمی دولت روحانی، سازمان هواپیمایی کشوری و مسئولین فرودگاه بود.
رضا
Iran, Islamic Republic of
....
مرصاد
Iran, Islamic Republic of
...باز هم نتوانستند غلطی بکنند ! الله اکبر !!
سعید
Iran, Islamic Republic of
ای کاش قبل حمله اطلاع نمیدادن ک اونجارو خالی کنین ما میخواییم بزنیم