جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۳

عارف: ما را از داخل جبهه اصلاحات می‌زنند

چهارشنبه ۴ دی ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۳۳
کد مطلب: 712293
رئیس فراکسیون امید گفت؛ تخریب فراکسیون منسوب به اصلاح‌طلبان از درون جبهه اصلاح‌طلبان بی‌سابقه است.
عارف: ما را از داخل جبهه اصلاحات می‌زنند
به گزارش جهان نيوز، محمدرضا عارف، رئیس شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان که در انتخابات آتی مجلس ثبت‌نام نکرده، گفت: تخریب و تضعیف فراکسیون امید و اعضای این فراکسیون، آن هم از درون جریان اصلاحات امری بی‌سابقه بوده است که امیدوارم این تخریب‌ها هدفمند و با انگیزه‌های شخصی نبوده باشد.

وی در نشست مشترک با شورای هماهنگی جبهه اصلاحات گفت: بهتر بود جلسات همفکری بین فراکسیون امید و نهادهای اصلاح‌طلبی همچون شورای هماهنگی جبهه اصلاحات بیشتر برگزار می‌شد تا از نظرات و پیشنهادهای همفکرانمان بهتر استفاده می‌کردیم.

فراکسیون متبوع خود را منشعب از لیست امید در انتخابات مجلس دانست و گفت: تشکیل لیست امید بر اساس رویکرد ائتلافی و راهبرد سلبی یعنی ائتلاف با حامیان دولت و آن هم ائتلاف با حزب اعتدال و توسعه صورت گرفت.

عارف ادامه داد: در مجلس دهم به دنبال تشکیل فراکسیونی با نام فراکسیون اصلاحات بودیم اما برخی پیشنهاد نام امید را برای فراکسیون مطرح کردند که در نهایت نام «امید» برای فراکسیون انتخاب شد. در اولین جلسه مجمع عمومی فراکسیون امید که در مسجد سلمان فارسی نهاد ریاست‌جمهوری برگزار شد، عده‌ای زیرکانه تعداد اعضای جلسه را به صورت انحرافی و برای اینکه مبنایی شود برای وزن این فراکسیون مطرح کردند و همان عدد هم بعدها مبنایی برای متهم کردن فراکسیون امید به ناکارآمدی شد در حالی که ما در مجلس اکثریت نبودیم.

عارف با این وجود توضیح نداد که چگونه برای ریاست مجلس نامزد شد؟!
وی با اشاره به طرح‌های مورد پیگیری فراکسیون که عمدتاً سیاسی است، خاطرنشان کرد: در طرح‌ها و لوایح مهم تصمیمات فراکسیون عمدتا نتیجه‌بخش بود مانند طرح عفو عمومی، طرح کاهش مجازات اعدام متهمان قاچاقچیان مواد مخدر، طرح کاهش محکومیت مجازات حبس تعزیری، اصلاح قانون جرم سیاسی،تشدید مجازات اسیدپاشی، اخذ تابعیت ایرانی برای فرزندان حاصل از مادر ایرانی و پدر خارجی و همینطور طرح تشکیل اجتماعات اعتراضی.

در این نشست، محمدعلی وکیلی دیگر عضو هیئت‌رئیسه فراکسیون امید از خودزنی در جریان اصلاح‌طلب گلایه کرد.

عبدالکریم حسین‌زاده عضو فراکسیون نیز طی سخنانی چگونگی تاثیرگذاری فراکسیون امید در اجلاسیه‌های مختلف را تشریح کرد و گفت زمانی‌که در اجلاسیه دوم کاندیدایی برای ریاست مجلس مطرح نکردیم عده‌ای گفتند چرا برای نشان دادن هویت خود کاندیدا معرفی نکردید زمانی هم که در اجلاسیه چهارم کاندیدا معرفی کردیم همان عده انتقاد کردند که چرا برای ریاست مجلس کاندیدا معرفی کردید.

الیاس حضرتی نیز طی سخنانی از تخریب رئیس فراکسیون امید گلایه کرد.

منبع:کیهان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
از ژن خوب بگو ببم جان از دلار هاي تا نخورده
Iran, Islamic Republic of
خيلي منقلب شدم احسا سا تم بر انگيخته شد چقدر شما مظلوميد ما مردم قدر شماها را نمي دانيم كه فقط عشق دلار داريد
Iran, Islamic Republic of
...