جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

تاریخ انتخابات جدید بولیوی مشخص شد

شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۱۶
کد مطلب: 713595
رئیس دادگاه عالی انتخابات بولیوی اعلام کرد، تاریخ برگزاری انتخابات‌های جدید بولیوی برای یکشنبه سوم مه ۲۰۲۰ (۱۴ اردیبهشت) تعیین شده است.
تاریخ انتخابات جدید بولیوی مشخص شد
به گزارش جهان نيوز به نقل از خبرگزاری رویترز،‌ سالوادور رومرو، رئیس دیوان عالی انتخابات بولیوی جمعه اعلام کرد هم انتخابات ریاست جمهوری و هم انتخابات پارلمانی هم‌زمان در تاریخ سوم مه برگزار خواهند شد.

او در جمع خبرنگاران در لاپاز گفت: «زمانی که ما تقویم انتخاباتی را در چند روز آتی اعلام کنیم، همراه با فراخوان رسمی برای انتخابات، تمام ضرب‌الاجل‌هایی هم سازمان‌های سیاسی و شهروندان باید محقق کنند، مشخص می‌شود.»

این انتخابات تقریبا هفت ماه پس از اعلام نتایج انتخاباتی برگزار خواهد شد که موجب چهارمین پیروزی اوو مورالس، رئیس‌جمهوری پیشین بولیوی در انتخابات شد اما نتایج آن بعدا ملغی اعلام شد.

یک ناظر انتخابات اکتبر ۲۰۱۹ بولیوی در آن زمان از وقوع تخلفات جدی خبر داد که موجب استعفای مورالس و درگیری میان معترضان و نیروهای امنیتی شد و بیش از ۳۰ تن کشته شدند. مورالس که حدود ۱۴ سال در راس قدرت بود، پس از مناقشه انتخاباتی استعفا داد و راهی مکزیک و بعد آرژانتین شد. او بعدا تاکید کرد در جریان وقوع یک کودتا برکنار شده است. مورالس هفته گذشته در مصاحبه با رویترز، نامزدی در انتخابات از سوی ائتلافش موسوم به "جنبش برای سوسیالیسم" (MAS) را رد کرد اما گفت تا کریسمس آتی به بولیوی باز می‌گردد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *