پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱
امیر حاتمی:

در مقابل شهادت حاج قاسم همه دنیا مسئول هستند

يکشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۴۵
کد مطلب: 713764
وزیر دفاع گفت: امروز در مقابل شهادت حاج قاسم همه دنیا مسئول هستند و اگر کار خود را به درستی انجام ندهند این اقدامات نهادینه می‌شود.
در مقابل شهادت حاج قاسم همه دنیا مسئول هستند
به گزارش جهان نيوز، امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در مراسم بزرگداشت سرلشکر شهید ستاری که صبح امروز یکشنبه در دانشگاه هوایی شهید ستاری برگزار شد، اظهار کرد: مقام معظم رهبری فرموده‌اند زنده نگه داشتن یاد شهدا به اندازه شهادت ارزش دارد، اما این بسیار سخت است، برای این کار چند دلیل وجود دارد.

او با بیان اینکه «شهید ستاری فرماندهی نخبه، راهبردی و جهادی بود»، به شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی اشاره کرد و افزود: مراسم بزرگداشت شهید سرلشکر ستاری امسال با شهادت عاشقانه، مظلومانه و مقتدرانه شهید سپهبد قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس همزمان شده است به همین دلیل نیز امروز فضای جامعه برای یاد کردن از شهدا و ارزشهای والای شهادت آماده تر است.

وزیر دفاع با تاکید بر اینکه انقلاب، مسیر و زندگی ما الهام گرفته از مسیر سیدالشهدا است، خاطر نشان کرد: این مسیر دشمنان را آنچنان در تنگنا گذاشته که امروز شاهد یک حرکت بسیار احمقانه از سوی آنها هستیم؛ دستور ترور یک فرمانده عالی  در یک سفر رسمی به کشور همسایه به همراه میزبان اصولاً جایی در قوانین بین الملل و تاریخ ندارد و حداکثر استیصال در دنیا است؛ به اینجا رسیده اند که دستور ترور توسط یک ارتش تروریست را صادر می‌کند و مسئولیت را بر عهده میگیرد و یک نبرد جنایتکارانه جنگی را در تاریخ به نام خود ثبت میکند.

او با محکوم کردن اقدام آمریکا در به شهادت رساندن سپهبد سلیمانی تصریح کرد: باید آمریکایی‌ها و دیگران بدانند اگر با این کار متکبرانه و جنایتکارانه در خور و حق خودش برخورد نکنند، این دشمن متکبر تکرار خواهد کرد؛ همانطور که تحریم های ظالمانه را آغاز کرد، دنیا سکوت کرد، امروز حتی دوستان خود یعنی اروپا را نیز تحریم می‌کند. آمریکایی ها همچنین از دلار را به عنوان یک ابزار جنگی استفاده کردند؛ دنیا مجددا مقابل این اقدام سکوت کرد و ترسید و این اقدام امروز تبدیل به یک ابراز رسمی برای تحت فشار گذاشتن ظالمانه خیلی از کشور ها شده است.

امیر حاتمی گفت: امروز در مقابل این شهادت و اتفاقی که افتاده همه دنیا مسئول هستند و باید بدانند اگر کار خود را به درستی انجام ندهند این اقدامات در دنیا نهادینه می‌شود.

وزیر دفاع همچنین با اشاره به سکوت برخی کشورها در برابر جنایات آمریکا در به شهادت رساندن سرداران محور مقاومت اظهار کرد: آنهایی که به گونه ای تائید آمیز در این باره صحبت میکنند باید بدانند که این اقدامات‌شان در اذهان مردم ثبت میشود؛ همانطور که بعد از اینکه سلاح شیمیایی در اختیار صدام قرار دادند و علیه ملت ما استفاده در ذهن مردم ثبت شد. آنهایی که این حمایت را انجام دادند می‌دانند که تقاص آن را پس خوانند داد؛ در عرصه های مختلف بین‌الملل و منطقه و در جای‌جایی که امروز نیروهای مقاومت هستند باید منتظر این تقاص باشند.

او با بیان اینکه « آنهایی که با این کار تائید آمیز صحبت می کنند باید بدانند در این جنایت تاریخی سهیم هستند»، افزود: باید یادشان بیاید و بدانند که شهید سردار سلیمانی شهید چیست؛ اگر او شهید نمی‌شد، بنا بود داعش بیاید، مستقر شود و حکومت کنند؛ از این اتفاق اسرائیل در امنیت کنار می ایستاد و سود خود را می‌برد و مسلمانان به جان همدیگر می‌افتادند اما همانطور که ترکش آن به اروپایی ها رسید، همه در معرض این تهدید بودند اما این رزمندگان محور مقاومت بودند که با فرماندهی مدبرانه و مقتدرانه شهید سپهبد سلیمانی توانستند این جرثومه فساد را ریشه کن کنند؛ آمریکایی نیز از همین ناراحتند؛ آنها داعش را آورده بودند که بمانند اما به برکت خون شهدا نشد.

امیر حاتمی با اشاره به برخی شبهه افکنی ها درخصوص اقدامات سرداران مقاومت تصریح کرد: برخی به دروغ حرف‌های دیگری می‌زنند؛ این موضوع آنچنان برای همه مردم ایران و آزادی خواهان جهان روشن است که نمی‌توانند بگویند سردار سلیمانی برای ریشه کن کردن تروریسم نقش آفرین نبودند، چه آنها که از شهادت سردار ناراحت شدند و چه آنها که در برابر این اتفاق سکوت کردند، این موضوع را بخوبی میدانند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Bulgaria
خون سردار لرزه بر اندام تروریستهای آمریکایی انداخته است