جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۱

شاخص‌های لازم نماینده لیست شورای ائتلاف

علی شمسی پور
شنبه ۷ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۸
کد مطلب: 712581
فردی که کاندیدای نمایندگی است حتما باید در یکی از حوزه های تخصصی کمیسیون های مجلس صاحب نظر یا دارای تجربه یا آشنا به ملزومات سیاستگذاری باشد.
جهان نيوز - دکتر علی شمسی پور: در این ⁧ مطلب به شاخصهای مهمی خواهیم پرداخت که باید مورد توجه شورای ائتلاف نیروهای انقلاب برای انتخاب کاندیدای اصلح در ⁧ انتخابات مجلس قرار گیرد.

طهارت اقتصادی ⁩ به‌عنوان شرط مشروعیت مقامات درجمهوری اسلامی بایدیکی ازمهمترین ویژگیهای یک نماینده مجلس باشد. پرهیز از اموال نامشروع و شبهه‌ناک وحساسیت به دریافتهای مالی وپرهیزازهم‌نشینی با اصحاب ثروت وزالوصفتان اقتصادی وپرهیز از تجملات و...  ازجمله شاخصهای تشخیص طهارت اقتصادی است.

‏نماینده مجلس باید ذاتا انسانی ⁧ شجاع ⁩ و ⁧ صریح ⁩ باشد تا بتواند بدون لکنت در برابر هجمه مفسدین اقتصادی و عقیدتی و سیاسی ایستادگی کرده وحق مردم را مطالبه کند و بستاند. در این صورت مرعوب توپ و تشر و تهدید و تطمیع فرد یا جریانی نخواهد شد و تنها در پیشگاه ملت و ولایت خاضع و خاکسار است.

‏⁧ شفافیت ⁩ در تمامی ابعاد باید سرلوحه اعمال نماینده باشد. شفافیت تنها در عرصه اقتصادی کافی نیست بلکه تمامی آرای وی نیز باید برای موکلینش با استدلال نهفته پشت آن رای، معین و معلوم باشد و حتی بدون اجبار قانونی همه آنها را داوطلبانه اعلام عمومی کند.

‏نماینده ملت شریف ایران باید در مواضع و مسائل حساس و حیاتی نظام و مردم مثل ⁧ فتنه ⁩ ۸۸، فتنه بنزینی، برجام، کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم، گروه ویژه اقدام مالی (پولشویی) و امثال این‌ها موضع صریح و روشن داشته باشد.

‏ارتباط مستقیم با مردم یا به بیان دیگر ⁧ مردم‌داری ⁩ یک مولفه مهم برای نمایندگی است. انسان مغرور گریزان از مردم و نشسته پشت شیشه دودی ماشین کجا می‌تواند وکیل مردم باشد؟ غیرممکن است. چنین فردی یا وکیل دولت خواهد شد یاوکیل اصحاب ثروت و قدرت یا وکیل خودش!!

‏نماینده مردم باید عصاره فضایل مردم باشد نه عصاره رذایل آن. نماینده مردم باید در ⁧ مبارزه با مفاسد ⁩ مختلف پرچمدار باشد اما با دستمال کثیف نمی‌توان شیشه را تمیز کرد. لذا نماینده باید انسان خودساخته ای باشد که شر پول و شهوت و شهرت و قدرت را از دامان خود زدوده باشد.

‏بدون تعهد به ⁧ کار تشکیلاتی ⁩ نمی‌توان اهداف بزرگ را در مجلس پیگیری کرد. تک‌روی، تفرقه، زد و بند با طیفهای متنوع موجود باعث اخلال در کارایی نماینده و به تبع آن کلیت مجلس می‌شود.

‏فردی که کاندیدای نمایندگی است حتما باید در یکی از حوزه های تخصصی کمیسیون های مجلس صاحب نظر یا دارای تجربه یا آشنا به ملزومات سیاستگذاری باشد. نماینده ای صرفا متعهد و انقلابی و بدون ⁧ تخصص ⁩ مورد نیاز مجلس به درد نمایندگی مردم نمی‌خورد.

هر نماینده، بخصوص نماینده تهران باید توانمندی آنرا داشته باشد که متعهد به انجام یک کارِ ویژه متناسب با تخصص خود در مجلس باشد و یک پروژه مهم ملی را بعد از چهار سال به مقصدبرساند.از این طریق نماینده مذکور دچار روزمرگی و سایش ناشی از اصطکاک سیاسی هم نخواهند شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


AMIR
Iran, Islamic Republic of
نظرات بچه گانه رو منتشر نکنید