پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

آنچه سردار سلیمانی در حال رفتن گفت

شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۱۸
کد مطلب: 713577
ما که در حال رفتن هستیم اما این تاریخ است که این دوره را برای آیندگان شرح خواهد داد.
آنچه سردار سلیمانی در حال رفتن گفت
به گزارش جهان نيوز، سردار حاج قاسم سلیمانی، فرمانده مقتدر سپاه قدس در بامداد جمعه ۱۳ دیماه ۹۸، اجر ۴۰ سال جهاد بی‌امان خود در مسیر رضای الهی و پیشرفت انقلاب اسلامی را ستاند و در عملیات تروریستی آمریکا در کشور عراق به شهادت رسید.

در تاریخ زندگی پر افتخار سردار سلیمانی اما نکات و فصل‌های کمتر گفته‌شده‌ای وجود دارد که نسل‌های فعلی و آینده ایران و سایر کشورهای اسلامی بایستی از آنها باخبر باشند.

و این باخبری یقینا نفحاتی را شامل حال آنها خواهد کرد...

*برای خوانش شخصیت و مجاهدت‌های ۴۰ ساله سردار شهید سلیمانی، زمانی بس طولانی نیاز است.
خوانشی از حضور او در ۸ سال دفاع مقدس تا مجاهدتش برای خاموش‌سازی فتنه اشرار جنوبشرق کشور و سپس فرماندهی سپاه قدس و ارتباط با تمام مجاهدان عالم تا امروز.
در این میانه اما اشاره به چند نکته می‌تواند به مثابه چراغ راهنما؛ مسیری بهتر را در فهم ما از عمق مجاهدت‌های او خلق کند.
این سخن در وهله اول اغراق به نظر می‌رسد که "قاسم سلیمانی بزرگترین سردار تاریخ ایران زمین بود"! اما نه وقتی که بدانیم او قویترین دشمن تاریخ مسلمانان و ایران، یعنی لشکر داعش را شکست داد و مضمحل کرد.

و راستی این مدعا را بایستی در آنجا جست که شخص سردار شهید ما زمانی در دوران حیات بابرکت خویش گفته بود:

"در هیچ دوره‌ای از تاریخ، در زمان بربرها و تاتارها، حتی در حمله مغول، تاریخ شاهد این همه خشونت، توحش و سختی نبوده است. ۲۲۰۰ نفر از جوانان دانشکده اسپایکر عراق را دست بسته سربریدند و تیرباران کردند، هزارن زن و دختر ایزدی را بین خودشان به حراج گذاشتند و طفل نوزاد را از بغل مادرش جداکرده و جلوی چشم مادر سوزاندند. در تاریخ همچین توحشی نداشته‌ایم، این‌ها فتنه‌های بزرگی در برابر ما بود که سربلند از آن بیرون آمدیم و نباید این فتنه‌های بزرگ و خانمان سوز را با سیاست خلط کرد. نباید حرف‌های ناروا از روی ترس زد، ما که در حال رفتن هستیم اما این تاریخ است که این دوره را برای آیندگان شرح خواهد داد.

و هم او بود که در اشاره به قدرت دواعش اینطور گفته بود که آنها در یک روز ۱۰۰ عنصر انتحاری را به جبهه نبرد گسیل می‌داشتند.

گزاره‌ای که برخی تحلیلگران معتقدند حتی در توان ارتش آمریکا و اسرائیل هم نیست.
نکته جالب توجه دیگری که در دوران حیات بابرکت سردار سلیمانی خاصّه در زمان فرماندهی سپاه قدس بایستی در نظر داشت، اشاره‌ها و تأکیدات این سردار دلیر ایرانی بر "حمایت از اهل سنت" است.

آنجا که طی سخنانی در یک یادواره شهدا در شهر کرمان گفته بود: جان ما همواره سپر بلای اهل سنت بوده است.

تأکیدی که شواهد و اسناد آنرا می‌توان در وجب به وجب کارنامه سردار شهید سلیمانی دید و لمس کرد.

چه در دفاع از مردمان سنی جنوبشرق ایران و چه در دفاع از اهل سنت افغانستان و سوریه و عراق و...

یعنی او علاوه بر ایستادگی در مقابل جرّارترین و پر شدت ترین دشمنان تاریخ ایران و اسلام؛ نماد تقریب مذاهب نیز بود و با سپر قرار دادن جان خویش در مقابل خواهران و برادران اهل سنت، ‌ "پرچم وحدت" را تا همیشه تاریخ به اهتزاز درآورد.

و این گزاره‌ها به روشنی نشان می‌دهد که چرا خبرگزاری انگلیسی رویترز در صبح روز اعلام شهادت سردار سلیمانی مجبور به اعتراف شد که "-شهید- سلیمانی طی دو دهه گذشته از چندین عملیات ترور علیه وی توسط سازمان‌های غربی، اسرائیلی و عربی جان سالم به در برده بود.

خداوند متعال بر درجات این شهید عزیز و این بزرگترین سردار تاریخ ایران بیافزاید و جوانان کهن بوم و بر ایران اسلامی را در مسیر او ثابت قدم بدارد.

منبع:مشرق
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *