جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

کیتارویچ و میلانویچ به دوردوم انتخابات کرواسی راه یافتند

دوشنبه ۲ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۲۲
کد مطلب: 712108
با شمارش ۹۹ درصد آرا انتخابات ریاست جمهوری کرواسی، رئیس جمهور فعلی این کشور به همراه نخست وزیر پیشین به دور دوم راه یافتند و یک خواننده کروات با شعار‌های افراطی سوم شد.
انتخابات ریاست جمهوری‌کرواسی به دور دوم کشید
به گزارش جهان نيوز، با شمارش 99 درصد آراء انتخابات ریاست جمهوری کرواسی «زوران میلانویچ» نخست وزیر سابق و نامزد حزب سوسیال دموکراتیک بیشترین رای را از آن خود کرد اما در نهایت انتخابات به دور دوم کشیده شد. 

براساس گزارش رویترز، بنا به اعلام کمیسیون انتخابات کرواسی، میلانویچ 29.5 درصد آرا را به خود اختصاص داده است در حالیکه «کالیندا کیتارویچ» رئیس جمهور فعلی این کشور از حزب راست میانه موفق به کسب 26.7 درصد آرا شد. «میروسلاو اسکرو» یک خواننده محبوب در کرواسی که به صورت مستقل اما با وعده‌های افراطی در این انتخابات شرکت کرده بود نیز 24.4 درصد آرا را کسب کرد و در جایگاه سوم قرار گرفت. از جمله شعارهای وی اعزام سربازان ارتش برای مقابله با ورود مهاجران به مرزهای کرواسی و همچنین عفو یک جنایتکار جنگی در این کشور بود.

ناظران سیاسی در کرواسی کسب یک چهارم آرا از سوی این خواننده را قابل توجه خوانده و آن نشانه‌ای از حرکت کرواسی به سمت افراط گرایان راست گرا می‌دانند.

بدین ترتیب میلانویچ به همراه کیتارویچ به دور دوم انتخابات راه یافته اند.

دور دوم انتخابات ریاست جمهوری کرواسی قرار است در روز 5 ژانویه 2020 برگزار شود.


منبع: خبرگزاری دانشجو
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *