جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۳

مهاجرت به کانادا از طریق ویزای کانادا

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۷
کد مطلب: 712618
به گزارش جهان نيوز، اگر برای مهاجرت به کانادا موفق به اخذ ویزای کانادا نشده‌اید می‌توانید از طریق پناهندگی اقدام کنید. کانادا کشوری است که به افرادی که واقعا نیاز به حمایت دارند کمک کرده و به تعهدات بین‌المللی خود عمل می‌کند. کانادا در قدم اول حفاظت از امنیت و سلامت مردم کشور خود را در اولویت قرار داده و فرآیندی سخت را برای پناهندگان در نظر گرفته تا تعیین کند که ادعای آن‌ها حقیقت دارد یا خیر.
 

روش‌های پناهندگی کانادا
برخی از افراد بنا به دلایلی برای مهاجرت به این کشور پناهندگی را جایگزین اخذ ویزای کانادا می‌کنند. پناهندگی به دو صورت زیر امکان‌پذیر است:

پناهندگی از طریق اسپانسر
پناهندگی از طریق کمک‌های دولتی
اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که از دریافت ویزای کانادا سام سیر ناامید شده اید و قصد دارید به وسیله اسپانسر درخواست پناهندگی خود را مطرح کنید، باید بدانید که در این روش می‌توانید خارج از کانادا اقدام کنید. اسپانسرها هزینه‌های اشخاص را که شامل تمامی هزینه‌های یک سال زندگی در کانادا خواهد بود را تقبل می‌کنند.

اما اگر قصد دارید از طریق کمک‌های دولتی اقدام کنید باید درخواست پناهندگی خود را پس از وارد شدن به خاک کانادا مطرح نمایید. اگر این روش را انتخاب کرده‌اید می‌توانید آن را به دو صورت انجام دهید.

روش اول: در این روش به محض ورود به کشور کانادا درخواست پناهندگی خود را مطرح می‌کنید، در این صورت شما برای ارائه مدارک لازم، پانزده روز وقت خواهید داشت.

روش دوم: برای درخواست پناهندگی می‌توانید به اداره مهاجرت کانادا مراجعه کنید. در این روش حتما باید مدارک مربوطه را همراه خود داشته باشید زیرا فرصتی برای تهیه و جمع‌آوری مطالب به شما داده نخواهد شد.

اگر هنوز در مورد چگونگی مهاجرت به کانادا دچار تردید هستید بهتر است مقاله‌های ما را در مورد ویزا کانادا و شرایط این کشور مطالعه کنید. با بالا بردن اطلاعات خود در این زمینه قادر خواهید بود بهترین روش را اعم از اخذ ویزا کانادا سام سیر و یا پناهندگی را برگزینید.
 

قوانین کانادا برای پناهندگی
با در نظر گرفتن آمار بدست آمده در سال ۲۰۱۴، تعداد درخواست‌های پناهندگی که توسط دولت کانادا دریافت شده، ۱۳۵۰۰ مورد بوده که بسیاری از پرونده‌ها توسط دولت این کشور پذیرفته نشده است. اما در تاریخ ۲۳ جولای ۲۰۱۵، طبق رای دادگاه فدرال، افرادی که درخواستشان توسط مجمع مهاجرت و پناهندگی کانادا رد شود، می‌توانند به این موضوع اعتراض کنند و تا زمانی که اعتراضشان در حال بررسی است در این کشور بمانند اما به هیچ عنوان حق کار کردن در کانادا را ندارند. در مقابل اگر از تاریخ درخواست آن‌ها ۱۸۰ روز بگذرد و تکلیفشان مشخص نشده باشد، قادر خواهند بود که درخواست اجازه کار داده و ازکمک‌های دولت به پناهندگان که سقف آن یک سال است استفاده کنند، اما زمانی که شخص، توانایی اداره امورات خود را بصورت مستقل بدست آورد، دیگر نمی‌تواند از کمک‌های دولت کانادا استفاده کند.

گزارشات نشان می‌دهد تعداد متقاضیانی که در سال ۲۰۱۷ برای مهاجرت به کانادا از طریق پناهندگی اقدام کرده‌اند در مقایسه با سال گذشته بیشتر از دو برابر افزایش داشته است در نتیجه تعداد کمتری با ویزا کانادا به این کشور مهاجرت کرده‌اند. در سال گذشته بیشترین تقاضای ثبت شده از طرف شهروندان کشور هائیتی بوده، در واقع از ۵۰۰۰ هزار تقاضا، ۸۳۰۰ مورد مربوط به مردمان این کشور است.

کانادا که هر ساله تعداد زیادی از مهاجران را از طریق پناهندگی و یا اخذ ویزای کانادا برای اقامت دائم به سمت خود می‌کشاند در حال آماده شدن برای افزایش پناهجویان از آمریکای جنوبی است. این موضوع به این دلیل است که ایالات متحده امریکا قصد دارد برنامه اقامت موقت را برای حدد ۱۹۵ هزار مهاجر فسخ کند. در سال گذشته علاوه بر شهروندان هائیتی، بیشترین تقاضا از سمت کشورهای نیجریه و ترکیه ارائه شده است.
 
قبل از هرگونه اقدامی بهتر است شرایط اخذ ویزا کانادا را مطالعه کرده و برای گرفتن ویزای کانادا از سام سیر کمک بگیرید. در صورتی که تحت هیچ شرایطی موفق به دریافت ویزا کانادا نشدید در مورد پناهندگی این کشور به خوبی مطالعه و تحقیق کنید. 

چگونه می توان مجوز آژانس هواپیمایی گرفت
ماده 16
تغییر دادن محل آژانس هواپیمایی  بدون اطلاع به سازمان های مربوطه و بدون تائید آنها ممنوع می باشد و در صورت انجام این عمل دفتر آژانس هواپیمایی تعطیل می شود و مجوز آن نیز به تعلیق درمی آید تا اینکه سازمان صادر کننده جواز موافقت خود را از این جابجایی اعلام کند. در طی این مدت تمامی فعالیت های این دفتر خدماتی از جمله ارائه بلیط هواپیما به مسافران معلق می شود و این دفتر آژانس هواپیمایی اجازه ارائه خدمات را تا بازگشایی مجدد نخواهد داشت.
 

ماده 17
دفتر مسافرتی مانند سام سیر تنها باید به انجام فعالیت های مربوط به همین حوزه مانند فروش بلیط هواپیما بپردازد و از وارد شدن در زمینه هایی که هیچ ارتباطی با این حوزه ندارند خودداری کند.

ماده 18
در مواردی که سازمان صادر کننده جواز اقدام به لغو مجوز یک دفتر مسافرتی می کند، دارنده جواز موظف است طی مدت 10 روز از زمان ابلاغ تصمیم گرفته شده مبنی بر لغو جواز ، مجوز خود را با پست سفارشی و یا بصورت حضوری به سازمان صادر کننده تحویل دهد و از ارائه خدماتی چون فروش بلیط هواپیما خودداری بعمل آورد.

ماده 19
زمانی که مجوز یک دفتر خدمات مسافرتی به حالت تعلیق درمی آید آن دفتر باید از پذیرفتن تعهدات جدید جدا خودداری کند و به انجام تعهدات قبلی خود بپردازد. در صورت مشاهده رفتاری خلاف آن مجوز این دفتر خدمات مسافری توسط سازمان صادر کننده جواز بصورت کلی لغو می شود و این دفتر تا رسیدن به شرایط مناسب و دریافت کجوز کسب جدید امکان ارائه خدمات را نخواهد داشت و در صورت ادامه فعالیت مورد پیگرد قانونی قرار می گیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


erfan
Iran, Islamic Republic of
آگهی بازرگانی بود؟
Iran, Islamic Republic of
جهان تو هم بعله؟
Iran, Islamic Republic of
یعنی بریم کانادا؟ تبلیغ بود؟