پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

دعا برای اهل بیت(ع) و فضیلت صلوات فرستادن

سه شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۵۶
کد مطلب: 712984
به گزارش جهان نيوز،  پیامبر اکرم حضرت محمد صلی‌الله علیه و اله به امیرالمومنین علیه‌السلام فرمودند:

چند لحظه پیش ‍ جبرییل چیز عجیبی به من گفت: امیرالمومنین علیه‌السلام پرسیدند، چه گفت ای رسول خدا!  پیامبر صلی الله علیه و آله جواب داد: جبرییل به من گفت: اگر مردی بر من صلوات فرستد و پس از آن بر اهل بیت من نیز صلوات فرستد درهای آسمان برای او گشوده شده و فرشتگان هفتاد صلوات بر او می فرستند و همانا این عمل باعث ریختن گناهان است.

آنگاه همانگونه که برگ از درخت می ریزد گناهان نیز از او می ریزند و خداوند متعال می فرماید: اجابتت نمودم و کامروا و سعادتمند گشتی. فرشتگانم! شما هفتاد صلوات بر او می‌فرستید و من هفتصد صلوات.

ولی هنگامی که بر من صلوات فرستد و پس از آن بر اهل بیتم صلوات نفرستد، بین آن صلوات و آسمان هفتاد حجاب است و خدای بزرگ می فرماید: تو را نپذیرفتم و سعادتمند و کامروا نگشتی.! دعای او را بالا نبرید، مگر زمانی که عترت پیامبر را در دعا به پیامبر ملحق سازد. و پیوسته این دعا بالا نمی‌رود تا زمانی که عترت من در دعا(صلوات) به من ملحق شوند.

"ثواب‌الاعمال و عقاب‌الاعمال، صفحه 338"
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *