پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱

سلامت خود را با قاشق بسنجید +جزئیات و عکس

سه شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸ ساعت ۰۱:۰۰
کد مطلب: 712958
با یک روش ساده در خانه می‌توانید در یک دقیقه، سلامت خودتان را به راحتی کنترل کنید.
به گزارش جهان نيوز، همه ما می‌دانیم که کنترل سلامت، خیلی مهم است. اما واقعا چه کسی برای این کار دائم به دکتر می‌رود؟. یک روش ساده وجود دارد تا بدون ترک خانه، سلامتی خود را بسنجید. فقط به یک قاشق نیاز دارید.  ابتدا قاشق را روی کل سطح زبان خود بمالید تا به بزاق آغشته شود.
 
کنترل سلامت با قاشق
 
 سپس قاشق را درون یک پلاستیک شفاف گذاشته و زیر نور روشن قرار دهید. هم خورشید و هم نور چراغ مطالعه برای این کار مناسب است.
 
کنترل سلامت با قاشق

یک دقیقه صبر کنید و سپس قاشق را بردارید. یک قاشق تمیز بدون لک و یا بدون بوی نامطبوع به معنی سلامتی شماست اما  اگر بوی بدی آمد، بدانید که معده و یا شش شما مشکل دارد. در این حالت باید با دکتر مشورت کنید. اگر بو شیرین بود، احتمالا دیابت دارید و اگر بوی آمونیک آمد، بدانید که احتمالا کلیه شما مشکل دارد.

لکه روی قاشق در تست سلامتی نشانه چیست؟

حالا به سطح قاشق نگاه کنید. آیا لکه‌ای روی آن وجود دارد؟. اگر در این تست لکه‌ها سفید یا زرد بوده و یک لایه را تشکیل داده باشند، این ممکن است نشانه اختلال عملکرد غده تیروئید باشد. تبدیل بتاکاروتن به ویتامین آ وابسته به هورمون تیروئید است. این کمبود می‌تواند به صورت زرد بودن کاروتن دیده شود.

اگر لکه‌ها بنفش باشند، ممکن است به این معنا باشد که جریان خون شما ضعیف بوده و یا کلسترول خون شما بالا باشد. به علاوه بنفشی لکه ممکن است نشان از برونشیت باشد. برونشیت عملکرد امواج هوا که اکسیژن را به جریان خون می‌رسانند، کاهش داده و باعث ایجاد رنگ بنفش می‌شود.

اگر با تست سلامتی با قاشق، لکه‌های سفید مشاهده شد، ممکن است شما از یک عفونت تنفسی رنج می‌برید.

لکه نارنجی هم نشان دهنده مشکل کلیه است. بیماری کلیوی مزمن می‌تواند باعث کم رنگ شدن بافت‌های زبانی به علت کم خونی شود یا به رنگ نارنجی باشد که نشان از ته نشین‌های کاروتن مانند است.
 
تست سلامتی

 

آیا تست سلامتی با قاشق کاربردی و صحیح است؟

یادتان باشد که این روش نمی‌تواند جایگزین مراجعه به دکتر شود. خوددرمانی نکنید و برای درک بهتر وضعیت سلامت خود حتما به دکتر مراجعه کنید تا اطلاعت دقیق‌تری به دست آورید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *