پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱

سفرتان به مشهد را با پایانی دل‌انگیز همراه کنید

دوشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۳۸
کد مطلب: 713973

مشهد شهری بزرگ است که صدها کیلومتر با شهرهای دیگر فاصله دارد. قطارها روش خوبی برای عبور از مسافت‌های طولانی هستند که یکی از این مسافت‌ها، تهران است که با قطار به سرعت می‌توانید به مشهد بروید و برگردید. با خرید بلیط قطار مشهد تهران به راحتی و با امنیت بالا می‌توانید این سفر را انجام دهید.

چرا سفر با قطار؟

در مسافت‌های طولانی، قطارها سریعتر، راحت‌تر، ایمن‌تر و سازگار با محیط زیست نسبت به اتوبوس‌ها هستند. علاوه بر این، قطارهای یک شبه به شما امکان می‌دهند تا در محل‌های اقامت صرفه‌جویی کرده و ساعات گشت و گذار در روز را بیشتر کنید.
نکته مهم این است که شما باید سفر خود را از قبل برنامه‌ریزی کنید چراکه بیشتر قطارها از قبل فروخته می‌شوند و برای خرید بلیط قطار مشهد تهران می‌توانید به خرید بلیط قطار مشهد تهران از علی بابا اقدام کنید.

بیشتر قطارها توسط شرکت‌های خصوصی اداره می‌شوند و این بدان معناست که استانداردهای کیفیت از قطار به قطار متفاوت است. خدمات تمامی قطارها خوب و مناسب است اما در زمینه کیفیت و سرعت با هم متفاوت هستند.

سفر به مشهد یکی از جذابترین سفرها برای تمامی ایرانی‌هاست. این شهر با دارا بودن جذابیت‌های فراوان گردشگری و مهمتر از همه حرم مطهر امام رضا (ع) سالانه مسافران زیادی را به خود جذب می‌کند که این مسافران شیوهای مختلفی را برای سفر به مشهد انتخاب می‌کنند. شیوه‌هایی از جمله ماشین شخصی، هواپیما و قطار که در واقع باید گفت سفر به مشهد مقدس با قطار از استقبال خیلی بیشتری روبه‌روست چرا که قطار از امنیت بیشتر و هزینه مناسب‌تری برخوردار است.

حال بعد از انجام یک سفر دلپذیر در مشهد و هنگام برگشت، ما می‌توانیم با انتخاب قطارهای جذابی که در خط مشهد تهران است بهترین نوع سفر را انجام داده و پایانی دل‌انگیز را رقم بزنیم. هنگام خرید بلیط قطار مشهد تهران بی‌شک به این فکر می‌کنید که کدامیک از انواع قطار برای شما جذاب‌تر است. پیشنهاد ما به شما این است که اگر محدودیت زمانی دارید قطارهای سریع السیر پردیس را انتخاب کنید و اگر می‌خواهید در قطارهایی لاکچری سفر کنید، قطارهای فدک که بهترین نوع قطار است را انتخاب کنید.
بهترین زمان خرید بلیط قطار تهران مشهد

قطار سریع السیر
برای مسیر رفت و برگشت به مشهد مقدس تنها یک نوع قطار سریع السیر وجود دارد که آن پردیس است. قطارهای مشهد تهران به طور معمول 12 ساعته هستند اما اگر این مسیر را با قطارهای پردیس سفر کنید این زمان 12 ساعته 8 ساعت می‌شود و با سرعت بیشتری به مقصد خود می‌رسید البته باید بدانید که قطار سریع السیر محدودیت‌های خودش را دارد و از انواع قطار اتوبوسی محسوب می‌شود.
 
در سال 2005 ایران خدمات قطار سریع السیر با کیفیت بالا، سریع و قابل اعتماد را با قطارهای دیزل داخلی جدید ساخته و تحت مجوز زیمنس آغاز کرد. نام تجاری پردیس به معنای بهشت است و استانداردهای بین المللی کلاسی برتر را ارائه می‌دهد.
 
قطار سریع السیر پردیس تنها نوع قطار سریع السیر در ایران است چرا که ساختار این نوع قطار با سرعت بالا که بخش زیادی از آن به ریل‌های تندرو مربوط می‌شود در ایران نیست و به تازگی فقط قطار غدیر به آن اضافه شده است.
 
 
امکانات قطار سریع السیر
* صندلی‌ها از نوع اتوبوسی بوده اما راحتی و ظرفیت لازم را برای آسایش مسافران دارند

*عایق در مقابل حرارت، رطوبت، سر و صدا

* مجهز به سیستم صوتی و تصویری

* وعده غذایی رایگان و میان وعده

* دارای سیستم گرمایشی و سرمایشی مناسب

* دارای سیستم تهویه مطبوع
 
 
قطار فدک
به همان اندازه که سفر با قطار ایمن و راحت است، بسیار شگفت انگیز نیز هست. ایمنی یکی از بزرگترین دلایلی است که بسیاری از مردم در سراسر جهان به خاطر آن سفر با قطار را انتخاب می‌کنند زیرا سفرشان سفری امن نسبت با سایرین است. در این بخش سعی خواهیم کرد که سیستم و خدمات قطار فدک که قطاری بسیار جذاب است و مسیر مشهد تهران آن را  معرفی کنیم. بیشتر کوپه‌های این قطار در سال 2014 از آلمان وارد شده است. به طور کلی قطارهای فدک با امکانات مختلف، مهماندارانی آموزش‌دیده، خدمات ناهارخوری و پذیرایی از طرف DoNA که شرکت پذیرایی ایرانی و اتریشی است، ارائه شده و خدمات با کیفیتی در سطح جهانی ارائه می‌دهند. از طرف دیگر، قطارهای فدک مدرن و باکیفیت هستند، و مقصدهای مهمی را تحت پوشش خود قرار می‌دهند در زمینه خدمات داخل قطار محدودیتی ندارند. بلیط قطار مشهد تهران را می‌توانید از نوع قطار فدک انتخاب کنید.
 
 خدمات قطارهای فدک با قابلیت حرکت با سرعت 200 کیلومتر در ساعت، در چهار کلاس مختلف، در مسیرهای تهران - مشهد، قم - مشهد و تهران-شیراز ارائه می‌شود. قطار فدک این امکان را برای مسافران فراهم کرده است که بسته به انتظارات خود سطح خدمات مورد نظر خود را انتخاب کنند. برخی از خدمات آن عبارتند از:

* پذیرایی از مهمانان در هنگام ورود به قطار با نوشیدن نامحدودی از نوشیدنی‌های گرم و سرد

* فراهم آوردن سرگرمی از طریق  فیلم و موسیقی در قطار و سیستم Wi-Fi برای اتصال به تلفن‌های هوشمند شخصی

* سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی

* ارائه خدمات پذیرایی بین‌المللی با غذاهای اروپایی و ایرانی

* سیستم دوربین مدار بسته در فضاهای عمومی و سیستم آتشنشانی برای امنیت بیشتر

* عایق های صوتی و حرارتی برای از بین بردن صداهای مزاحم و افزایش کیفیت سفر
 
 
قطارهای فدک به پنج کلاس مختلف تقسیم می‌شوند:
 1. کلاس پنج ستاره ویژه فدک

2. کلاس پنج ستاره اقتصادی فدک یا همان بیزنس کلاس

3. کلاس تجاری پنج ستاره فدک

 4. کلاس پنج ستاره فدک با عصرانه

 5- کلاس پنج ستاره فدک با غذا و خدمات هتلینگ عصرانه
مزایای سفر با قطار فدک، نخستین قطار لوکس ایرانی

هر ساله میلیون‌ها زائر از ایران و سایر کشورهای شیعه از مشهد مقدس بازدید می‌کنند. از سال‌های دور تا کنون تعداد زیادی زائر و گردشگر از این شهر بازدید کرده‌اند.

مکان‌های دیدنی مشهد متنوع است، بخش‌های زیادی مانند طرقبه، کوه سنگی، آرامگاه نادرشاه و فردوسی و مهمتر از همه زیارتگاه امام رضا (ع)، مشهد را به پر رفت و آمدترین شهر توریستی در ایران تبدیل کرده است.
 
شرکت‌های ریلی تلاش خود را برای  جذب گردشگر به مشهد انجام داده است و سفر به این شهر با قطار در سال‌های اخیر افزایش یافته است. آمارهای رسمی بین مسافرانی که برای مسافرت به ایران سفر می‌کنند. حال چه بهتر است سفر به این شهر مقدس و زیبا را با انتخاب بهترین نوع قطار در مسیر برگشت برای خود خاتمه دهیم و آن را خاطره انگیز کنیم. با خرید بلیط قطار مشهد تهران از علی بابا و انتخاب قطارهای سریع السیر و فدک سفر خوشی را برای خود رقم بزنید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *