شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

خواص اعجاب‌انگیز زود شام خوردن

چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۴۲
کد مطلب: 713121
یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: هر چقدر زمان بین وعده شام و وعده صبحانه روز بعد طولانی‌تر باشد، وضعیت سوخت و ساز بدن بهتر می‌شود.
خواص اعجاب‌انگیز زود شام خوردن
به گزارش جهان نيوز، محمدتقی انوشه، متخصص تغذیه و رژیم درمانی، اظهار کرد: هر چقدر زمان بین وعده شام و وعده صبحانه روز بعد طولانی‌تر باشد وضعیت سوخت و ساز بدن بهتر می‌شود و این امر به کاهش وزن کمک می‌کند.

او افزود: شام شب باید در ساعت‌های ابتدایی شب میل و از موادی غذایی کم حجم استفاده شود؛ همچنین افراد تا حد امکان از غذاهای چرب، حجیم و پرنمک خودداری کنند.

زود شام بخورید
انوشه گفت: زود خوردن شام باعث کاهش وزن می‌شود، زیرا صرف شام در ساعات اولیه شب، باعث می‌شود تا بدن فرصت کافی برای سوزاندن غذای مصرفی را داشته باشد. وقتی افراد شام را نزدیک به ساعت خواب میل می‌کنند و یا بلافاصله بعد از خوردن غذا می‌خوابند، غذای مصرفیشان بدون سوخت و ساز ، هضم می‌شود این عامل باعث ایجاد مشکلاتی گوارشی، قلبی و خواب ناآرام خواهد شد.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی بیان کرد: برخی افراد میل به خوردن صبحانه ندارند؛ معمولا این افراد، شام را دیر وقت میل می‌کنند و همین دلیلی می‌شود برای کاهش اشتهای افراد در وعده صبحانه، اما در مقابل زمانی که شام زودتر صرف شود، تمایل به خوردن صبحانه در افراد افزایش پیدا می‌کند.

او افزود: از مزایای خوردن صبحانه می‌شود به تامین بخش مهمی از انرژی برای فعالیت‌های روزانه، افزایش تمرکز به ویژه برای افرادی که در حال تحصیل هستند، اشاره کرد زیرا به آنان کمک می‌کند تا با تمرکز بیشتر مباحث درسی را بیاموزند.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی با تاکید بر اینکه عدم مصرف صبحانه باعث کاهش انرژی افراد برای انجام فعالیت روزانه می‌شود، گفت:  افرادی که بعد از بیدار شدن از خواب و قبل از شروع فعالیت‌های روزانه خود صبحانه میل کنند، می‌توانند روزشان را با انرژی و تمرکز بالایی آغاز کنند که این خود باعث افزایش میزان بهره وری در افراد می‌شود.


انوشه افزود: افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند وعده صبحانه که از آن به عنوان یک وعده طلایی یاد شده را فراموش نکنند؛ زیرا با مصرف صبحانه موتور سوخت و ساز بدن تامین می‌شود. با خوردن صبحانه، هر چقدر به ظهر نزدیک می‌شوید، احساس گرسنگی بیشتری می‌کنید؛ این  نشان دهنده فعالیت درست سوخت و ساز بدن است.

او ادامه داد:گرسنگی ناشی از مصرف صبحانه در ساعات نزدیک ظهر عاملی است برای از بین رفتن چربی‌های بدن؛ همچنین باعث می‌شود که بدن برای تامین انرژی به ذخایر چربی رو بیاورد و آن‌ها را بسوزاند.

انوشه در پایان توصیه کرد: افراد به هیچ عنوان هیچ وعده غذایی را از برنامه خود حذف نکنند. فقط به مواد غذایی که در هر وعده مصرف می‌کنند، دقت کنند برای مثال در وعده شام همیشه غذاهای کم حجم را مصرف کنند.
 
منبع: باشگاه خبرنگاران
برچسب ها: سلامت خوراکی
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *