چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰
۲

شاهکار حاج قاسم

نورالدین قدیمی
سه شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۲
کد مطلب: 714105
اخراج تروریست های آمریکا از عراق، قدم اول است و انتقام اصلی از آمریکا و برخی دولت های خبیث اروپایی حامی این جنایت، بماند برای بعد.
جهان نيوز، نورالدین قدیمی: میزان اثر گذاری انسانها در تحولات جهانی، به اندازه بزرگی آنها است که ارتباطی هم به مدت عمر و زنده بودن یا نبودن ندارد. سردار شهید حاج قاسم سلیمانی ازجمله این مردان بزرگ است که اثرگذاری اقدامات خالصانه اش در خدمت به انسانها، به اندازه طول و عرض جهان بوده و تا جهان باقیست، باقی خواهد ماند.

 وجود و حضور حاج قاسم در صحنه های مبارزه با استکبارجهانی و ارتجاع عربی در زمان حیات پربرکت خود، همه سرمایه گذاری ها و توطئه ها علیه دنیای اسلام را خنثی می کرد. هنر حاج قاسم تبدیل "تهدید" به "فرصت" بود. او در شاهکار بی نظیرش پروژه خطرناک "دولت اسلامی عراق و شام (داعش)" را نابود و آن را به فرصتی برای اتحاد امت اسلامی تبدیل کرد.

در جنگ‌های ۳۳روزه، ۲۲روزه ، ۸روزه ،۳روزه و... با طراحی های هوشمندانه و حمایت فکری و میدانی، دشمن صهیونیستی را به تسلیم در برابر رزمندگان فلسطینی و لبنانی وادار کرد.
با طراحی های هوشمندانه، هسته مقاومت را در کشورهای سوریه و عراق و... بنیان گذاشت و با سازماندهی ، آموزش و ایجاد اتحاد و انسجام بین نیروهای رزمنده در برخی کشورهای اسلامی ، روحیه خودباوری را به رزمندگان مسلمان تزریق و آنها را به میادین مبارزه با استکبار و صهیونیسم و سلفی گری کشاند.

کینه و دشمنی دنیای استکباری ، صهیونیستی و سلفی گری از حاج قاسم سلیمانی، به اندازه بزرگی و تاثیر گذاری این مجاهد راه خدا در تحولات جهانی و ایجاد انگیزه در مسلمانان و مستضعفان عالم برای مقابله پیروزمندانه با جبهه باطل بود.

قدرت و توان سردار سلیمانی در مذاکره و دیپلماسی در اوج هوشمندی و تاثیرگذاری بود که در سایه آن توانست حتی ارتش مصر دوران حسنی مبارک را به انجام اقداماتی در رفع حصر از غزه وادار کرده و پوتین ، رئیس جمهور روسیه را متقاعد به حضور نظامی در سوریه کند و با در اختیار گرفتن نیروی هوائی این کشور، تحولات عظیمی در میدان مبارزه با داعش و گروههای تروریستی رقم بزند. خدمات حاج قاسم منحصر به عرصه های مبارزات نظامی نبود. هرکجا که خدمت به مردم مطرح بود، شهید سلیمانی اولین حاضر آن عرصه بود. اقدامات ایشان در کمک به مسئولان دولتی در تامین نیازمندی مردم در دوران تحریم، از خدمات فراموش نشدنی می باشد که یک نمونه آن، کمک آن کمک به تامین داروهای مورد نیاز بیماران خاص بود که به دلیل تحریم های ضد بشری آمریکا با مشکل مواجه شده بودکه در مصاحبه دو روز پیش وزیر بهداشت به آن اشاره شد.

در باره خدمات حاج قاسم به ایران ، دنیای اسلام و مستضعفین جهان، گفتنی های فراوانی وجوددارد که شاید برخی از آنها در آینده گفته شود.

ناگفته نماند که سردار سلیمانی توفیق محبوب ایرانیان و قهرمان بین المللی مقاومت و مبارزه باتروریسم شدن را در سایه تواضع ، هوشمندی و سربازی ولایت به دست آورد. همانگونه که در نامه اعلام پایان حکومت داعش ، خود را "سرباز مکلف رهبری در آن مبارزه " معرفی و در وصیت به همسر مکرمه اش ، از ایشان می خواهد که بر روی سنگ قبرش، فقط عنوان "سرباز قاسم سلیمانی" را بنویسد.

 آمریکا تصور می کرد با عملیات روانی رسانه ای  و استفاده از بقایای بعثی ها، داعشی ها و گروهک های منحرف در عراق ، می تواند به تخریب  شخصیت و سپس ترور حاج قاسم پرداخته و با خارج کردن عراق از محور مقاومت، مانع  اتصال حلقه های زنجیره مقاومت به هم شده و دستاوردهای جبهه مقاومت را مصادره کند. اما تشییع بی نظیر پیکر مطهر شهدای مقاومت در شهرهای عراق و استقبال بی سابقه مردم اهواز و مشهد و تهران و قم و کرمان، و ابراز احساسات خودجوش مردمی در اقصی نقاط کشور، تمام معادلات را به هم ریخت که قطعا ترامپ و جنگ طلبان آمریکائی را از کار خود پشیمان خواهد کرد.

 تصویب طرح خروج نیروهای آمریکایی از عراق در مجلس این کشور، اولین گام انتقام سخت از آمریکایی ها در محور مقاومت است.

 البته اخراج تروریست های آمریکا از عراق، قدم اول است و انتقام اصلی از آمریکا و برخی دولت های خبیث اروپایی حامی این جنایت، بماند برای بعد.

شهادت سردار سلیمانی به دست تروریست‌های  آمریکائی ، عبرت دولتی ها و سیاسیون در داخل ایران هم شد که اجرای سریع گام پنجم کاهش تعهدات برجامی (مرگ برجام) شاید نشانه ای از بیداری آقایان باشد.

البته ارزش همه این اقدامات و اقداماتی که در آینده برای گرفتن انتقام سخت از آمریکا صورت خواهد گرفت ، به مراتب کمتر است از ایجاد اتحاد و همدلی و خشم مقدسی که از آمریکا در دل جوانان ایرانی روشن کرد.

 آری ؛ شاهکار حاج قاسم تبدیل تهدیدات به فرصت هاست چه در زمان جنگ ، چه در زمان صلح؛ چه قبل از شهادت و چه بعد از شهادت!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سروش
Iran, Islamic Republic of
بهترین کاری که امریکایی ها می توانند انجام دهند ترامپ به همان سرنوشتی دچار شود که پرزیدنت کندی بهش دچار شد
علی
Iran, Islamic Republic of
سیلی به بزرگترین شرور و خونخوار جهان یک ایده و فکر است انجام شدنی برای کره شمالی، کوبا، ونزوئلا و حتی بورکینافاسو و این رکورد به اسم ایران ثبت شد.