پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

ثبات قیمت تخم مرغ طی یک ماه اخیر در بازار

شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۱۷
کد مطلب: 714618
نبی پور از ثبات قیمت تخم مرغ نسبت به یک ماه گذشته در بازار خبر داد.
ثبات قیمت تخم مرغ طی یک ماه اخیر در بازار
به گزارش جهان نيوز، ناصر نبی پور رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران از ثبات نرخ تخم مرغ نسبت به یک ماه گذشته در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون متوسط نرخ هر کیلو تخم مرغ درب مرغ داری ۷ هزار و ۸۰۰ تا ۸ هزار تومان معادل شانه‌ای ۱۵ هزار تومان است.
 
وی نرخ مصوب هر کیلو تخم مرغ را ۷ هزار و ۷۴۰ تومان اعلام کرد و افزود: اتحادیه اعلام آمادگی کرده است که با نرخ مصوب به هر میزانی که میادین میوه و تره بار نیاز دارد تخم مرغ در اختیارشان قرار دهد که به سبب تعادل قیمت بازار تقاضایی وجود ندارد.

نبی پور درباره اینکه آیا فروش هر عدد تخم مرغ با نرخ ۷۰۰ تا ۸۰۰ تومان در خرده فروشی‌ها منطقی است، گفت: قیمت تخم مرغ در مغازه‌های سطح شهر ارتباطی به تولید کننده ندارد و همواره دستگاه‌های مسئول باید در بازار نظارت داشته باشند تا فروشندگان نتوانند با قیمت‌های بالایی محصول را در اختیار مصرف کننده قرار دهند.

تولید روزانه تخم مرغ به بیش از ۲ هزار و ۹۰۰ تن می‌رسد
این مقام مسئول تولید روزانه تخم مرغ را بیش از ۲ هزار و ۹۰۰ تن اعلام کرد و گفت: با احتساب مصرف سرانه ۱۰ تا ۱۰.۵ کیلوگرم رقمی بالای ۲۰۰ هزار تن از مجموع تولید در سال مازاد است که باید به بازارهای هدف صادر شود، اما امسال به سبب نوسان سایر محصولات پروتئینی و ازدیاد تقاضا برای خرید تخم مرغ، مازاد محصول به نسبت کمتر از سال‌های گذشته است.

او درباره آخرین مزیت صادرات تخم مرغ بیان کرد: بنابراین آمار از ابتدای سال تاکنون ۲۱ تا ۲۲ هزار تن تخم مرغ به بازارهای هدف صادر شده ضمن آن که هم اکنون صادرات مقطعی بسته به شرایط بازار و حفظ نرخ مصوب در حال انجام است.

نبی پور درباره آینده بازار تخم مرغ اظهار کرد: با توجه به شرایط کنونی تولید پیش بینی می‌شود که روند فعلی قیمت تا اسفند در بازار ادامه یابد به طوری که نوسان خاصی برای بازار متصور نیستیم.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران با اشاره به اینکه مشکلی در تأمین ذرت و کنجاله سویا وجود ندارد، بیان کرد: در حال حاضر کنجاله سویا با نرخ مصوب و ذرت ۱۰ تا ۱۵ درصد بالاتر از قیمت مصوب در اختیار مرغ داران قرار می‌گیرد و همواره مشکلی در تأمین آن وجود ندارد.

وی در پایان درباره آخرین وضعیت آنفلونزای حاد پرندگان گفت: تاکنون خوشبختانه گزارشی از شیوع بیماری آنفلونزا فوق حاد پرندگان در مرغ داری‌های صنعتی نداشتیم و امیدواریم این روند همچنان ادامه یابد.
 
منبع: باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *