سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰
حاجی‌بابایی:

عقب‌نشینی مقابل آمریکا، ملت ایران را بی‌اعتبار می‌کند

شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۴۹
کد مطلب: 713587
رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با بیان اینکه راهی به جز ایستادگی در برابر آمریکا وجود ندارد، گفت: هرگونه عقب نشینی در برابر جنایت آمریکا علیه سردار سلیمانی ملت ایران را بی‌اعتبار می‌کند.
عقب‌نشینی مقابل آمریکا، ملت ایران را بی‌اعتبار می‌کند
به گزارش جهان نيوز، حمیدرضا حاجی‌بابایی رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ترور سردار سلیمانی نقض آشکار حقوق بشر و قوانین بین‌المللی بوده است، گفت: چطور آمریکا به خود اجازه داده که وارد یک کشور مستقل شده و فرمانده نظامی عراق و میهمان ویژه آن کشور را به شهادت برساند. این اقدام مغایر با تمام قوانین بین‌المللی است. آمریکا نماد ایثار، فداکاری ملت ایران را به شهادت رساند. حاج قاسم سلیمانی به عنوان یک مستشار نظامی وارد کشور عراق شده بود که با دستور رئیس‌جمهور آمریکا ترور شد. این اقدام مغایر با قوانین بین المللی است.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی، حاج قاسم سلیمانی را نماد مبارزه با تحجر، وحشی‌گری و مبارزه با تروریست‌هایی خواند که جان و مال و شرف مردم را به تاراج برده بودند و ادامه داد: آمریکا طی سال‌های اخیر به هیچکدام از کنوانسیون‌های بین المللی پایبند نبوده و اعتقاد ندارد و همه قوانین بین المللی را نقض کرده است. در امور مربوط به عراق، سوریه و یمن دخالت کرده و منطقه را به سمت بحران سوق داده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آمریکا با یک بحران درونی مواجه است و در باتلاق ناکارآمدی و بی اعتمادی ملت‌های جهان فرو می‌رود.

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: باید پرونده ترامپ بعنوان فردی که مسئولیت این ترور را قبول کرده است، از سوی دستگاه دیپلماسی به دادگاه‌های بین‌المللی ارائه شود تا پرونده وی به عنوان یک جنایتکار جنگی مورد بررسی قرار گیرد.

حاجی بابایی با تاکید بر اینکه راهی به جز ایستادگی در برابر آمریکا وجود ندارد، گفت:

هرگونه عقب نشینی در برابر جنایت آمریکا علیه سردار سلیمانی مشت محکمی به اعتبار ملت ایران است و شهادت سردار سلیمانی نیز ناشی از برخی عقب نشینی‌ها بوده است. اگر محکم‌تر می ایستادیم آمریکا هیچ وقت جرات نمی کرد این ترور را انجام دهد.


وی با اشاره به راهپیمایی گسترده مردم ایران در شهرهای مختلف در اعتراض به ترور سردار سلیمانی گفت: ملت ایران در این راهپیمایی ها اعلام کردند که باید ضربه دندان شکنی به آمریکا و اسرائیل زده شود. اما این انتقام باید عاقلانه، عالمانه و با تدبیر باشد و به گونه ای طراحی شود که آمریکا احساس کند پاسخ اقدامش چندین برابر ضربه ای بوده که به جمهوری اسلامی وارد کرده است  تا دیگر جرات چنین اقدامی را نکند.

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی گفت: جبهه ای علیه آمریکا در منطقه شکل گرفته و قدرتمندانه حضور دارد، با شهادت سردار سلیمانی این جبهه منسجم‌تر شده و نفوذی ها گوشه گیر و منزوی شدند و توطئه های آمریکا برای ایجاد تفرقه در عراق برملا شده است.

وی تصریح کرد: ملت های منطقه و مقاومت یکپارچه در برابر آمریکا قیام خواهند کرد و آمریکا بازنده این میدان خواهد بود.

منبع:مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *