پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

مجلس فعلی روزانه به مشکلات مردم می‌افزاید

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۵۹
کد مطلب: 712642
عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: دولت و مجلس فعلی نشان دادند نه تنها نمی‌توانند مشکلات مردم را حل کنند بلکه روز به روز به مشکلات مردم افزودند.
مجلس فعلی روزانه به مشکلات مردم می‌افزاید
به گزارش جهان نيوز، حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه هر آنچه در کشور پیشرفت داشته‌ایم محصول فکر، تمرکز و اتکا به توان و ظرفیت‌های داخلی بوده است، آیا امکان دارد رویکرد مردم برای نجات کشور از «اعتماد به غرب» به «توجه به ظرفیت داخل» تغییر پیدا کند؟ عنوان کرد: قطعاً همین طور است، مردم در حال حاضر هیچ امیدی به بیرون از کشور برای حل مشکلات ندارند و کاملاً معتقد به این واقعیت هستند که تکیه و امید به بیرون آنها را از پیشرفت بازداشته است و مردم دچار مشکلات جدی هستند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه تاکید کرد: ظرفیت‌های مورد غفلت واقع شده در کشور نیز زیاد است بنابراین طبیعی است که مردم به این باور رسیده باشند که نه می‌توان به آمریکا تکیه کرد و نه به اروپا بلکه باید ملت روی پای خود بایستد و از ظرفیت‌های داخلی خود برای پیشرفت استفاده کند و این قابل دسترس ترین و اطمینان بخش ترین منابع برای پیشرفت کشور است.

ترقی در رابطه با اینکه آیا در جایی که دولت ناکارآمدی جدی دارد و مجلس فعلی نیز در این ناکارآمدی، دولت را همراهی می‌کند، آیا ممکن است محصول اعتراض مردم و تمرکز اذهان عمومی برای برون رفت از مشکلات فعلی، به جریان سیاسی مقابل مجلس و دولت معطوف شود؟ خاطرنشان کرد: دولت و مجلس فعلی در آزمایشی که دادند مردود شده و نشان دادند نه تنها نمی‌توانند مشکلات مردم را حل کنند بلکه روز به روز به مشکلات مردم افزودند و این امر موجب رویکرد جدید مردم نسبت به کسانی می‌شود که اطمینان بیشتری به آنها برای حل مشکلاتشان داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه عدم توجه به سیاست‌های کلان ابلاغی توسط مقام معظم رهبری مانند سیاست‌های رونق کسب و کار، سیاست‌های اصل ۴۴، سیاست اقتصاد مقاومتی و بی توجهی به شعارهای هر ساله مقام معظم رهبری برای کشور عامل اصلی بروز مشکلات در کشور است گفت: دولت به جای اینکه به دنبال فکر اساسی برای حل مشکلات اساسی و معیشتی مردم باشد بیشتر به دنبال سیاست خارجی و وقت تلف کردن با ۱+۵ بوده است و حل تمام مشکلات و حتی آب خوردن را به برجام معطوف دانست. این نوع گره زدن اقتصاد با سیاست خارجی خسارت سنگینی به کشور وارد کرده است.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه تصریح کرد: از طرف دیگر نوع برخورد با شرایط و عملکردهای گذشته مانند لغو کارت سوخت که جنبه کاملاً سیاسی هم داشته ضربه سنگینی به کشور وارد کرده که ناشی از برخوردهای سیاسی دولت بوده است.

ترقی تصریح کرد: ضربه‌ای که در حوزه اقتصاد نفتی، مصرف سوخت و مسکن به کشور وارد شده، همه ناشی از برخوردهای سیاسی با مساله اقتصاد، جامعه و رفاه ملی بوده که توانسته است ضربه‌های سنگینی وارد کند.

منبع:مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *