پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۵
۷۷
دکتر زاکانی:

روحانی، رییس جمهور شرایط جنگ نیست/ چرا وقتی سیل می آید روحانی به قشم می رود؟ و هوا آلوده می‌شود به شمال می رود/ توجیه روحانی برای وعده‌های عملی‌نشده توهین به مردم است/ گرفتار «انقلابیون عاقل‌نما» هستیم

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۵۴
کد مطلب: 712952
عضو شورای مرکزی ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی اظهار داشت: رئیس‌جمهور می‌گوید چون عرصه جنگ است و وعده‌های من مربوط به دوره صلح بوده از من انتظار نداشته باشید؛ این فرافکنی و توهین به مردم و اندیشمندان جامعه است.
روحانی، رییس جمهور شرایط جنگ نیست/ چرا وقتی سیل می آید روحانی به قشم می رود؟ و هوا آلوده می‌شود به شمال می رود/ توجیه روحانی برای وعده‌های عملی‌نشده توهین به مردم است +فیلم
به گزارش جهان نيوز، علیرضا زاکانی عضو شورای مرکزی ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی عصر امروز (دوشنبه) در جمع اساتید دانشگاه خوارزمی تهران به اظهارات امروز حسن روحانی رئیس جمهوری ایران در توجیه وعده های عمل نشده خود در زمان تبلیغات ریاست جمهوری واکنش نشان داد.

زاکانی خاطرنشان کرد: از چنین شخصیتی خیلی بعید است که نداند ما از ابتدا در جنگ بودیم؛ توجیه کردن خیلی اشتباه است. لااقل برای مردم و اندیشمندان جامعه حداقلی از حافظه تاریخی قائل باشیم. 

نماینده مردم تهران در مجلس نهم گفت: آمریکا همان آمریکا و ترامپ همان ترامپ است. چرا چنین وضعیتی داریم؟ مردم امروز در سختی به سر می برند. نمی توان گفت این جنگ و سختی مربوط به دوره جنگ است. روحانی می‌گوید چون عرصه جنگ است و وعده من مربوط به دوره صلح بوده از من انتظار نداشته باشید؛ این فرافکنی و توهین به مردم و اندیشمندان جامعه است.

وی افزود: انتقاد به این موضوع از این جهت نیز وارد است اگر شرایط جنگ است اساسا ما آرایش جنگی نگرفته‌ایم و رییس جمهور ما اصلا رییس جمهور شرایط جنگ نیست. چرا وقتی سیل می آید ایشان به جنوب کشور و کیش می رود؟ و آلودگی هم اوج می‌گیرد رییس جمهور ما به شمال نقل مکان می‌کند؟

وی در بخشی از اظهارات خود گفت: امروز سالروز ۹ دی است. ۹ دی تجلی اراده خدا است که از آستین ملت ایران خارج شد.

زاکانی با بیان اینکه فتنه و فتنه‌گری خواهد بود، گفت: باید دید ما چه نسبتی با این فتنه و فتنه‌گری‌ها داریم؟ و چه نقشی می توانیم در جلوگیری از فتنه ها ایفا کنیم؟

وی خاطرنشان کرد: اگر در جنگ صفین، عمار یک ساعت دیرتر شهید می‌شد فتنه اشعث را نمی دیدید و مالک کار را تمام کرده بود.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم افزود: عمار که شهید شد، اشعث به فتنه گری پرداخت و کاری کرد که ورق جنگ برگشت و پس از چندماه مذاکراتی که صورت گرفت آنی شد که نباید می‌شد.

اولین انحراف از زمان دولت موقت صورت گرفت
وی خطاب به اساتید حاضر در این نشست گفت: نقش شما اساتید صرفا شناخت و نجات خود نیست، بلکه باید نجات دیگران را باید بر عهده بگیریم و اگر کشور در معرض مشکلات مختلف قرار گرفت، نقش خود را ایفا کنیم.

زاکانی به برنامه دشمنان برای شکست و به انحراف کشیدن انقلاب شکوهمند اسلامی مردم ایران اشاره و تصریح کرد: دشمن بعد از اینکه نتوانست جلوی انقلاب اسلامی را بگیرد تلاش کرد آن را منحرف کند و اولین انحراف از زمان دولت موقت صورت گرفت.

عضو شورای مرکزی ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: آنها (دولت موقت) اهل انقلابی‌گری نبودند چون نگاهشان به انقلاب غلط بود. می‌گفتند دوره انقلاب گذشت و مردم در خانه ها بنشینند و کار را به ما بدهند تا ما اداره کنیم. وقتی که مسیر انقلاب پیدا کرد و از گردونه خارج شدند اعلام کردند که انقلاب به بن بست رسیده که امام (ره) خطاب به آنها گفت انقلاب به بن بست نرسیده بلکه شما به بن بست رسیده‌اید.

وی یادآور شد: دشمن تلاشش را معطوف به مقابله با انقلاب کرد و اولین گام را با ضد انقلاب برداشت و تلاشی را از طریق ضد انقلاب علیه جمهوریت و اسلامیت نظام شکل داد و بنا داشد که ظرفیت کشور را معطوف به خود کند و همراه با جنگ بیرونی انقلاب را به زیر بکشد.

فتنه ۸۸ محصول انقلابیون پشیمان بود
زاکانی معتقد است که در دهه های بعد، دشمن با ترویج اشرافی گری، برای انحراف انقلاب تلاش کرد و هدف این تلاش، ایجاد شکاف بین مردم و مسئولان بود و در مرحله دیگری، انقلابیون پشیمان عهده کار شدند و فتنه سال ۸۸ محصول این جریان بود که ضررهای اساسی برای کشور داشت.

عضو شورای مرکزی ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی ادامه داد: انقلابیون پشیمان در ۱۰ سال، 2 فتنه را سرمایه گذاری کردند و محصول این شرایط، آفات جدی برای ما داشت. وعده هایی که عملی نشد و شرایط، مردم را ابتدا در مقابل مسئولان و سپس در مقابل هم قرار داد.

بعد از جریان انقلابیون پشیمان، گرفتار «انقلابیون بی‌بنیان» شدیم
زاکانی با بیان اینکه بعد از جریان انقلابیون پشیمان، گرفتار «انقلابیون بی‌بنیان» شدیم، گفت: دچار کسانی شدیم که داعیه انقلابی گری داشتند اما اساسا این بی ریشگی فکری فتنه دیگری به ما تحمیل کرد؛ بله، سبب مصونیت ما شد اما هزینه هایی را به ما تحمیل و شرایط کشور را دچار آسیب کرد.

وی با تاکید بر اینکه امروز گرفتار «انقلابیون عاقل‌نما» هستیم، اظهار کرد: این انقلابیون عاقل‌نما، به‌شدت دعوت به اعتدال و عقل گرایی می کنند، اما علاقه دارند از یک سوراخ، 10 ها بار گزیده شوند. به جای ظرفیت ها و توانمندی های کشور باز به خارج از کشور پناه می برند و امیدشان جای دیگر است.

زاکانی گفت: که انقلابیون عاقل‌نما، سابقه و بیان انقلابی داشتند اما کم کم رنگ باختند و شرایط را به سمتی بردند که که گرفتار بلای چند وجهی شدیم.

نماینده سابق مجلس با تاکید بر اینکه مردم تحت فشار هستند و فتنه اصلی ناکارآمدی و ایجاد یاس در جامعه است، گفت: آقای رییس جمهور اعلام می کند که ما توانستیم ظرفیت مقاومتی مردم بالا ببریم بله ظرفیت مقاومتی را بالا بردید، اما قرار نیست فشار بیشتری را بر گرده مردم سوار کنید. رییس جمهوری که برای سخنرانی کردن باید برایش کولر بگذارند تا بتواند سخنرانی کند از بالا بردن ظرفیت مقاومتی مردم سخن می‌گوید.

کشور نیاز به تدبیر دارد نه خواب آلودگی و بی تدبیری
وی با بیان اینکه کشور نیاز به تدبیر دارد نه خواب آلودگی و بی تدبیری، گفت: مشکل امروز کشور تحریم در درون کشور است، مشکل ما بی اندیشگی و عدم بکار گیری حوزه و دانشگاه در اداره کشور است. وقتی به اساتید دانشگاه بی توجهی می‌شود، چه انتظاری باید داشت؟

زاکانی با بیان اینکه در ماجرای نوسانات ارز، ۱۸ میلیارد دلار ارز مملکت به فنا رفت، اذعان داشت: آیا اقتصاددانان وضعیت ارز را به این سمت کشاندند یا کاسب ها نشستند و نرخ ارز را تعیین کردند؟

عضو شورای مرکزی ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی افزود: از اعضای دولت به من می گفتند «آن روزی که بنا شد قیمت ارز مشخص شود کارشناسان دولت می‌گفتند ۴ هزار و ۸۰۰ اما رییس جمهور می‌گفت ۳ هزار و ۸۰۰؛ بالاخره اختلاف نظر شد که کدام یک؟ یکباره آقای پورابراهیمی که رییس کمیسون اقتصادی بود گفت ۴ هزار و ۲۰۰. گفتند اگر ۴ هزار و ۲۰۰ شد به گردن ما نمی افتد. یکباره یکی از ان سوی دولت گفت اقای ال اسحاق هم گفتند ۴ و ۲۰۰ بنابراین گفتند نه ۳ هزار و ۸۰۰ نه ۴ هزار ۸۰۰ وسط را در نظر می‌گیریم و همان ۴ هزار و ۲۰۰ تومان، و صلوات فرستادند!» این، راه اداره کشور نیست.

زاکانی با تاکید بر اینکه تا وقتی مسیر اداره کشور در مسیر درست قرار نگیرد ما باید این آزارها را ببینیم، گفت: بعضی از آزارها مثل «بنزین» خیلی سنگین است که آن اتفاقات بیفتد و رییس جمهور بخندد و بگوید من خودم صبح جمعه فهمیدم!
وی افزود: متاسفانه مسیری که آقایان دنبال می‌کنند دائماً توجه به خود و اطرافیان است به عبارتی ترجیح منافع فردی بر منافع جمعی؛ ما امروز با افرادی مواجه هستیم که سابقه انقلابی گری دارند اما نسبت به مسائل انقلاب در غفلت به سر می برند.

دانلود فیلم

زاکانی تاکید کرد: وظیفه ما امروز روشن گری و هدایتگری است و چه کسی بهتر از اساتید دانشگاه‌ها و حوزویان؟ تا کشور بر مدار دانش اداره نشود این مشکلات است اگر کشور به حوزه و دانشگاه و نخبگان تکیه زد و برای آنان جایگاه قائل شد می توان انتظار داشت مشکلات حل شود.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم به بودجه کشور برای سال آینده اشاره کرد و گفت: امروز بودجه‌ای برای کشور بسته شده که ما را به انسداد بکشاند. بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد کسری بودجه داریم.

وی اضافه کرد: ما انسدادی برای عبور از مشکلات کشور نداریم و راه آن بازگشت به خویشتن است. وقتی دستمان به پای خود بگیریم و بلند شویم گره های خارجی هم باز خواهد شد.

زاکانی در پایان گفت: امروز کشور در آستانه یک تغییر بزرگ است و باید بر مبنای گام دوم یک دولت و جامعه الگو و مقدمه یک تمدن نوین را رقم زد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
...
وعده 100 روزه
United Kingdom
روحانی دنبال عصبانی کردن مردم است؟!!!!
Iran, Islamic Republic of
آقای زاکانی
مملکت غیر از انقلابیون پشیمان و انقلابیون بی بنیان گرفتار انقلابیون پرمدعای ناکارآمد و حراف هم شده است که فکر میکنند فقط خودشان ناجی ملتند..
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
در این مقطع فقط دکتر احمدی نژاد می تواند اوضاع را جمع کند .
Iran, Islamic Republic of
باز هم انقلابیون عاقل نما ، خیلی بهتر .....هستند.
...
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان گرامی ! این قدر حرص ! نخورید ، جوش نزنید ! دیگه بالا برید ! پایین بیاید ! دیگر جایی در سپهر سیاسی ایران عزیز اسلامی ندارید، .....(تمام)
محمد ص
Iran, Islamic Republic of
پیروزی روحانی در سال 96 خیلی به جناب زاکانی فشار وارد کرده الانم برای چنگ زدن به کرسی نمایندگی مجلس از هیچ کاری دریغ نمیکنه
United Kingdom
رای اوردن روحانی به کل ملت فشار اورد ...
Iran, Islamic Republic of
به دلواپسان فشار آورد وآنها را آجمز کرد
معترض
Iran, Islamic Republic of
دولت روحانی با تورم 400 درصدی و دلار 14000 تومانی باعث کوچک شدن سفره های مردم و تحت فشار قرار گرفتن آحاد ملت شد.
Iran, Islamic Republic of
زاکانی از ترس طرفداران دولت و وحشتی که از سایه ایت الله هاشمی رفسنجانی دارد ، ترسید خودش را در تهران کاندید نماید.
خخ
Iran, Islamic Republic of
مُرده که ترس نداره !
سردر
Iran, Islamic Republic of
اکبر رفسنجانی مرده است آنوقت حامیانش به سایه او دل خوش کرده اند.چه حکایتی!!!!
حرف حق
Iran, Islamic Republic of
کواکبیان: هرچی ضربه می خوریم از دولت روحانی است.
برو بخواب مش غفنشر
Iran, Islamic Republic of
...
حرف حق
Iran, Islamic Republic of
زیباکلام: مردم از رای به اصلاح طلبان سرخورده شده اند.
.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
آن موقع که ۸۰۰ میلیارد دلار درآمد نفتی کشور را دوستان آقای زاکانی به باد فنا دادند آقای زاکانی کجا بودند؟ حالا برای رای گرفتن ژست انقلابی گری به خود گرفتند
دروغ بس
Iran, Islamic Republic of
دروغی که هرگز نتوانستید ثابت کنید ...!!!؟
محمد ص
Iran, Islamic Republic of
یعنی در امد افسانه ای فروش نفت در دولت احمدی نژاد دروغه؟شما دیگه کی هستید روز روشن رو هم انکار میکنید
سردر
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
بهتره نماینده جدید به مجلس برود زاکانی تکراریه
درود
Iran, Islamic Republic of
دکتر زاکانی مردی فساد ستیز است مفاسد دانیال زاده و حسین فریدون توسط ایشان برملاء شد.
Iran, Islamic Republic of
ای آنهایی که داد می زدید و فلانیم بهمدانیم!!!
جان مرده ها تان دست از سر بردارید.نیروی جدید شما را هم دیدیم!!.!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
انقلابیون عاقل‌نما، به‌شدت دعوت به اعتدال و عقل گرایی می کنند، اما علاقه دارند از یک سوراخ، 10 ها بار گزیده شوند.
ای مسئولین دولت کنونی!!!
چقدر بدیم ما ملت دست از سر ما بردارید.
ما ماهی 50 تومن به ما می دادید همونی به خودت بدیم مادام العمر برات کافیه بری کنار!!!
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
کاملا درسته حرف دکتر زاکانی
Iran, Islamic Republic of
افرادی مثل زاکانی سال ۹۶ نگذاشتند احمدی نژاد کاندید شود اگر احمدی نژاد کاندید میشد روحانی یک میلیون رای نمیاورد
مجاهد
Iran, Islamic Republic of
دقیقا درسته...
Iran, Islamic Republic of
کسانی که برای عدم موفقیت دولت در برنامه هایش ، از هیچ کوششی فروگذار نکردند وخوشحال شدند که ترامپ پیروز شده تا برجام را پاره کند.
حمید
Iran, Islamic Republic of
عراقچی: نتیجه پایبندی به برجام تحریم بیشتر بود.
ممد
Iran, Islamic Republic of
نتیجه برجام فلاکت بیشتر ملت بود.
ترکمنچای
Iran, Islamic Republic of
قرار بود با برجام تحریم نباشد وقتی برجام هست تحریم هم هست یعنی خسارت محض.
Iran, Islamic Republic of
خدايا خودت قضاوت كن چرا بعضي ها براي رسيدن به پست مقام از هيچ وعده اي دريغ نميكنن تا به پست مقام برسن يادشون ميره يا خودشون به اون راه ميزن
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
آمریکا جنایتکار شماره یک به عراق تجاوز کرد، آلمان جنایتکار شماره یک ایران را متهم کرد ....
محمد
Iran, Islamic Republic of
.....
United Arab Emirates
...
United Arab Emirates
اقای دکتر زاکانی،همه انقلابی بدوشما ودارودستتون انقلابیون خوب(ولله نمیدونم شماها چه گلی به سر این مردم زدین که این قدر اعتماد به نفس دارین!!)...
Netherlands
همش طعنه و حرف، آقای زاکانی طرح شما برای جلوگیری از رشد نقدینگی، تورم، بیکاری در شرایط تحریم چیه؟ لطفا مشخص و غیر شعاری اعلام کنید.....
United Kingdom
اقای ذاکانی مخالف تصویب لوایح استعماری بود. اما اکثریت نماینده ها به برجام نا فرجام رای دادند. نتیجه اش هم تحریم ها بیشتر شد
Iran, Islamic Republic of
مجلس نهم که اصولگرا بود چرا حتی حاضر نشد اجازه دهد گزارش کمیسیون برجام به ریاست زاکانی ، در صحن مجلس قرائت شود؟وقتی گزارشی از روی کینه وعداوت با دولت ونادیده گرفته شدن واقعیتها وخواست عموم مردم تهیه شده باشد حتی هم حزبیهای خودش هم اجازه قرایت آن نمی دهند.
حمید
Iran, Islamic Republic of
کمیسیون بررسی برجام به ریاست دکتر زاکانی تمام ایرادات و معایب برجام رو مطرح کرده بود و اگر به آن توجه می شد شاید سرنوشت برجام به خسارت محض تبدیل نمی شد.
Iran, Islamic Republic of
افکار عمومی موافق برجام بوده وهستند!!!!!
قطع امید از کشورهای غربی
United Kingdom
طرح شو دارن اما کو گوش شنوا
Iran, Islamic Republic of
.....
نیما راسخ
Iran, Islamic Republic of
آخه نه اینکه ایشون خیلی هم اهل جنگه....
Romania
در تاریخ 97/10/2 مرغ در سراسرکشور به کیلویی 14 هزار تومان رسید. چرا مجلس اقدامی نمی‌کند؟ مرغ 5 هزار تومانی چرا باید سه برابر شود.
گرانی گوشت قرمز و مرغ باید مهار شود و ترمز آن برای همیشه کشیده شود، وزیر کشاورزی نباید اجازه دهد تولید گوشت در کشور با چالش مواجه شود. زمانی که تقاضا در کشور بالا است دولت اجازه صادرات این محصول را نباید بدهد.
علی‌رغم کاهش قیمت دلار، قیمت مرغ در حال پرواز است و دولت هم به فکر مصرف‌کننده نیست و بیشتر دغدغه تولیدکننده را دارد.
Romania
چه کسی مقصر گرانی گوشت است؟
چه کسی مقصر گرانی مرغ است؟
چه کسی مقصر گرانی میوه است؟
چه کسی مقصر گرانی کالا است؟
چه کسی مقصر گرانی اجناس است؟
چه کسانی خودرو را گران کردند؟
Iran, Islamic Republic of
...
شمس
Iran, Islamic Republic of
پس از اين ببعد فحش دادن به ديگران آزاده ؟! .....
Iran, Islamic Republic of
مردم احمق و نفهم نیستند ، روحانی باید پاسخگوی بسیاری از اعمالش باشد ...م.
علی
Iran, Islamic Republic of
آقای روحانی اگر وضعیت جنگ اقتصادی است پس چرا نمی جنگید؟(فقط نگاه کنید به عملکرد وزرا و مدیران دولتی در آلودگی هوا، سیل، تصمیم بنزینی، زلزله و...)
در حال جنگیم برادر
Iran, Islamic Republic of
...
مهدی
Iran, Islamic Republic of
تشدید تحریم ها و فشار حداکثری دشمن نتیجه برجام است.
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
زاکانی همان انقلابیون قدیم حالا پشیمانند هر چه بدبختی این مملکت مکشد زیر سر انقلابیون واپسگرا است ...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
به همین خاطر رد صلاحیت شدی آقای زاکانی....
سید
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای زاکانی در این که این دولت و تیم همراهش ناکارآمد است شکی نیست آقای روحانی هم طی این مدت برای همه شناخته شده است. ...
سید
Iran, Islamic Republic of
کلا گزینشی عمل می کنید
معلوم الحال
Iran, Islamic Republic of
آقای زاکانی!!
شما بفرمایید که چرا از ماه ها قبل شروع کردید به تبلیغات زودهنگام انتخابات مجلس



خخ
Iran, Islamic Republic of
تبلیغات انتخاباتی زودرس توسط روحانی در شهر یزد کلید زده شد.
حقیقت طلب
Iran, Islamic Republic of
.....
علی
Iran, Islamic Republic of
اقای زاکانی خلایق هر چه لایق حق مردم همین ادمها هستند ....
Iran, Islamic Republic of
مردم ایران دو بار به روحانی رای داده واو را انتخاب کرده اند اگر شماها با دولت مشکل دارید می توانید در عراق ، سوریه ولبنان به جبهه مقاومت بپیوندید.
یا علی مدد
Iran, Islamic Republic of
مردم 3بار هم به دکتر احمدی نژاد رای دادند، رای مردم فقط وقتی قبوله که اصلاحاتی ها سر کار باشند!!!!
Iran, Islamic Republic of
آقای روحانی بفرمایند آمریکا چه زمانی با ایران در صلح و دوستی بوده است؟!!!!
علی
Iran, Islamic Republic of
/./..
ساجدی
Iran, Islamic Republic of
سلام ودرود بر مرد عمل وخادم ملت دکتراحمدی نزاد
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
این بزرگترها چرا اینقدر دعوا میکنند؟!!!!!!!...
اکبر
United Kingdom
...
Iran, Islamic Republic of
.....