کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

خود را برای گردشی جذاب در ایران آماده کنید

2 دی 1398 ساعت 18:07


ایران کشوری پر از مکان های دیدنی و جذاب است که بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی را به خود جذب می کند. برخی افراد با بازدید از اماکن تاریخی به آرامش می رسند و بعضی ها نیز رفتن به اماکن هیجان انگیز را ترجیح می دهند. اما در کشور پهناور و عزیزمان ایران، هستند جاذبه های گردشگری که هر نوع سلیقه ای را به خود جذب می کنند. الفبای سفر در این مطلب شما را با بهترین جاذبه های گردشگری ایران آشنا می کند، این مکان ها را حتما در برنامه بهترین سفرهای خود بگنجانید.
 

 
 
کیش
کیش، جزیره ای بیضی شکل در آبهای نیلگون خلیج فارس که تنها مساحتی به اندازه 91 کیلومتر مربع را در اختیار دارد و امروزه به عنوان یکی از محبوب ترین مقاصد توریستی ایران به انتخاب مسافران ایرانی و حتی از سرتاسر دنیا شناخته می شود. شاید جالب باشد که بدانید جزیره کیش در میان 4 نقطه ای در دنیا قرار دارد که درصد اکسیژن آن خالص است و به همین دلیل کمتر مردم در این جزیره احساس خستگی می کنند و همچنین جانبازان شیمیایی در این جزیره از ماسک اکسیژن استفاده نمی کنند. این مکان برای آن دسته از افرادی که علاقه مند به ساحل و دریا هستند بسیار مناسب است. از طرفی در کنار تماشای ساحل زیبای دریای خلیج فارس آثار باستانی و تاریخی در این جزیره سبب شده است تا گردشگران علاقه مند به خرید تور کیش نوروز 99 باشند.
 
شهر زیرزمین کاریز کیش
جزیره کیش محلی پر رفت و آمد از نظر توریست و گردشگر می باشد و در سواحل جنوبی ایران قرار گرفته است. یکی از جاذبه های فوق العاده جزیره کیش شهر زیرزمین کاریز است که مساحتی بالغ بر 10000 متر مربع را دارا می باشد. شهر زیر زمینی کاریز در 2500 سال پیش توسط ساکنین حریره ساخته شده و به عنوان قنات مورد استفاده قرار می گرفته است گفتنی است که این قنات در عمق 16 متری زمین ساخته شده است. شهر زیرزمینی کاریز تنها بنایی در جهان است که دارای سقف مرجانی می باشد همچنین مسجد موجود در کاریز تنها مسجدی در دنیا است که سقف آن دارای فسیل های دریای می باشد. از امکانات و خدمات موجود در کاریز کیش برای گردشگران تور لحظه آخری کیش بازدید از موزه خلیج فارس، عکاسخانه، رستوران و کافه می باشند.

پارک دلفین ها در جزیره کیش
پارک دلفین ها در جزیره کیش دارای 100 هکتار مساحت می باشد و این پارک زیبا و هیجان انگیز در جنوب شرقی جزیره کیش با سرمایه گذاری بخش خصوصی ساخته شده است. پارک دلفین ها دارای بیش از 20 گونه پستاندار دریایی شامل دلفین ها، شیرهای آبی، گربه ماهی، پنگوئن و... می باشد. در داخل محوطه پارک دلفین های کیش اتوبوس هایی موجود است که گردشگران و بازدید کنندگان را به قسمت های مختلف پارک دلفین ها مانند دلفیناریوم، پارک پرندگان و استخرهای مختلف که دارای گونه های مختلف پستانداران دریایی می باشند می برند.

قشم
قشم بزرگترین جزیره کشور و خلیج فارس است که در تنگه هرمز قرار گرفته است. جزیره زیبای قشم در چند دهه جاری به یکی از مکان های اصلی گردشگری ایران تبدیل شده است. مساحت جزیره قشم 1491 کیلومتر مربع می باشد و زبان اصلی اهالی جزیره، فارسی با گویش بندری می باشد. جزیره قشم متعلق به دوره ساسانیان است و دارای سواحل متنوع شنی، ماسه ای و صخره ای است که فضای این جزیره را بسیار منحصر به فرد و زیبا برای گردشگران تور قشم نوروز 99 کرده اند. جزیره قشم دارای جاذبه های بسیار زیاد گردشگری می باشد که شگفت انگیز ترین آن ها را برای شما عزیزان شرح داده ایم.
 

دره تندیس ها، تندیس های ساخته شده از باد و باران
دره تندیس ها در نزدیکی روستای سلخ و در ساحل شمالی جزیره قشم قرار گرفته است. سنگ هایی که در دره تندیس ها قرار دارند، تحت تاثیر وزش شدید باد و بارش باران های بسیار، دچار فرسایش شده و تندیس های عظیم الجثه ای را به وجود آورده اند.

دره ستارگان، جایگاه سقوط ستارگان
دره زیبای ستارگان، 15 کیلومتر با جزیره قشم فاصله دارد. این دره در نتیجه فرسایش به وسیله باد و باران های شدید، از 2 میلیون سال  قبل تا به حالا می باشد. دره ستارگان به علت باور های قدیمی ساکنان محلی در قرن های گذشته، بعد از اینکه یک ستاره به این مکان سقوط می کند، تشکیل شده است. دره ستارگان را می توان یکی از عجایب هفتگانه و بهترین جاذبه های گردشگری جزیره قشم نیز نام گذاری کرد.

مشهد
همه ما ایرانی ها شهر مشهد را با آرامگاه امام رضا(ع) و فردوسی می شناسیم، اما نکته جالب توجه این است که اکثر گردشگران خارجی نیز کاملا با این شهر آشنایی دارند. مشهد دارای جاذبه های گردشگری بسیار زیاد و شگفت انگیز است که هر کدام جذابیت منحصر به فرد خود را دارند. در این مطلب برخی از جاذبه های گردشگری مشهد را معرفی می کنیم تا در تور مشهد نوروز 99  علاوه بر زیارتی که در مشهد خواهید داشت، لذت بازدید از بهترین جاذبه های گردشگری مشهد را از دست ندهید.
 

پارک مینیاتوری مشهد
پارک مینیاتوری مشهد بزرگترین پارک مینیاتوری در سطح کشور است و با هدف معرفی بناهای تاریخی و معماری های فوق العاده در سطح کشور ایجاد شده است و گفتنی است که در طرح این پارک مینیاتوری 58 ماکت وجود دارد که تا به حال 9 ماکت از جمله آرامگاه های عطار و فردوسی، تخت جمشید، پل خواجو و ... در این پارک قرار گرفته اند. پارک مینیاتوری مشهد دارای 80 هزار متر مربع مساحت است و دارای فضای بازی کودکان با مساحت 400 متر مربع، فضای سبز و دریاچه مصنوعی می باشد و همچنین برای راحتی بازدید کنندگان در قسمت غربی پارک پارکینگ با گنجایش 200 خودرو قرار دارد. در مرکز این پارک ساختمان تماشا با ارتفاع 14.6 متر و با طراحی جذابی قرار دارد که بازدیدکنندگان پارک مینیاتوری مشهد می توانند از چشم انداز این ساختمان استفاده کرده و می توانند تمام نقاط این پارک را مشاهده کنند.

آرامگاه نادرشاه افشار
نادر شاه افشار که به نام های نادر قلی خان، نادر قلی بیگ و تهماسپ قلی خان نیز شناخته می شود بنیان گذار سلسله افشاریه و پادشاه ایران بوده است. به دلیل نبوغ جنگی نادر شاه برخی از تاریخ دانان جهان او را ناپلوئون ایران زمین و یا دومین اسکندر مقدونی می نامند. در ابتدا آرامگاه نادرشاه در زمینی به مساحت 1448 متر مربع ساخته شد و در سال 1342 افتتاح گردید. این بنا شامل کتابخانه مرکزی، تالاار اصلی که برای امور رسمی مورد استفاده قرار می گرفته است. در مجموعه باغ موزه نادری ادوات و تجهیزات جنگی مربوط به زمان قبل از میلاد مسیح نگه داری می شوند و در مورد مجسمه نادر شاه باید گفت که نادر شاه سوار بر اسب به همراه چند تن از سربازان بر روی یک حجم سنگی به دست ابولحسن صدیقی ساخته شده است.
 


کد مطلب: 712138

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/712138/خود-گردشی-جذاب-ایران-آماده-کنید

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com