کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پناهیان: ولایتمداری ویژگی اصلی شهید سلیمانی بود

20 دی 1398 ساعت 18:30

مشاور رئیس نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه‌ها با اشاره به رعب و ترس دشمن از سردار شهید قاسم سلیمانی گفت: ایشان آرم سپاه پاسداران «واعدوا لهم مااستطعتم من قوه» را محقق کرد.


به گزارش جهان نیوز، حجت‌الاسلام پناهیان صبح امروز در جمع مردم کرمان در حسینیه ثارالله این شهر با بیان اینکه هر جهادگری این چنین رعبی در دل دشمن ایجاد نمی‌کند، اظهار داشت: وقتی می‌گویند شهید سلیمانی مخلص بود به تک تک کسانی که به اخلاص ایشان پی برده بودند می‌گویم، هر مخلصی اینقدر محبوب نمی‌شود.

وی عنوان کرد: هر مخلصی با هر درجه اخلاصی اینقدر اثر نمی‌گذارد هر مخلصی که در عرصه  عبادت مخلص باشد تشییع این چنین باشکوهی پیدا نمی‌کند، ایشان مخلصی بود که یکی از آثار مهم اخلاصش خوف از خدا بود کسی که از خدا ترسید در روایت آمده خدا همه را به ویژه دشمنان را از او خواهد ترساند.

مشاور رئیس نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه‌ها با بیان اینکه اساسا ترساندن دشمن یک راهبردی است که مومنین باید این راهبرد را پیگیری کنند، افزود: خداوند متعال می‌فرماید «من هم همین کار را می‌کنم» و بعد از ظهور هم حضرت بیشتر از اینکه از اسلحه و نیروی نظامی استفاده کنند از رعبی که در دل دشمن می‌اندازند استفاده می‌کنند.

پناهیان با تأکید بر اینکه آدم‌ها اگر می‌خواهند فاصله خود را با سردار سلیمانی ببینند در این شاخص نگاه کنند و ببینند دشمن چه‌قدر از آنها می‌ترسد، بیان داشت: سیاسیون جامعه ببینند چه‌قدر توانستند دشمن را بترسانند، البته برخی سیاسیون تلاش وافر دارند ترس دشمن را بریزند و این دقیقا نقطه مقابل سردار سلیمانی است.

وی گفت: سردار ما توانسته بود دشمن را بترساند دشمن که ترس ذاتی خود را از جبهه حق دارد به خاطر جنایت‌ها و دروغگویی‌هایش و اگر شما قیام کنید در مقابلش وحشیانه برخورد می‌کند چون می‌ترسد و اگر دشمن را نترساندی دشمن شما را خواهد ترساند و کاری خواهد کرد که یک عمر با ترس زندگی کنید.

پناهیان تصریح کرد: چیزی که از موشک برای دشمن موثرتر است، ترس است در مورد سردار باعظمت اسلام، تنها نگرانی که داریم که نباید داشته باشیم این است که آیا راهش اینچنین ادامه پیدا خواهد کرد آیا اینچنین تکثیر خواهند کرد و آیا کسی در بین ما خواهد بود که دشمن را به این حد بترساند.

مشاور رئیس نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه‌ها با بیان اینکه آرم سپاه پاسداران «واعدوا لهم مااستطعتم من قوه» (و هر آنچه می‌توانید از نیرو فراهم کنید تا به وسیله آن دشمنان خدا و خودتان را بترسانید) را محقق کرد، ادامه داد: به سپاه تبریک می‌گویم که توانسته از نسل جدید کسانی مثل حججی‌ها را جذب کند و هم توانسته سرداران قدیمی خود را در خودش حفظ کند و این فوق‌العاده است.

وی با اشاره به اینکه در صدر اسلام نداریم سرداران این چنینی را و نتوانستند ادامه بدهند این راه را گفت: سردار سلیمانی بعد از 30 سال مثل یک جوان به دنبال شهادت می‌گشت مثل همان روزهای اول نه مقام و نه اعتبار او را نگرفت.

پناهیان با بیان اینکه کجایند آنهایی که از شکاف بین نسل‌ها صحیت می‌کنند تا ببینند نوجوانان چطور ارتباط برقرار کردند با سردار سلیمانی اظهار کرد: شاخصه اوج اخلاص درست مجاهده و مبارزه کردن در راه دشمن در ایشان بود و این بود که توانسته بود دشمن را بترساند.

وی افزود: آمریکا و صهیونیست‌های اسرائیلی از ما می‌ترسند، یک عده می‌گویند همین ترس آنها باعث شد سردار سلیمانی به شهادت برسد آنها رصد می‌کردند و می‌دانستند محبوب‌ترین شخصیت سیاسی در بین مردم با فاصله دو سه برابری، سردار سلیمانی بود و می‌دانند ایشان چه مقبولیتی در ایران و عراق و ... دارد.

مشاور رئیس نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه‌ها با بیان اینکه اینها همه چیز را می‌دانستند و داشتند از ترس می‌مردند و دیگر نمی‌توانستند تحمل کنند چراکه نفسشان را سردار گرفته بود، عنوان داشت: دشمن اگر نزدیک شود یعنی ما طوری رفتار کردیم که دشمن از ما نترسیده است.

پناهیان گفت: فکر می‌کنید بتوانیم سردار را معرفی کنیم به جهان و یک فیلم از زندگی او بسازیم که جهان عاشقش شود و اگر به اندازه تمام بودجه‌ای که برای امنیت کشور است صرف کنیم برای اینکه بسازیم ارزش دارد و این امنیت نهایی ما را تضمین خواهد کرد.

وی ادامه داد: هیچ وقت در تاریخ تندیس و سرود برای یک سازش‌کار نساختند و هیچ وقت تشییع هیچ سازش‌کاری این قدر شلوغ نمی‌شود و این قدر مردم اشک نمی‌ریزند و مردم فقط برای یک جهادگر که دشمن از او می‌ترسد این کار را می‌کنند و ما اگر ایشان را به جوانان و جهانیان معرفی کنیم قوت قلب می‌گیرند.

پناهیان با اشاره به اینکه برخی ترس دشمن را می‌ریزند و برخی ما را از دشمن می‌ترسانند اما دشمن حتما از ما خواهد ترسید، تأکید کرد: ما از مسئولان می‌خواهیم رعبی که دشمن از سردار سلیمانی پیدا کرد از تک تک آنها هم پیدا کند.

مشاور رئیس نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه‌ها با بیان اینکه آنها می‌دانستند اینقدر هزینه دارد برایشان شهادت سردار سلیمانی و گفتند هزینه‌ها را تحمل می‌کنیم به خاطر ترسی که داشتند، بیان کرد: رئیس جمهور احمق آمریکا گفت من دستور دادم، او کاره‌ای نیست، بازی دموکراسی است نظام سلطه و صهیونیست‌هایی که پشت پرده هستند، ترامپ می‌گوید من که هیچکس ذهنش سراغ اسرائیلی‌ها نرود.

وی افزود: یکی دو هفته است که ساکت شده اند که یعنی ذهن شما طرف ما نیاید رؤسای پلید رژیم صهیونیستی آنهایی که باید بیشتر خوشحالی می‌کردند اما رئیس جمهور دلقک آمریکا را انداختند جلو گفتند تو بگو که کسی سراغ ما نیاید.

پناهیان با تأکید بر اینکه دشمن باید وحشت کند از مجلس شورای اسلامی و از هیئت وزرای ما در کشور گفت: با همه تدبیر، منطق و مهربانی و عطوفت و اشکی که در وجود سردار سلیمانی بود این موجود لطیف و دوست‌داشتنی و عاشق چرا دشمن را توانست از خودش بترساند، علاوه بر این ویژگی‌های متعدد اخلاص و معنویت و جهادگری و ... ویژگی‌های دیگری هم است که دشمن باید بترسد و در اثر همین ترس از کشور ما فاصله بگیرد.

وی تصریح کرد: ویژگی دیگری که حتی رهبری هم تصریح نکردند و خیلی‌ها هم نمی‌گویند و غریب‌تر از دیگر ویژگی‌های سردار سلیمانی است ویژگی ولایتمداری ایشان بود، وقتی با بغض و با گریه از ولایت حرف می‌زد، چند نفر از مسئولان و اداره کنندگان کشور اینطوری هستند؟

پناهیان با بیان اینکه کلمات شهید سلیمانی را در مورد رهبری بشنوید، افزود: این وجود و تمایز شهید سلیمانی بود که ایشان با بغض و حالت گریه خود گفت: والله، والله، والله از مهمترین شئون عاقبت بخیری رابطه قلبی، دلی و حقیقی با آن حکیمی است که امروز سکان انقلاب را به دست دارد در قیامت خواهیم دید مهمترین محور محاسبه این است.

مشاور رئیس نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه‌ها عنوان کرد: ایشان می‌توانست بگوید انسان باید ولایتمدار باشد و سربازان امام حسین (ع) و ابوالفضل ولایتمدار بودند و از راه‌های دور حرف بزند ولی از نزدیک حرف می‌زند.

وی با بیان اینکه سردار سلیمانی تمام وجودش این بود یک لبخند روی لبان مقام معظم رهبری بیاید و هزاران بار این لبخند را روی لبانشان آورد، افزود: مثال‌ها هم کم می‌آورند در مقام تشبیه و این در وجود سردار سلیمانی کاری کرده بود که ایشان مثل یک ابرقدرت و کوه توانسته بود بر دشمن تاثیر بگذارد.

مشاور رئیس نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه‌ها با اشاره به اینکه اخلاص یعنی اینکه سردار سلیمانی دربست مخلص مقام ولایت بود و پایش ایستاده بود، مبهم حرف نمی‌زد، حاشیه نمی‌رفت و توجیه نمی‌کرد، گفت: برای شما مردم آسان است بگویید جانم فدای رهبری همین که یک ذره آدم‌ها پست پیدا می‌کنند نه پست، بلکه اعتبار اجتماعی پیدا می‌کنند دیگر اینگونه نیست.

پناهیان با بیان اینکه ولایتمداری اصل ویژگی سردار سلیمانی بود، خاطرنشان کرد: بالاترین قدرت ما در تبعیت ما از ولایت فقیه است و راه سردار سلیمانی را اگر می‌خواهیم ادامه دهیم باید این را داشته باشیم.

منبع:خبرگزاری دانشجو


کد مطلب: 714578

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/714578/پناهیان-ولایتمداری-ویژگی-اصلی-شهید-سلیمانی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com