جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۵

واکنش رسمی عربستان به جنایت ‌آمریکا در ترور سپهبد شهید سلیمانی و نگرانی از پیامدهای وخیم آن

دوشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۴۹
کد مطلب: 714006
منابع خبری از واکنش رسمی حکومت سعودی به اقدام جنایتکارانه آمریکا در به شهادت رساندن سپهبد قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و همرزمان شهیدشان خبر دادند.
واکنش رسمی عربستان به ترور حاج قاسم
به گزارش جهان نيوز به نقل از رسانه‌های سعودی، «فرحان فیصل» وزیر خارجه سعودی امروز دوشنبه اظهار داشت در وضعیت بسیاری خطرناکی به سر می‌بریم و باید در خصوص خطرات نه تنها برای منطقه بلکه برای امنیت جهانی برحذر باشیم. وی مدعی شد که کشورش دوست ندارد شاهد تشدید تنش در منطقه در این شرایط بسیار خطرناک باشد.

فیصل ابراز امیدواری کرده است که تمام طرف‌ها در مسیر برداشتن گام‌ها و اقدامات لازم برای جلوگیری از تنش بیشتر و هر گونه اقدام تحریک آمیز به گفته خود حرکت کنند.

این اولین واکنش رسمی رژیم سعودی دنباله‌روی همیشگی و بی‌چون و چرای آمریکا و سیاست‌های ویرانگر و خصمانه‌اش علیه کشورهای مستقل به ویژه جمهوری اسلامی  ایران به شمار می‌رود. حکومت سعودی همواره از هر  اقدام جنایتکارانه و  تروریستی آمریکا حمایت کرده است.

بامداد جمعه سیزدهم دی سپهبد «قاسم سلیمانی» و «ابومهدی المهندس»، جانشین فرمانده نیروهای حشد شعبی و برخی از دیگر اعضای این سازمان در حمله پهپادی ارتش آمریکا که به دستور شخص ترامپ انجام شد، در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد به شهادت رسیدند.

عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق در نشست مهم روز یکشنبه پانزدهم دی ماه پارلمان  عراق که با مصوبه ملزم شدن دولت به بیرون راندن نظامیان آمریکایی پایان یافت، در اشاره به جنایت آمریکا در ترور سپهبد شهید قاسم سلیمانی و محکومیت این جنایت گفته بود که قرار بود شهید سلیمانی در سفر به بغداد با او دیدار کرده و پاسخ ایران به پیامی از حکومت سعودی را تحویل دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


میثم
Iran, Islamic Republic of
گاوهای شیرده سعودی بروند چکمه های آمریکاییها رو مثل همیشه بلیسند و التماس کنند که ارباباشون از منطقه هر چه زودتر گم شوند وگرنه کفتار های سعودی منتظر سقط شدن باشند.
Iran, Islamic Republic of
لعنت خدا بر آل سقوط کافر
Iran, Islamic Republic of
ایران حمله نظامی آمریکا را تلافی می‌کند
Iran, Islamic Republic of
3 لانه تروریست‌ها مورد حمایت آمریکا و متحدانش در سامراء منهدم شد
نیروهای امنیتی عراق در ادامه عملیات پاکسازی شرق سامراء از تروریسم، سه لانه تروریست‌های داعش مورد حمایت آمریکا . متحدانش را منهدم کردند.
حقیقت طلب
Iran, Islamic Republic of
انشالله به زودی شاهد نابودی آل سعود هم خواهیم بود
چرا که با اقدامات مزورانه و خصمانه ی خود در جهت همکاری با آمریکا باتلاقی را ایجاد کرده که در آن باتلاق دفن خواهد شد...