جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
رئیس شورای شهر تهران مطرح کرد؛

وعده خرید ۱۵۰۰ دستگاه اتوبوس برای شهرداری تهران

چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۴۶
کد مطلب: 713225
هاشمی درباره نوسازی ناوگان اتوبوسرانی و احداث مترو توضیحاتی داد.
وعده خرید ۱۵۰۰ دستگاه اتوبوس برای شهرداری تهران
به گزارش جهان نيوز، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در حاشیه مراسم افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی منطقه ۲ تهران با اشاره به افتتاح پروژه‌های کوچک مقیاس در این منطقه گفت: نباید فراموش کنیم که پروژه‌های فرامنطقه‌ای نیز در شرایط زندگی ساکنان تاثیرگذار است و ما در مدیریت شهری می‌توانیم با طراحی آن مردم را امیدوار کنیم.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به خط ۷ مترو تهران گفت: خط ۷ مترو تهران از محله سعادت آباد گذر می‌کند که هنوز ۲ ایستگاه‌ آن در دست تکمیل است.

هاشمی ادامه داد: در کنار تکمیل خط ۷ مترو تهران باید مقدمات تصویب احداث خط ۱۰ مترو را در شورای عالی ترافیک پیگیری و تلاش کنیم به نتیجه برسد، زیرا طرح جامع ریلی تهران تنها دارای ۷ خط تأیید شده است و هنوز ۵ خط دیگر مجوز ندارد.

او بیان کرد: در کنار اخذ مجوز ۵ خط مترو باید تلاش کنیم که ۴ خط LRT (خطوط ریلی پرسرعت) که نتوانسته مصوبه اخذ کند، تأیید شود.

رئیس شورای شهر تهران در تشریح ویژگی‌های خطوط مترو گفت: خطوط مترو به شکلی طراحی شده است که تنها با یک تغییر مسیر مسافر می‌تواند خود را به مقصد مورد نظر برساند.

هاشمی با اشاره به وضعیت ناوگان اتوبوسرانی گفت: خطوط اتوبوسرانی مکمل خطوط ریلی پایتخت است که در سیستم حمل و نقل عمومی تأثیر به سزایی دارد و ما در مدیریت شهری باید تلاش کنیم که توسعه و تجهیز خطوط اتوبوسرانی نیز هر چه سریع‌تر به سرانجام برسد.

او در تشریح مشکلات اهالی محله فرحزاد گفت: محله فرحزاد ۲ مشکل اساسی دارد که یکی از آن‌ها موضوع تصرفات است که باعث شده مردم هنوز اسناد لازم را دریافت نکنند و نکته دیگر این است که طرح تفصیلی فرحزاد هنوز به نتایج قابل قبولی دست پیدا نکرده است.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: باید باغ‌های محله فرحزاد حفظ و در عین حال مشکلات ساخت و ساز‌های مردم نیز برطرف شود.

هاشمی در پاسخ به این سوال که رئیس دفتر رئیس جمهور به شهرداری تهران این اجازه را داده است که از خارج از کشور اتوبوس خریداری کند، حال تصمیم مدیریت شهری چیست؟ گفت: به قول رئیس دفتر رئیس جمهور اگر بخواهیم وارد اتوبوس داشته باشیم، به نامه نگاری با نهاد‌های مربوطه نیاز است.

او ادامه داد: در حال حاضر مصوبه در دست ما برای توسعه ناوگان اتوبوسرانی کافی است و قرار شده ۱۵۰۰ دستگاه اتوبوس برای شهرداری تهران خریداری شود.

منبع:باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *