پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰
۱

حشد الشعبی: آمریکا به داعش سلاح می‌دهد

سه شنبه ۳ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب: 712207
نیروهای بسیج مردمی عراق (حشد الشعبی ) اعلام کردند به اسنادی دست یافته‌اند که نشان می‌دهد آمریکا در این کشور سلاح و کمک در اختیار گروه تروریستی داعش قرار می‌دهد.
حشد الشعبی: آمریکا به داعش سلاح می‌دهد
به گزارش جهان نيوز، حشد الشعبی در این زمینه اعلام کرد گروه تروریستی داعش در منطقه «الحضر» واقع در کوه های «ماخول» استان صلاح الدین از امریکایی ها سلاح تحویل گرفته است.

به گزارش روز سه شنبه خبرگزاری المعلومه عراق، پایگاه های آمریکایی اسلحه مورد نیاز عناصر تروریستی را به ویژه در کوههای ماخول در استان صلاح الدین تامین می کنند.

در همین حال یک نیروی اطلاعاتی و امنیتی عراق گفت که آمریکایی ها از پایگاه های نظامی خود در غرب عراق مرزها و حریم حفاظتی گسترده ای ایجاد کرده اند تا هیچ فرد و گروهی نتواند به آنها نزدیک شود.

به گفته وی، با وجود این تدابیرو محدودیت ها، بیشترعملیات تروریستی داعش نزدیک مرز پایگاه های آمریکایی در این مناطق اتفاق می افتد.

این مقام امنیتی ادامه می هد که در صورت عبور از مناطق تحت کنترل و مرزهایی که آنها برای پایگاه های نظامی خود ترسیم کرده اند جمعیت پرشمار نیروهای آمریکایی حاضر در غرب عراق با آنان وارد درگیری مسلحانه خواهند شد و این در حالی است که داعش آزادانه در این مناطق دست به اقدام های تروریستی می زند.

او با اشاره به اینکه نیروهای آمریکایی به تروریست های داعش در کوه های ماخول کمک کرده اند و هنوز هم این موضوع ادامه دارد، افزود: نیروهای حشد الشعبی در یکی از درگیری های خود با داعش در منطقه الحضر سلاح آمریکایی از تروریست ها کشف کردند.

این مقام عراقی گفت که تروریست های داعش تایید کرده اند که برای حملات، خود آمریکایی ها به آنها اسلحه و تجهیزات نظامی می‌دهند.

گروه تروریستی داعش در چند هفته گذشته به اقدام ها و جنایت های ی خود علیه اهداف نظامی و  غیرنظامی در عراق به خصوص غرب، مرکز و شرق این کشور شدت بخشیده است.

به باور کارشناسان اوضاع سیاسی و بحران اجتماعی اعتراض ها در عراق سبب شده داعش با سو استفاده از این وضعیت بر حملات خود در مناطق مختلف این کشور بیفزاید.

منبع: ایرنا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
آمریکا جنایتکارشماره یک ازسال 2011 تاکنون همراه با چند کشور جنایتکار شماره یک به داعش سلاح می‌دهد ولی متاسفانه سران بی ادب عراق تاکنون درک نمی کنند، نمی دانند و نمی فهمند.
حضور نیروهای تروریست آمریکایی ازسال 2003 تاکنون درعراق غیرقانونی و نقض قوانین بین المللی است.