کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

علم‌الهدی:

سیلی سپاه قدرت پوشالی آمریکا را درهم کوبید

20 دی 1398 ساعت 12:49

امام جمعه مشهدمقدس گفت: انقلاب ما آمریکا را از کشور بیرون کرد و امروز با خون شهید سلیمانی، آمریکا باید از منطقه بیرون برود و در اسرع وقت آمریکا را از منطقه نیز اخراج می‌کنیم. به کمتر از بیرون راندن آمریکا از منطقه راضی نیستیم.


به گزارش جهان نیوز، آیت‌الله سیداحمدعلم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: درباره مصادیق تقوا در تعاملات خانوادگی سخنانی گفته شد و عنوان شد مصداق تقوا، در رفتار همسران با یکدیگر است؛ روش برخورد زن و شوهر با یکدیگر این یکی از مصادیق تقواست.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: تقوا در زندگی زناشویی دارای زیرساخت فکری است که ماهیت خانواده و دوم نسبت همسران با یکدیگر ابعاد این زیرساخت فکری را تشکیل می‌شود؛ در بینش مادی و غیردینی رابطه یک زن و شوهر یک ارتباط جنسی است زیرا ماهیت خانواده در جامعه مادی کانون اجرایی خواسته‌های جنسی در یک شکل نظام‌مند و محدود است.

آیت الله علم‌الهدی افزود: در بینش توحیدی اسلامی رابطه همسران با یکدیگر در مسئله جنسی خلاصه نمی‌شود و صرفا یک بخش فرعی است؛ ماهیت خانواده در نظام و بینش توحیدی دینی، کانون آرامش و پرورش است.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به اینکه هفته‌ای که بر ما گذشت یک هفته مالامال از شور و یک نقطه عطف در تاریخ انقلاب مقدس اسلامی ما بود افزود: یک طرف حادثه تلخ و دردناک شهادت عزیزی از عزیزان این ملت که جامعه را داغدار کرد و از سوی دیگر این برکتی که این خون در تولید وحدتی که از درون جان انسان‌ها دل‌ها را به یکدیگر پیوند داد و این پیوند، پیوند قلبی و باطنی میان آحاد جهان اسلام بود و این یک نقطه عطف در تاریخ انقلاب بود و چنین پیوندی را در روزهای پیروزی انقلاب در سال 57 داشتیم.

آیت الله علم‌الهدی با اشاره به اینکه نماد 40 سال قبل دوباره در این جریان شهادت احیاء شد گفت: شهید سلیمانی تمام مجاهداتش در یک کفه ترازو و اثر شهادتش و خونش در وحدت مردم در کفه دیگر ترازو است؛ شاید اثر این شهادت و خون با تمام آن مجاهدات برابری کند؛ هفته پرشوری را پشت سر گذاشتیم؛ جریانی که این هیجان عمومی به هیچ وجه در هیچ جریانی در این انقلاب قابل پیش‌بینی نبود؛ برکت این خون این واقعیت در جریان انقلاب مقدس اسلامی و یک نقطه عطف در ابتدای گام دوم و چهل ساله دوم انقلاب بود و باید از همه مردم تشکر کرد.

امام جمعه مشهدمقدس افزود: دلدادگی به اهل بیت(ع) و انقلاب و نظام برخاسته از آن نشان داده شد و مردم مشهد نیز شور بالایی نشان دادند؛ باید از این شور و هیجان عزیز و ارزشمند تشکر کرد؛ هوشیاری و بیداری و بصیرت مردم سبب شد خوشبختانه مشکلی در تشییع مشهد نداشته باشیم؛ اما متاسفانه در کرمان تلفات داشتیم و از این بابت واقعا متاثر هستیم.

آیت الله علم‌الهدی عنوان کرد: حادثه ناگوار سانحه هوایی هواپیمایی اوکراینی که در آن هم میهنان ما به شهادت رسیدند نیز متاثرکننده بود؛ واقعا شهادت بود؛ نخبگان ذی‌قیمتی نیز از فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف بودند که استعداد کلانی داشتند و نخبگانی بودند که در علم و فناوری و در دین‌دار بودن نیز نخبه بودند و متاسفانه این عزیزان را در این سانحه از دست دادیم و سانحه سقوط اتوبوس در وسط دره نیز داشتیم که باید به بازماندگان آنها تسلیت گفت.

وی خاطرنشان کرد: رشادت عزیزان ایثارگر سپاه پاسداران در سیلی به صورت دشمن قابل تقدیر است؛ در خبرگزاری‌ها و رسانه‌ها حرف زیاد است و دشمن ادعا زیاد دارد اما آنچه مسلم است این حرکتی که مقام معظم رهبری از آن به سیلی تعبیر کردند یک سیلی عادی نبود؛ در دهه فاطمیه این سیلی ما به دشمن نواخته شد؛ وجود مقدس صدیقه اطهر در فرازی از خطبه خود تصویری از امیرالمومنین(ع) دارند. علتی که دشمن با علی(ع) دشمن است چیست، علی(ع) شمشیر بران داشت و علی(ع) روی خط می‌ایستاد و تکان نمی‌خورد و درافتادن با علی(ع) سخت بود و چهارم اینکه علی(ع) از سرگذشته بود و هستی خود را در راه دین می‌داد و آنجایی که پای خدا وسط می‌آمد، علی(ع) سرسخت بود.

امام جمعه مشهدمقدس تاکید کرد: سیلی به دشمن نیز تمام این خاصیت‌ها را برای نظام وابسته به علی(ع) و برای علی زمان ما ثابت کرد که جنگیدن با ما سخت است زیرا در خط خود پابه قرص هستیم و عقب نمی‌رویم. این سپاه از سرگذشته است و این ایثارگران بسیج جان‌داده هستند و هستی خود را پای قدم‌های مولا ریخته‌اند. آنجایی که با دشمن پای خدا وسط بیاید سپاه ما محکم است و شمشیر نیز بران و اسلحه گران است؛ 13 موشک به بزرگترین پایگاه نظامی آمریکا زدند آن هم آمریکایی‌هایی که به قدرت پدافندی خود مباهات می‌کردند اما هستی نظامی آمریکا قدرت رهگیری نداشت.

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: گفته‌اند ضایعه انسانی نداریم. ما که نمی‌خواهیم با سگ‌کشی انتقام شهید سلیمانی را بگیریم؛ دشمن باید از منطقه برود؛ انقلاب ما آمریکا را از کشور بیرون کرد و امروز با خون شهید سلیمانی، آمریکا باید از منطقه بیرون برود و در اسرع وقت آمریکا را از منطقه نیز اخراج می‌کنیم. به کمتر از بیرون راندن آمریکا از منطقه راضی نیستیم.

وی گفت: 13 موشک به بزرگترین پایگاه آمریکا اصابت کرد و سردار ما گفت 100 موشک آماده کرده بودیم و بخواهیم ناوگانشان را در خلیج فارس هدف قرار دهیم از آمریکا یک نفس‌کش باقی نمی‌ماند.دلیرمردان ما در سپاه و ارتش تا اینجا ایستاده‌اند و انتقام را در این صورت محقق خواهند کرد و این مسئله تنها به این نیست که چند آمریکایی کشته شود و دروغ هم می‌گویند چون مهمترین آمبولانس هوایی آنها حرکت کرد و مجروح برد و مجروحان را به اسرائیل بردند و ضایعه انسانی داشتند و قدرت آمریکا درهم کوبیده شد؛ مقام معظم رهبری فرمودند سیلی دوم را ما زدیم و 40 سال قبل نیز در جریان تسخیر لانه جاسوسی یک سیلی زده بودیم و استکبار آمریکا روی کره زمین نباید باقی بماند.

امام جمعه مشهدمقدس تاکید کرد: داغ هنوز تمام نشده و مردم هنوز دچار مشکل هستند؛ مردم یک عزیزی را که از دست دادند نمادی از تابلوهایی بود که امام حسین(ع) در کربلا نصب کردند.

آیت الله علم‌الهدی گفت: دشمن با حضور سردار سلیمانی به این نتیجه رسیده بود که دیگر جنگ نیابتی در منطقه نمی‌تواند کاری انجام دهد زیرا چنین سرداری برای اسلام وجود دارد. ولایت را نیز این سردار یاد داد؛ ژنرال آمریکایی وقتی نامه را به ایشان داد، نامه را نگرفتند زیرا عنوان کردند من فرمانده دارم.


کد مطلب: 714563

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/714563/سیلی-سپاه-قدرت-پوشالی-آمریکا-درهم-کوبید

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com