کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

از سوی ائتلاف آمریکایی موسوم به ضدداعش:

حمله به ۲ پایگاه آمریکا در عراق تایید شد

15 دی 1398 ساعت 13:08

ائتلاف بین‌المللی موسوم به ضد داعش، حمله به دو پایگاه نظامی خود در عراق را تایید و اعلام کرد که این حملات هیچ خسارت جانی به همراه نداشته است.


به گزارش جهان نیوز، ائتلاف بین‌المللی آمریکایی موسوم به «ضد داعش»، طی بیانیه‌ای درباره هدف قرار گرفتن دو پایگاه خود در عراق توضیح داد.

در این بیانیه که نسخه‌ای از آن در پایگاه خبری «بغداد الیوم» منتشر شد، آمده است: حمله صورت گرفته به دو پایگاه عراقی که میزبان نیرو‌های ائتلاف است، هیچ زخمی و کشته‌ای به همراه نداشت.

در این بیانیه آمده است: ائتلاف بین‌المللی ضد داعش، دو حمله صورت گرفته به پایگاه‌های عراقی میزبان نیرو‌های ائتلاف در ساعت ۱۹:۴۶ به وقت بغداد را تایید می‌کند. اما تاسیسات ائتلاف هیچ آسیبی ندیده، اما احتمال دارد که شهروندان عراقی متضرر شده باشند.

بر اساس این بیانیه در ساعت ۱۹:۵۰ به وقت بغداد نیز، موشک‌هایی به نزدیک پایگاه هوایی «البلد» اصابت کرد که هیچ یک از نظامیان ائتلاف کشته یا زخمی نشدند و نیرو‌های عراقی در حال تحقیق در این‌باره هستند.

ائتلاف آمریکایی موسوم به ضد داعش در ادامه این بیانیه، حمله به مرکز عملیاتی این نیرو‌ها در نزدیکی موصل را تکذیب کرد.

روز شنبه، همزمان با تشییع پیکر شهدای حمله روز جمعه آمریکا به خودرو‌های الحشد الشعبی در جاده فرودگاه بغداد، پایگاه هوایی بلد در ۶۴ کیلومتری شمال بغداد و جنوب استان صلاح‌الدین که گفته می‌شود میزبان نیرو‌های آمریکایی است، هدف اصابت چندین فروند راکت قرار گرفت.

منابع خبری همچنین از به صدا در آمدن صدای آژیر خطر در این پایگاه خبر می‌دهند. برخی منابع تعداد موشک‌های اصابت کرده به این پایگاه هوایی را تا شش فروند اعلام کردند و برخی منابع نیز شمار آن‌ها را سه فروند اعلام می‌کنند.


منبع: خبرگزاری دانشجو


کد مطلب: 713805

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/713805/حمله-۲-پایگاه-آمریکا-عراق-تایید

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com