پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۲
۸

رحیم‌پور ازغدی: در اسلام اصل بر تک همسری است

چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۲۷
کد مطلب: 713259
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، اصل در اسلام را ازدواج تک همسری برشمرد و گفت: تنها در مواردی که مردان به بن‌بست خورده‌اند می‌توانند ازدواج موقت داشته‌ باشند که آن هم قانون و شرایط خاص خودش را دارد.
رحیم‌پور ازغدی: در اسلام اصل بر تک همسری است
به گزارش جهان نيوز،  حسن رحیم‌پور ازغدی ظهر امروز در همایش «زن در مسیحیت از دیروز تا امروز» که در آمفی‌تئاتر دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: زمانی که راجع به مسیحیت سخن می‌گویم لازم است یک سری از مسائل را از یکدیگر تفکیک کنیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: از لحاظ تاریخی بیشتر مسیحی‌ها طی جنگ‌ها و به‌زور شمشیر مسیحی شدند، بیشتر کاتولیک‌های جهان که در آمریکای جنوبی و مرکزی ساکن هستند از قرن ۱۶ و ۱۸ به‌تدریج مسیحی شدند، در قسمت‌هایی از آفریقا نیز بعد از ورود ارتش اروپایی‌ها اقلیت بدون جنگ و شمشیر مسیحی شدند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر با دو نوع مسیحیت شرقی و غربی مواجه هستیم، بیان کرد: مسیحیان شرقی خودشان را متعلق به تمدن اسلامی می‌دانند و احکامشان به مفاهیم اسلامی ما نزدیک است.

رحیم‌پور ازغدی با بیان اینکه مسیحیان غربی عمدتا اروپایی‌ها هستند، عنوان کرد: از قرن پنجم میلادی به بعد مسیحیت به‌عنوان ابزاری برای امپراطوری رم درآمد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: قرآن به انحرافاتی که در قرون وسطی در انجیل و تورات وارد شد اشاره می‌کند، زیرا چیزهایی را به اسم شریعت موسی(ع) اضافه کردند، برخی هم عقیده دارند که تورات و انجیل اصلی را مخفی کردند.

وی با تأکید بر اینکه آنچه به‌عنوان کتاب مقدس مطرح است، شباهت و تفاوت‌هایی با انجیل و تورات دارد، متذکر شد: تفاوت‌ها خلاف صحیح عقل، عدالت و وحی الهی است، به‌عنوان مثال به انبیاء اتهام می‌زند و بدعت و خرافات در این کتاب وجود دارد.

رحیم‌پور ازغدی منظور از مسیح، مسیحی و مسیحیان را متفاوت برشمرد و اظهار کرد: نگاه قرآن به حضرت عیسی مسیح(ع) و حضرت مریم(ع) روشن است، زیرا آن‌ها را جزو پاک‌ترین‌ها معرفی کرده و ایمان به آن‌ها را واجب کرده است.

گفت‌وگوی انتقادی، راه دعوت مسیحیان به توحید
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: با وجود اینکه مسیحیان حضرت رسول(ص) را قبول ندارند، اما به این دلیل که ما پیامبران آن‌ها را قبول داریم و حضرت رسول(ص) را تکمیل‌کننده راه انبیاء می‌دانیم از حقوق‌ آن‌ها دفاع می‌کنیم و قرآن کریم آن‌ها را جزو مؤمنان و دینداران می‌داند، در حالی که باید آن‌ها را به توحید دعوت کنیم، حق نداریم آن‌ها را تهدید کنیم، باید با یک گفت‌و‌گوی انتقادی مسیحیان را به توحید خالص دعوت کرد.

وی اضافه کرد: مسیحیت یعنی مجموعه تعالیمی که به اسم حضرت مسیح(ع) مطرح شده و امروز بیش از ۲ میلیارد نفر خود را پیرو مسیح می‌دانند.

رحیم‌پور ازغدی با اشاره به اینکه در مذهب پروتستان هزاران انشعاب وجود دارد، عنوان کرد: تفاوت‌های آن‌ها با یکدیگر خیلی بیشتر از تفاوت‌های شیعه و سنی است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی یادآور شد: در جنگ‌های صلیبی کلیسای قرون وسطا به‌دلیل بزرگ شدن تمدن جهان اسلام اتهاماتی را در خصوص مسأله زن به اسلام وارد و اقدام به جوسازی و سم‌پاشی علیه دین اسلام کردند.

وی با بیان اینکه قرآن فسادهای اخلاقی، مالی و خشونت‌های کلیسای قرون وسطی را افشا کرده است، بیان کرد: به اسم دین و مذهب هرچه می‌خواهند انجام می‌دهند و خودشان چیزهایی را اضافه می‌کنند.

زن در فرهنگ کلیسا، نماینده شیطان است
رحیم‌پور ازغدی با اشاره به اینکه دو اتهام متناقض در خصوص زن به اسلام وارد کردند، عنوان کرد: در فرهنگ کلیسا و کتاب مقدس زن نماینده شیطان و منشأ فساد، نادانی و گناه است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: در منطق کلیسا ازدواج به معنای دور شدن از خداوند و حقیقت است، کاتولیک‌ها ازدواج را حرام دانسته‌اند، اما بیش از ۱۰ هزار پرونده فساد جنسی و هم‌جنس بازی دارند که بابت آن خسارت پرداخت می‌کنند.

وی افزود: غریزه جنسی امری طبیعی است که خداوند درون انسان گذاشته، زمانی که افراط شود در نتیجه آن فساد رخ می‌دهد، این دوگانگی را مسیحیان از قدیم تا به اکنون داشته‌اند.

رحیم‌پور ازغدی اصل در اسلام را ازدواج تک همسری برشمرد و اظهار کرد: تنها در مواردی که مردان به بن‌بست خورده‌اند، می‌توانند ازدواج موقت داشته‌ باشند که آن هم قانون و شرایط خاص خودش را دارد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی توضیح داد: مسیحیان ازدواج را امری خلاف معنویت می‌دانند اما در مقابل طلاق را کاملا ممنوع کرده‌اند، به همین دلیل راه برای ظلم و خیانت باز است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی متذکر شد: اگر نیازهای جنسی افراد سرکوب و یا به روشی غیراخلاقی ارضاء شود؛ تعادل افراد را برهم می‌زند، ازدواج سختی‌هایی دارد اما اگر هرکس به وظیفه خود عمل کند و مسؤولیت‌پذیر باشد، رشد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه جامعه مسیحیت با صفر کردن ازدواج مشکل طلاقشان را حل کرده و آمار خیانت‌ها را بیشتر کردند، عنوان کرد: شهرهایی در دنیا داریم که نمی‌دانند پدرشان کیست و اقلیت آن‌ها لذت داشتن پدر و مادر را تجربه نکرده‌اند.

رحیم‌پور ازغدی گفت: دومین اتهامی که به اسلام می‌زنند این است که اسلام مانع ظهور نیازهای جنسی می‌شود، به دلیل اینکه در دین ما به اخلاق، حیا و تعهد اخلاقی زوجین نسبت به یکدیگر سفارش شده است، این اتهام را وارد کرده و ضرورت حجاب و خانواده را انکار می‌کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی مسیحیت حاضر را سرمایه‌داری با پوشش مسیحیت توصیف و بیان کرد: در جشن‌هایشان مانند کریسمس شاهد انواع فسادها هستیم.

وی اضافه کرد: در رم و ایران قبل اسلام زنان در حکم کنیز بودند و انواع خشونت‌ها بر علیه آن‌ها انجام می‌شد، اما انبیاء و رسول اکرم‌(ص) مردان را به احترام و محبت نسبت به زنان سفارش کرده‌اند و دفاع از حریم و کرامت زن را امری مهم دانستند، تا جایی که رسول خدا فرمودند اگر مردی به زنی توهین کند پست است، حتی توهین جنسی به زن طبق قرآن حکم ۸۰ ضربه شلاق دارد.

شریعت و احکام رسول خدا ابدی و جهانی است
رحیم‌پور ازغدی با اشاره به اینکه احکام حضرت موسی و حضرت مسیح برای بنی‌اسرائیل بوده است، متذکر شد: تعالیم، شریعت و احکام رسول اکرم(ص) ابدی و برای تمام جهانیان است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: زن و مرد از یک سرشت آفریده شده‌اند، همانطور که اسلام تبعیت و احترام شوهر را به زن سفارش می‌کند، رسول خدا(ص) نیز فرمودند که مرد مؤمن باب میل همسرش زندگی کرده و مجبورش نمی‌کند که طبق سلیقه او زندگی کند.

وی آرامش، عشق و مهربانی را شاخصه‌های اصلی خانواده مسلمان توصیف کرد و ادامه داد: اگر در خانه‌ای دعوا، استرس و شک وجود داشته باشند آن خانه، خانه اسلامی نیست.
رحیم‌پور ازغدی اضافه کرد: در فرهنگ زرتشت زن منشأ فساد و همدست با اهرمین است، در کتاب مقدس، زن حق ارث ندارد اما حدوداً ۲۰ تا ۳۰ سال پیش یهودیان توافق کردند تا به زنان هم ارث برسد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه در ایران قبل اسلام حجاب تنها برای طبقه اشراف جامعه بود، عنوان کرد: اسلام حجاب را آسان و عمومی کرد، زیرا تمام زنان محترم هستند.

وی افزود: کتک خوردن زنان در جوامع غیراسلامی رواج دارد اما در خانواده‌های متدین هرگز این رفتار دیده نمی‌شود، پیامبر فرمودند که اگر مردی یک سیلی به همسرش بزند در آخرت ۷۰ تا ۸۰ سیلی جهنمی می‌خورد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
در اسلام اصل بر وحدت است ، امت واحده ، اگر برای اسلام باشد خیلی حرف است اما کو عمل ....
Iran, Islamic Republic of
...
رسول
Iran, Islamic Republic of
....
رضا
Iran, Islamic Republic of
ببخشيد حضرت استاد ! از كدام آيه يا روايت چنين استنباط كرديد كه تك همسرى اصل است ؟! شما كه اسلام شناس نيستيد ، هستيد ؟! جمهور فقهاى عظام جرات چنين حرفى را نداشته اند .
ب
Iran, Islamic Republic of
ناراحت نباش بااین وضعی که این دولت درست کرده کسی جرات همان اولی هم نمی رود سن ازدواج در حال حاضر متوسط چند ساله؟؟؟؟؟؟؟؟
Romania
اگه قرآن بخوانی متوجه میشی، اما قرآن را گذاشتی تو تاقچه خانه ات و رو داشبورد ماشین برای حفظ از بلایات جان، قال الرسول يا رب إن قومي اتخذوا هذا القرآن مهجورا
آهو
Iran, Islamic Republic of
سلام بر شما رزمنده دلیر و مدافع حریم انقلاب و ولایت ؛ ان شاالله از برکت وجود امثال شما عزیزان، به انقلاب و جریان اصیل انقلابی آسیبی وارد نشود تا ظهور دولت دوست، یا علی
Iran, Islamic Republic of
....