سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۱
۲

جهنم صدام بهتر از بهشت آمریکایی‌ها بود!

يکشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۵۴
کد مطلب: 714806
یک پایگاه تحلیلی آمریکایی با اشاره به آشفتگی‌هایی که واشنگتن در عراق رقم زده نوشت: از نظر بسیاری از عراقی‌ها، جهنمی که صدام در این کشور به وجود آورده بود، بسیار بهتر از بهشتی است که آمریکا مدعی پدید آوردن آن در عراق است.
جهنم صدام بهتر از بهشت آمریکایی‌ها بود!
به گزارش جهان نيوز، پایگاه تحلیلی آمریکایی «واشنگتن‌اگزمینر» در گزارشی به تنش‌ها و آشفتگی‌هایی اشاره کرد که واشنگتن بعد از حمله 2003 به عراق و همچنین ترور فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نزدیکی فرودگاه بغداد به بار آورد و نوشت، از نظر بسیاری از عراقی‌ها، جهنمی که صدام حسین در عراق به وجود آورده بود بسیار بهتر از باصطلاح بهشتی است که واشنگتن وعده آن را در این کشور داده بود.

در ابتدای این گزارش به تحولات اخیر در عراق اشاره شد و نوشت، این ماه، در پی حمله پهپادی آمریکا که به شهادت سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منتهی شد، پارلمان عراق به خروج ارتش آمریکا در عراق رأی داد.

از طرف دیگر، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا با تهدید به تحریم، پاسخ این اقدام عراق را داد و آنطور که وبگاه واشنگتن‌ اگزمینر توضیح داده است، این نمایش ناگهانی دشمنی متقابل میان عراق و آمریکا نمایانگر یک حقیقت ناامیدکننده است.

این گزارش سپس توضیح داد، بعد از نزدیک به دو دهه اشغالگری آمریکا در عراق، هم‌اکنون ثابت شده است که ایالات متحده به یک قدرت ناپایدار در این کشور تبدیل شده است و به جز توان نظامی خود، اهرم واقعی چندان زیادی در اختیار ندارد و تمامی قدرت و نفوذ در عراق در اختیار ایران قرار دارد.

در بخشی از این گزارش، به دوران ریاست جمهوری صدام در عراق اشاره شده و آمده که در در دوران امپراطوری عثمانی، هزاران تن از شیعیان عراق در دوران ریاست‌جمهوری صدام از کشور خود اخراج شدند و به ایران مهاجرت کردند و بعد از سرنگونی صدام به کشورشان بازگشتند.

این وبگاه آمریکایی سپس به محبوبیت سپهبد سلیمانی و رابطه دوستانه ایران با عراق اشاره کرد و نوشت، بسیاری از رهبران سیاسی فعلی عراق که تحت فشار رژیم صدام از کشور عراق اخراج شده بودند و ایران آنها را مورد پذیرش قرار داده بود، روابط دوستانه شخصی عمیقی با سپهبد سلیمانی داشتند که از آن جمله افراد می‌توان به «قاسم الآعرجی» عضو سازمان بدر و وزیر کشور عراق در بین سالهای 2017 تا 2018، «هادی العامری« وزیر پیشین حمل و نقل و عضو ائتلاف سیاسی مهم «الوطنیه» در پارلمان عراق اشاره کرد.

این وبگاه آمریکایی ادامه داد که از چشم‌انداز یک عراقی، آمریکا ابتدا یک مهاجم و سپس یک سازنده بی‌کفایت است و راهبردی که واشنگتن در عراق به کار گرفت موجب دور شدن هرچه بیشتر آمریکا از عراق شد.

طبق این گزارش، جدا از نفرتی که عراقی‌ها از حمله آمریکا به کشورشان داشتند، در پی سرنگونی صدام، سیاستمداران تحت حمایت واشنگتن در عراق، جوی از اختلافات سیاسی و مذهبی را در این کشور غرب آسیا به وجود آوردند که در نهایت به پیدایش داعش منتهی شد.

این وبگاه آمریکایی با اشاره به تمامی این موارد در پایان این گزارش با اشاره به آشفتگی که آمریکا در عراق وجود آورده، نوشت، در سراسر عراق، بسیاری از مردم محلی اغلب این جمله را تکرار می‌کنند که «جهنم صدام حسین بهتر از بهشت آمریکایی‌ها بود.» آیا این جای تعجب دارد؟


منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
با سلام
صدام از سال ١٣۵٨ شمسی(١٩٧٩ میلادی) تا سال ٢٠٠٣ میلادی بر عراق حکومت کرد ولی امپراطوری عثمانی سال ١٩١٨ میلادی با پایان جنگ جهانی اول سقوط کرد. نسبت دادن این دو به هم نشانه بی اطلاعی نویسنده از تاریخ است.