جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۶
۱۴۳
توضیحات فرمانده هوافضای سپاه درباره هواپیمای اوکراینی:

بعد از شنیدن خبر سقوط هواپیمای اوکراینی آرزوی مرگ کردم/ مسئولان هر تصمیمی بگیرند می‌پذیریم/ اپراتور سپاه این موضوع را کروز تشخیص داده بود/ ۱۰ ثانیه هم فرصت داشت/ صبح چهارشنبه بلافاصله به مسئولین اطلاع دادم/ توضیح درباره رفتار سازمان هواپیمایی +فیلم کامل

پاسخ‌های حاجی زاده به شبهات و سوالات مطرح
شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۲۷
کد مطلب: 714676
سردار حاجی زاده گفت: ما گردنمان از مو باریک‌تر است و همه مسئولیت این کار را می‌پذیریم و هرگونه تصمیمی که مسئولین بگیرند، مطیع به اجرای آن هستیم.
بعد از شنیدن خبر سقوط هواپیمای اوکراینی آرزوی مرگ کردم/ مسئولان هر تصمیمی بگیرند می‌پذیریم/ اپراتور سپاه این موضوع را کروز تشخیص داده بود/ ۱۰ ثانیه هم فرصت داشت/ صبح چهارشنبه بلافاصله به مسئولین اطلاع دادم/ توضیح درباره رفتار سازمان هواپیمایی +فیلم کامل
به گزارش جهان نيوز، سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نشست خبری به منظور تشریح ابعاد حادثه هدف قرار گرفتن هواپیمای مسافربری شرکت اوکراینی، اظهار داشت: حادثه دلخراش سرنگونی هواپیمای مسافربری خطوط هوایی اوکراین را بنده در غرب کشور بعد از اجرای عملیات ضربات موشکی بر علیه پایگاه های آمریکا شنیدم و موقعی که اطمینان پیدا کردم این اتفاق افتاده واقعا آرزوی مرگ برای خود کردم که ای کاش می‌مردم و چنین حادثه‌ای را شاهد نبودم.

وی افزود: ما یک عمر خود را پیشمرگ مردم کردیم و امروز هم آبروی مان را با خداوند متعال معامله می کنیم و در این شرایط سخت حاضر شدیم تا توضیح دهیم.
سردار حاجی‌زاده ادامه داد: در ابتدا عرض می کنم که بررسی و ارزیابی های این حادثه توسط ستادهای بالاتر و مجموعه قوه قضائیه انجام خواهد شد و اطلاعات تکمیل می‌شود، و همین ابتدای صحبت عرض می‌کنم که ما گردنمان از مو باریک‌تر است و همه مسئولیت این کار را می‌پذیریم و هرگونه تصمیمی که مسئولین بگیرند، مطیع به اجرای آن هستیم.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه در تشریح جزئیات این حادثه، گفت: مطلع هستید که بیش از یک هفته شرایط منطقه و التهابات منطقه و احتمال درگیری نسبت به سال‌های گذشته و حتی سالهای ابتدایی انقلاب شاهد چنین شرایطی نبودیم و احتمال درگیری بسیار بالا بود چراکه هم آمریکایی‌ها و هم نیروهای مسلح ما در آماده‌باش صددرصد بودند.

وی ادامه داد: آمریکایی ها تهدید کرده بودند که ۵۲ نقطه از ایران را می‌زنند و به همین دلیل تمام یگان های آفندی و پدافندی در آماده باش ۱۰۰ درصد بودند و طبیعتا سامانه‌های پدافندی مستقر در تهران در همین شرایط بودند، آنچه در بررسی‌های انجام شده مشخص شد این است که در شب حادثه و حتی از غروب، وضعیت آمادگی را در شرایط جنگی و بالاترین سطح آماده باش توسط شبکه یکپارچه پدافند به سامانه‌ها ابلاغ می‌شود، در این شرایط تعدادی سامانه پدافندی به رینگ پدافند هوایی تهران اضافه شد.

سردار حاجی زاده تاکید کرد: اولین سامانه‌ای که در محدوده غرب تهران مستقر می‌شود که این حادثه توسط آن رقم خورده، در اطراف بیدگنه مستقر می‌شود و در چندین مرحله این آماده باش ۳-۳ که بالاترین سطح آماده باش است، به همه شبکه ابلاغ می‌شود.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه در مراحل مختلف به این سامانه‌ها از جمله همین سامانه‌ای که درگیر شده است توسط شبکه یکپارچه اعلام می‌شود که موشک های کروزی به سمت کشور شلیک شده است، خاطرنشان کرد: در یک یا دو مرحله تاکید می‌شود که این موشک‌های کروز در مسیر هستند و آمادگی داشته باشید، یعنی سامانه ها در بالاترین سطح آمادگی قرار دارند و فقط کافی است شاسی را فشار دهید، این سامانه‌ای که درگیر شده و شلیک موشک داشته و پیش‌بینی کردیم مصاحبه‌ای با خود اپراتور صورت بگیرد، اپراتور اظهار می‌کند چندین بار درخواست کردیم فضای کشور از پرواز خالی شود و اصطلاحا آسمان Clear شود، که این در شرایط ۳-۳ طبیعی است که به خاطر برخی ملاحظات عزیزان این کار را دنبال نمی‌کنند، در همان لحظه این سامانه در فاصله ۱۹ کیلومتر با هدفی که کروز تشخیص داده شده، مواجه می‌شود.

وی گفت: سامانه پدافندی ساعت ۱۲ شب در این منطقه مستقر شده است و هواپیما پس از بلند شدن با توجه به اطلاعاتی که به اپراتور داده بودند که وضعیت جنگی است و کروز شلیک شده است، او این هدف را کروز تشخیص داده است، او موظف بوده که در این شرایط تماس بگیرد و تاییدیه بگیرد و خبط او از همین نقطه است، منتهی ظاهرا سیستم ارتباطی او با اختلال مواجه بوده است و نتوانسته ارتباط برقرار کند که ممکن است به دلیل سامانه های جمینگ یا شلوغی شبکه بوده و تنها 10 ثانیه فرصت برای تصمیم گیری داشته که منجر به تصمیم بد او در هدف گیری می شود.

سردار حاجی زاده تاکید کرد: عزیزان هواپیمایی کشوری تا قبل از اعلام نیروهای مسلح محکم اعلام کردند که این موضوع اصابت موشک نیست و تحت بررسی است؛ اولا آنها بر اساس دانسته‌های خود عمل کردند و از این حادثه خبر نداشتند. بنده زمانی که مطلع شدم در صبح چهارشنبه بلافاصله به مسئولین اطلاع دادم این موضوع را به من گفتند هدفی را زده ایم اما تقارن آن با این موضوع من را به شک انداخت.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه ادامه داد: بلافاصله به تهران حرکت کردم اما در بین راه به مسئولین اطلاع دادم که این اتفاق افتاده است و احتمال بالا می دهم که هواپیمای خودی را زده‌ایم. زمانی که به تهران رسیدم دیدم که ستادکل نیروهای مسلح یک تیم بررسی سانحه تشکیل داده است و تمام این تیم و افراد دخیل در این قضیه را کاملا قرنطینه کرده بودند و ما اجازه نداشتیم اطلاع رسانی کنیم.

وی تاکید کرد: تاخیر در اطلاع‌رسانی به این دلیل نبود که کسی بخواهد موضوعی را کتمان کند، بلکه روال همین است که ستادکل باید این موضوع را بررسی کند که پس از بررسی صبح جمعه همه اطلاعات جمع شد و مشخص شد که واقعه چه بوده است.

سردار حاجی زاده: باز تکرار می کنم که بنده در اولین ساعتی که مطلع شدم به مقامات اطلاع دادم، آنها به واسطه اینکه باید این موضوع را بررسی و ارزیابی می کردند مربوط به ستادکل است که واقعا هم سریع این کار را ظرف 48 ساعت انجام دادند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با اشاره به رد قاطع موضوع سرنگونی توسط هواپیمایی کشوری، گفت: آنها بر اساس دانسته های خود عمل می کردند و اعلام می کنم که آنها هیچ گناهی ندارند و تقصیری ندارند، هم هواپیما در مسیر بوده و هم خطایی نداشته و هم هواپیمایی کشوری و شرکت کشوری همه درست عمل کرده اند و اگر خبط و خطایی بوده از جانب عناصر ما است و چون از نیروهای تحت امر ما است، ما باید جوابگو باشیم.

وی تاکید کرد: عزیزان هواپیمایی کشوری بر این اساس که اگر موشکی به هواپیما بخورد، هواپیما منفجر می‌شود می گفتند این هواپیما منهدم نشده است، این هواپیما در ارتفاع کم و توسط یک موشک کوتاه برد که سر جنگی کوچک و مجاورتی دارد مورد اصابت قرار گرفته و این هواپیما فرصت پیدا کرده روی هوا متلاشی نشود و روی زمین متلاشی شود.

سردار حاجی زاده با بیان اینکه نه نیروهای مسلح و نه سپاه بنایی برای پنهان کاری نداشتند، گفت: ما هم مثل خانواده این شهدا خود را غمزده و صاحب عزا می‌دانیم. اینها هزینه شیطنت ها و التهابات آمریکا در منطقه است که آن شب آمادگی درگیری همه جانبه را داشتیم، خود من که در غرب کشور بودم هر آن احتمال درگیری را می دادم چراکه پروازهای زیاد جنگی بر فراز منطقه بود. متاسفانه به دلیل تصمیم گیری عجولانه یک فرد چنین فاجعه بزرگی رقم خورد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه در پاسخ به این سوال که آیا نباید فضای کشور چند ساعتی از پروازهای مسافری خالی می‌شد، خاطرنشان کرد: نمیخواهم کسی را متهم کنم، از دید من هروقت شرایط جنگی می‌شود باید این اتفاق توسط مسئولین ذیربط می‌افتاد اما به هر ترتیب نیافتاد. اگر خبط و خطایی وجود دارد در بخش نیروهای مسلح است و در بخش دولتی و کشوری و شرکت فرودگاه ها هیچ قصور و تقصیری وجود ندارد، اگر از آنها می‌خواستیم انجام می دادند، چون مسئول این کار ما نبودیم و کسان دیگری باید این کار را می کردند.

وی در پایان عنوان کرد: همانگونه که من آن شب در غرب کشور عملیات ضربات موشکی را فرماندهی می کردم، عزیزان دیگری در این بخش هم مسئول بودند و باید این کار را می کردند، اما زمینه ای ایجاد شد تا این فرد این خطای بزرگ را انجام دهد.
 
 
دانلود فیلم فیلم‌ کامل تشریح سردار حاجی‌زاده درباره سقوط هواپیما
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
فرمانده عذر خواهی نکن
زیرا اشتباه یک واقعیت غیر قابل انکار در هر سیستم در هرکجای دنیا ست
Iran, Islamic Republic of
...
کلا جواد
Iran, Islamic Republic of
یک لحظه خودتون رو جای اون فردی که شاسی رو فشار داده قرار بدید.....
یکی از مردم
Iran, Islamic Republic of
چهل سال است اسمان بالای سرم امن وامان است وان را مدیون رشادت وچشمان باز همین عزیزان میدانم ،ذره ای از احساس قدر دانی واطمینان من را به این عزیزان کم نمیکند.
Iran, Islamic Republic of
وقتی وضعیت 3-3 ابلاغ می شود یعنی شرایط صد در صد جنگی است. نیروی پدافندی دستور شلیک دارد. آنهم بنا به تشخیص خود . نکته مهم این است که آسمان باید خالی از پرواز می شد تا هر پرنده متخاصم شناسایی شود.
مهین
Iran, Islamic Republic of
ما شما را به ایستادگی در برابر داعش ،جندالشیطان ،رژیم بعث ،اسرائیل ،امریکا، امارات، عربستان خبیث،و مرزداری و مخصوصا خائنین وطنی می شناسیم نه به یک اشتباه سهوی، پس قوی باشید .
United States
.....
Iran, Islamic Republic of
آماده باش در بالاترین سطح بوده
تصمیم آنی باید گرفته میشد یعنی 10 ثانیه فرصت
اگه کروز بوده ریسک نزدنش خیلی بالاتر بود
Iran, Islamic Republic of
...
Canada
دقیقا مثل ناو آمریکایی که اشتباهی هوامیمای مسافربری ما را زد
M.sh
Romania
اگر رژیم تروریستی امریکا اشتباه زد چرا بعد اینهمه سال عذرخواهی نکرد ...
Iran, Islamic Republic of
تازه گفت عامل حادثه، خطای انسانی خلبان ایرباس بوده به فرمانده ناو هم مدال داد ...
Iran, Islamic Republic of
...
.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
اشتباهی زد !!!!!!!!!!!!و با افتخار مدال داد و دریغ از یک عذرخواهی
Iran, Islamic Republic of
آمریکا اشتباهی زد؟!! چرا بجای عذرخواهی و جبران اشتباه و برخورد با مسببان حادثه به آنها مدال دادند؟!!!
Iran, Islamic Republic of
آمریکا برای ایجاد خلل در ادامه جنگ هواپیمای مسافری رو زد و عذرخواهی هم نکرد و به کاپیتان کشتی مدال هم داد
United States
.......
Iran, Islamic Republic of
این رونمائی از مسئول تراز انقلابمان است.شجاعانه سینه سپر کرده ومسئولیت را به عهده میگیرد.حتی قسمتی هم که مربوط به او نمیشود یعنی بستن فضای کشور حین خطر حمله دشمن.ودر عین حال حتی اشاره کوچکی هم به یک عمر خدمت بدون نقص وبی منت برای مردم نمیکند.درود بر شما.
Iran, Islamic Republic of
من هم بودم ریسک می کردم و میزدم .
Netherlands
به کجا‌رسیدیم که اینطور‌صحبت‌میکنیم؟ صحبت‌از‌کشته شدنه اینهمه انسانه؟ اگه خانواده خودت تو هواپیما بود هم اینطور حرف‌میزدی؟
Iran, Islamic Republic of
واقعا چه کسی پشت این ماجراست که میخواد مردم رو از سپاه دلسرد کنه؟...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
شاید چند منافق و جاسوس درون هواپیما بوده و هواپیما رو به سمت منطقه ممنوعه هدایت کرده.
Iran, Islamic Republic of
چرا روحانی بعنوان رئیس شورای امنیت پروازها را در اونروز لغو نکرد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
محمد
Iran, Islamic Republic of
یهنی این رادار سطح مقطع یه هواپیمای غول پیکر مسافری زا با یه موشک کروز یه جور نشون میده . سرعتش چی
Iran, Islamic Republic of
بعضی کروز ها شبیه به هواپیما هستند

کروز کنترل شونده است
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
درود بر سردار حاجی زاده و همکارانش
این اشتباه گرچه دردناک است ولی به قصد انجام خدمتی به هموطنان این کار صورت گرفته
آمریکا سردار دلها سلیمانی عزیز را زد . خودمان سرداران فداکار دیگر را که همرزمان سلیمانی بودند نزنیم و دشمنان را خوشحال نکنیم ...
Iran, Islamic Republic of
کروز در ارتفاع پایین حرکت میکنه

این هواپیما هم در ارتفاع پایین بوده

هوا هم تاریک بوده
Iran, Islamic Republic of
راداری زده نشده بلکه گویا دوش پرتاب بوده است. یعنی فقط بصزی بوده
Iran, Islamic Republic of
شهید_عباس_بابایی توسطپدافند خودی به شهادت رسید.؟! رئیس پدافند_هوایی که هواپیما ی او را هدف گرفت، روحانی بود
Iran, Islamic Republic of
تفرقه نیانداز.
Russian Federation
شهید جهان آرا را نیز خداوند بیامرزد روحش شاد
Russian Federation
همه ما این بزرگ گوران را دوست اما پای آبروی یک کشور یک ملت در میان هست باید با کسانی که قصور کرده اند بشدت برخورد کرد...
Iran, Islamic Republic of
...
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
الان وقت همدلی است /...
.....
ناپلو
Iran, Islamic Republic of
وقتی ناو پیشرفته وینسنس هواپیمای غول‌پیکر (تکرار کن هواپیمای غول‌پیکر اونم با سیستم راداری آمریکایی) رو با چت گوچولو جابجا می‌بینه، این اشتباه هم قطعا محتمل و معقوله
Iran, Islamic Republic of
یحتمل جنگال یا جنگ الکترونیک باعث ایجاد ایراد در سیستم شده
Iran, Islamic Republic of
سه اشتباه در فرآیند شناسایی و هدفگیری اتفاق افتاده.1) اعلام قرارگاه پدافند کل کشور مبنی بر شلیک موشک کروز و 2) عدم کسب تکلیف و اخذ تایید واحد عمل کننده از مقامات بالاتر که آیا این پرنده کروز هست یا نه. 3) ممنوعیت پروازهای مسافربری در چنین شرایط حساسی.
هر کدام از اینها جداگانه باید بررسی شود و سپس سنتز نتایج صورت گیرد. کاش این اتفاق تلخ نمی افتاد.
Iran, Islamic Republic of
خودت به خودت نمیخندی؟! کروز هم وسط زمین وهوا یه لنگه پا می ایسته ومیگه اقایون وداداشها ! شناسائیم کردین ؟! اجازه دارین منو بزنید یا نه ؟!تو دیگه کی هستی؟
Iran, Islamic Republic of
..
United Kingdom
..l.
س
France
هر وقت یکی از عزیزانت اینطوری وحشتناک فوت شد بعد بیا انقدر راحت در مورد اشتباه حرف بزن ....l
Iran, Islamic Republic of
ما همه آرامش و امنیت مون رو توی این چهل سال مدیون این عزیزان هستیم
سلیمانی رو آمریکا زد
حاجی زاده رو خودمون نزنیم
Iran, Islamic Republic of
خانم مولایی مادر یکی از جانباختگان همه رو دعوت به اطاعت از آقا و دفاع از سپاه کرده ،اون که خودش مصیبت دیده هست
مهدی
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
فقط 10 ثانیه رو تصور کنید

اون عزیزانی که پهپاد دشمن رو همیشه ساقط کردن توی همین ده ثانیه ها تصمیم گرفتن و الا زندگی مردم به خطر میفتاد
Iran, Islamic Republic of
اری ! اعلمیت چطور؟ نباید دستور قطع پروازها های غیر نظامی داده میشد؟
Iran, Islamic Republic of
/./.
Iran, Islamic Republic of
عذر خواهی لازم و ضروری است و بزرگی و بزرگ منشی شخص را نشان میدهد ...
باید دید کدام مقام با توقف هواپیماهای مسافربری در زمان جنگی مخالفت کرده است... این مهمتر است ... ولی در هیچ جا به آن پرداخته نمی شود...اگر این پرواز متوقف می شد به طبع آن پرواز اکراین به کانادا هم از دست می رفت و لذا فشار خاصی هم از سوی مسافران و نیز از سوی مقامات برای انجام پرواز ایجاد شده بود... کسی که مخالف توقف پروازها در شرایط هشدار بود مقصر است ... .
Denmark
۳۲ سال پیش هم آ مریکا ایر با س ایرا ن را روی
خلیج فا رس زد ۲۹۰ نفر مردم عا دی رو هوا کشته شدند د نیا صدا یش در نیا مد...
Iran, Islamic Republic of
مردم شوکه هستند و میخواهند علت تأخیر در اعلام را بدانند...
اما سپاه عزیز... همه ملت پشتیبان تو هستند....
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
....برادر گرامی چرا اسمان ایران را ابتدائا برای عبور هواپیماها ممنوع نکردید؟
Iran, Islamic Republic of
برای این که عملیات لو نره
Oman
...
Iran, Islamic Republic of
سردار حاجی زاده گفته اسمان رو پاک کنید ظاهرا یکی این وسطه انجام نداده!!!
Iran, Islamic Republic of
واقعا قبول داري كه عملياتي انجام شده
Iran, Islamic Republic of
......
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
چون میدانست که دشمن جرئت حمله به ما را ندارد..
Iran, Islamic Republic of
این سوال رو باید رئیس شورای عالی امنیت ملی پاسخ بده
حاجی زاده گفت ما گفته بودیم و نمیدونم چرا توجه نشده
از طرف هوافضای سپاه اعلام شده بود ولی واحدی که باید خبر را میرسید به هواپیمایی اعلام نکرده
Iran, Islamic Republic of
...
مرگ بر امریکا
Germany
مسئولیت بر عهده ترامپ قلدر است که تهدید علنی کرده بود ۵۲ نقطه کشورمان از جمله میراث فرهنگی میهنمان را با خاک یکسان میکند....
Iran, Islamic Republic of
بعنوان یک ایرانی می گویم فرمانده جانمان فدایتان که اینقدر مهربانی سرت سلامت دلت نلرزد با قدرت بیشتر با دشمنان مقابله کنید .
Iran, Islamic Republic of
ایشان ،قربانی خبط دیگران می شود. همیشه همینطور بوده. سعی کنید اشکالات سیستمی را برطرف کنید. کتک کاری برای بعد. دل مردم را خالی نکنید.
Iran, Islamic Republic of
تا دیروز تو حاج قاسم دوم ما بودی و امروز با بر عهده گرفتن این خطای سیستمی محبوبتر از گذشته‌ای. بند کفش تو نیز به صد تا ترامپ و پومپئو و نتانیابو می‌ارزه.
مهدی
Iran, Islamic Republic of
واقعا شرایط سختی است.
دعا می کنم خدا صبر و ارامش دهد به؛
خانواده های داغدار
نیروهای عمل کننده
فرماندهان سپاه
حضرت اقا
مسئولین کشوری
مردم شریف ایران
و همه دلسوران انقلاب در سرتاسر جهان...

دوره های آخر الزمان است. مطمئن باشید.
هر جلو تر برویم آزمایش ها سخت تر می شود.
محمد
Iran, Islamic Republic of
چرا اين آزمايشات و امتحانات سخت الهي نصيب كشورهاي ديگه نميشه...
Iran, Islamic Republic of
چرا نمیشه؟! مثلا امریکائیها چپ وراست یکدیگ رو طوری لت وپار میکنند که هر سال بیش از یک جنگ از همدیگر میکشند ،
Iran, Islamic Republic of
خداوند در قرآن می فرماید ما شما رو امتحان می کنیم و اگر بر سر ایمان خود محکم بمانید در ازای اون درهای رحمت رو به روی شما باز می کنیم

هیچ رحمتی بدون امتحانی سخت بر هیچ مردمی نازل نمیشه
محمدرضا
Iran, Islamic Republic of
چرا با اين حجم از قضاياي تلخ
ترور فرمانده
جان دادن مردم در تشيع جنازه
تصادف اتوبوس
آسيب به هواپيماي خودي

چرا يه نفر از اين مسئولين استعفا نميدن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
رزمنده
Iran, Islamic Republic of
درود بر سردار،حرفهای شما را از ته قلب میپذیریم.
Iran, Islamic Republic of
امام خمینی (ره) فرمودند : بر بازوی شما بوسه می زنم وبه این بوسه افتخار می کنم .
Iran, Islamic Republic of
زنده باشی سردار
خدا اونا رو رحمت کنه
شما تو قلب ملت ایران عزیزی
Iran, Islamic Republic of
ما نباید مغرور شویم هر پیروزی ما ناشی از لطف و عنایت خداوند بزرگ است .
Iran, Islamic Republic of
دشمنت آرزوی مرگ کنه
Iran, Islamic Republic of
سلام سردار عزیز
ما برای دشمنان ارزوی مرگ میکنیم و برای شما آرزوی سلامتی
سردار فداکاری و حان نثاری شما بر همه مردم پوشیده نیست
دیگر برای خودتان طلب مرگ نکنید ما با همه وجود به شما ایمان داریم
Iran, Islamic Republic of

فرمانده نیروی هوافضای سپاه ادامه داد: بلافاصله به تهران حرکت کردم اما در بین راه به مسئولین اطلاع دادم که این اتفاق افتاده است و احتمال بالا می دهم که هواپیمای خودی را زده‌ایم. زمانی که به تهران رسیدم دیدم که ستادکل نیروهای مسلح یک تیم بررسی سانحه تشکیل داده است و تمام این تیم و افراد دخیل در این قضیه را کاملا قرنطینه کرده بودند و ما اجازه نداشتیم اطلاع رسانی کنیم.
Iran, Islamic Republic of
این اتفاق در هر جای دنیا اتفاق میافتاد امکان نداشت درز کند و بصورت محرمانه و سری و با یک دلیل واهی سر پوش می شد .
Iran, Islamic Republic of
در نظام اسلامی سیاست ما عین دیانت ماست
Iran, Islamic Republic of
...
ali
Iran, Islamic Republic of
سردار سرت را بالا یگیر اشک هایی را که در خفا میریزی را مایه قوت خودت قرار بده
ایران سردارش را بخشید غم مخور
Iran, Islamic Republic of
عشق به شما سردار گرامی کمتر از عشق به سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی نیست سرت سلامت با قدرت ادامه بده که دل ما با شماست
Iran, Islamic Republic of
آنها خطای سهوی مرتکب شدند اما امثال نعمت زاده ها که به عمد جان هزاران بیمار و معلول را گرفتند چه شدند جان انسانها ارزش دارد چه مسافران هواپیما باشند چه بیمارانی که به خاطر نبود دارو یا داروی تاریخ گذشته تلف شدند..
Iran, Islamic Republic of
کشته شدن انسانها خیلی تلخ است اما قسمت اصلی ماجرا نیست. ...
Iran, Islamic Republic of
سردار دلاور و عزیز، صادق بودی، عزیز هستی عزیزتر باشید.
Iran, Islamic Republic of
...
سینا
Switzerland
انگار شکست و فروریخت وقتی گفت :
ما یک عمر خود را پیشمرگ مردم کردیم و امروز هم آبروی مان را با خداوند متعال معامله می کنیم
Iran, Islamic Republic of
از شایعه ترور سردار حاجی زاده تا ترور شخصیت او مشکوک نیست ؟!
Iran, Islamic Republic of
دلم ترکید از شدت درد وقتی این حرف رو زد
ما همه مدیون ایشون هستیم
وقتی جنگ برای مردم ما تمام شد راحت زندگی کردیم چون اینا هنوزم توی خط مقدم ایستادن
Iran, Islamic Republic of
...
Germany
سردار حاجی زاده
تو برایمان کمتر از سردار سلیمانی نیستی حسن نیت وصداقت شما برایمان ثابت شده است ....
Iran, Islamic Republic of
اگر ایران ما سر بلند است از ایثار شبانه روزی امثال سردار سلیمانی و حاجی زاده هاست
Iran, Islamic Republic of
...
مریم
United Kingdom
ایشون حرف می زد و من به اخلاص و صداقت ایشان گریه می کردم...
خداوندا
ما را در این امتحانات سخت، یاری فرما
دشمنان ما را دلشاد نفرما
Iran, Islamic Republic of
سردار حاجی زاده واقعا خیلی مخلص و آقاست
کم برای ما مردم فداکاری نکرده که امروز بخواد شرمنده ما باشه و سرش رو بندازه پایین
Iran, Islamic Republic of
الله اکبر

معامله جان یک چیز است اما معامله آبرو چیز دیگری است
سردار حاجی زاده با آبروی خودش معامله کرد
در حالیکه ما امنیت خودمون رو مدیون ایشون هستیم ولی جلوی همه ما سر خم کرد
دلم می خواست می مردم اما هرگز این حال رو به ایشون نمیدیدم
Germany
.....
United Arab Emirates
احسنت به شجاعت سردار که مسولیت بخش خود را قبول دارد و صادقانه حرف میزند؛ کاش از روز اول ، اعلام نتیجه به بررسی جعبه سیاه و تحقیقات موکول میشد و همگان اظهار نظر غیر کارشناسی نمیکردند /
Iran, Islamic Republic of
...
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
سردار عزیز صداقت شما بزای ملت به دنیا ارزش دارد. خطای غیر عمد در همه دنیا اتفاق می افتد. یک لحظه عکس قضیه را فکر کنید که اگر شلیک نمی شد و موشک دشمنان بود چه کار می کردیم. هر چند ملت عزیز از این موضوع بسیار ناراحتند. ولی از دست ما فقط جز طلب آمرزش برای این عزیزان و صبر جمیل و اجر جزیل به بازماندگان آنها کار دیگری ساخته نیست. ان شا الله با امام حسین(ع) محشور باشند.
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
این بنده خدا غرب کشور بوده چرا در شرایط صد در صد آماده باش باید هواپبما پرواز بدین ..
محمود
Iran, Islamic Republic of
این سرداران از جان گذشته از ابتدای انقلاب تا کنون زندگیشان را وقف اسلام و ایران کرده اند. پس به راحتی نباید شخصیت آنها تخریب شود. تخریب آنها در این برهه از زمان آب به آسیاب دشمن ریختن است. بهوش باشیم.
Iran, Islamic Republic of
با توجه به فضای پر التهاب موجود ، سرپوش گذاشتن بر چنین حادثه ای کار دشواری نبود اما مرحبا بر صداقت و شجاعت سپاهیان عزیز اسلام . ...
علی
Iran, Islamic Republic of
خدا به باز مانده گان صبر عنایت کند این اتفاق در هر کجا ممکن بود بیافتاد خدا خودش دشمنان این مملکت را نابود سازد و به پاسداران نگهبان از مملکت توفیق خدمت
Iran, Islamic Republic of
به قول یه دوستی کاش میمردم و آرزوی مرگ سردار بزرگ اسلام رو نمیدیدم... خدا پاسداران این ملک و دین رو حفظ کنه
Iran, Islamic Republic of
پشتیبان ولایت فقیه باشید تا آسیبی به مملکت شما نرسد، همین حرف کافیه
Iran, Islamic Republic of
.....
سردار حاجی زاده مدیونتیم
Iran, Islamic Republic of
داغ سردار سلیمانی کم بود الان بغض و طلب مرگ سردار حاجی زاده رو ببینیم

ما مردم امنیت مون رو مدیون شما هستیم
غیر شما چه کسی تقاص خون عزیزای ما رو توی عملیات تروریستی اهواز گرفت؟
Iran, Islamic Republic of
سردار دیگه حق نداری از خدا طلب مرگ کنی
شما عزیز دل ما هستید میدونی با این حرفت چقدر دل همه ما گرفت ؟
فدات بشم سردار
Iran, Islamic Republic of
کسی که باید در اون شب اعلام پرواز ممنوع می کرد و به هواپیمایی اعلام می کرد مگر کسی غیر از شورای عالی امنیت ملی به ریاست روحانی است؟

چرا اعلام پرواز ممنوع نکردن
اگر نبرد شدت می گرفت توی اون وضعیت معلوم نبود چند هواپیمای مسافربری سقوط می کرد
سرور مایی سردار
Iran, Islamic Republic of
کاش من مرده بودم و درد تو رو نمیدیدم

فدات بشم سردار تو کمتر از قاسم سلیمانی برای ما نیستی به جان فرزندانم همه عاشقتیم به مولا
مهین
Iran, Islamic Republic of
تو ضامن امنیت و ابرو و شرف ما هستی ،رزمنده ،فداکار ،جان بر کف ،سرت را بالا بگیر ،دشمنان داخلی و خارجی تحمل وجود نارنینت را ندارند...
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
اره سردار
تمام ایران فدای یه تار موی یه سپاهی
محمد
Iran, Islamic Republic of
به هشتک زنندگان استعفا بگویید تا به حال چنین مسئولیت پذیری دیده اند، استعفا که فرار است، این ها مردان میدان کارزارند، چه میدان جنگ سرد، چه میدان هجمۀ نرم و رسانه ای دشمن،
عزت و ذلت دست خداست سردار، اگر لاشخورها تو را بد خطاب میکنند، پس حتما خوبی و خاری در چشم آنها،
Iran, Islamic Republic of
سردار عزیز شما مسیولین خودت را که هدف گیری پادگان دشمن بود درست انجام دادی
کسانی که پرواز ها رو لغو نکردن اشتباه کرده و باید پاسخگو باشند
چه کسانی باید دستور لغو پروازها رو می داد
لطفاً جهان نیوز در این مورد شفاف سازی کند
Iran, Islamic Republic of
بشكست اگر دل من به فداي چشم مستت
سر خم مي سلامت شكند اگر سبوئي
بررسی کنید چه کسی خبر دروغ موشک کروز را داده چه کسی اختلال در سیستم ایجاد کرده چه کسی دوربین به دست فیلم میگیرد و سر از شبکه های دشمن درمیاورد؟
چرا به هواپیمایی خبر نرسیده که پرواز نکنند؟ پشت صحنه باید روشن شود شوخی نیست شیطان بزرگ ساکت نمی نشیند.
Iran, Islamic Republic of
عزیزان خود را گول نزنید. اگر واقعا موشک بوده را رد آتش موشک در فیلمها
دیده نمی شود؟ و اصلا چه کسی می دانسته که آن لحظه باید فیلم بگیرد؟ خیر.....
.
Iran, Islamic Republic of
بیشتر شبیه طرح یک فتنه علیه سردار حاجی زاده و سپاه است ....ط کرده بود
امیر
Netherlands
......
دانا
Iran, Islamic Republic of
.....
Romania
....
محمد
Iran, Islamic Republic of
سلام
به همه ی عزیزان داغدار این ماجرا تسلیت عرض می کنیم ...آنچه در آن ایام بر ملت ما می گذشت بر کسی پوشیده نیست از یک طرف بدن قطعه قطعه سپهبد عزیز سلیمانی تشییع می شد و وضعیت کشور را بحرانی کرده بود و از طرف دیگر 52 نقطه توسط ترامپ تهدید می شد و در بالاترین سطح تهدید قرار داشتیم...شاید حساسیت موضوع ،بحران آفرینی کرد ...منصف باشیم ....
United Arab Emirates
زحمات سردار حاجی زاده نزد همه ی ایرانیان قابل احترامه و نباید اشتباه یک نفر را که برای جلوگیری از تهاجم دشمن مجبور بوده در ظرف کمتر از ده ثانیه تصمیم بگیره را زیاد مقصر دانست البته سازمان هواپیمایی کشوری برای عدم لغو پروازها باید مورد سوال واقع شوند و در ضمن لازم است قوانین مربوطه اصلاح شود
از مردم عزیزم خواهش میکنم سربازان جان بکف را مثل فرزندان خودشان بدانند چون عمدی در کار نبوده
خداوند به بازمتنگان صبر عطا کند انشاا...
محمد
...
توحیدی
Romania
سلام کاش میتونستم به این سردار گرانقدر بگم که ما قدردان زحمات شما و همکاران تون طی سالهای متمادی هستیم درحین اینکه برای عزیزان مون هم عزادار هستیم
نتدردرز
Iran, Islamic Republic of
درود بر سردار
علی اصغر کوثری
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
فدات سردار دلها
Iran, Islamic Republic of
....
مرگ بر امریکا
Iran, Islamic Republic of
سردار سرتو بالا بگیر ...
Iran, Islamic Republic of
سردار اندکی صبر سحر نزدیک است
Iran, Islamic Republic of
بر اساس عقل و منطق مقصر کسی بود که مجوز پرواز را صادر کرد
ابی
Iran, Islamic Republic of
فرمانده کاش منم میکردم تو را آنچنان شکسته نمی دیدم تویی که هیبت شیطان رو شکستی