جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۲

محبوب‌ترین اسامی ایرانی در سال ۹۸ کدامند؟

دوشنبه ۲ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۵۶
کد مطلب: 712104
سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور پرطرفدارترین اسامی ایرانی در سال ۹۸ را اعلام کرد.
محبوب‌ترین اسامی ایرانی در سال ۹۸ کدامند؟
به گزارش جهان نيوز، سیف الله ابوترابی سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور در نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار کرد: شعار امسال ما خدمت رسانی هوشمند، شفافیت و کارآمدی است.

او با اشاره به گزارش عملکرد سازمان ثبت احوال طی ۹ ماه گذشته بیان کرد: بیش از ۹۰۸ هزار و ۳۹۷ واقعه ولادت از فروردین سال جاری تا پایان آذر ماه به ثبت رسیده است.

سخنگوی سازمان ثبت احوال در خصوص آمار ثبت وفات افزود: ۲۸۸ هزار و ۱۵۲ رویداد فوت نیز در این مدت ثبت شده و میانگین سن مردان و زنان فوت شده به ترتیب ۶۲/۸ و  ۶۷ سال بود.

او گفت؛ امیرعلی، محمد، علی، امیرحسین، حسین، ابوالفضل، امیرعباس، سامیار، محمد طاها و آریا ۱۰ نام برگزیده بین پسران تازه متولد شده بود.

ابوترابی افزود: همچنین ۱۰ نام فاطمه، زهرا، حلما، زینب، یسنا، آوا، مرسانا، نارنین زهرا، باران و فاطمه زهرا از نام‌های پرطرفدار در بین دختران بود.

سخنگوی سازمان ثبت احوال با بیان اینکه میانگین سن پدر در زمان ولادت فرزند ۳۴ سال است، اظهار کرد: میانگین سن مادر در اولین فرزند ۲۷/۵ سال بوده است.

ابوترابی با اشاره به اینکه در این مدت حدود ۹ هزار ۶۶۱ مورد دو قلوزایی و ۲۷۳ مورد سه قلو زایی داشتیم که بیشتر آن‌ها در تهران با ۳۳ مورد بود؛ افزود: ۱۰ مورد  هم ۴ قلوزایی ثبت شده است.

سخنگوی سازمان ثبت احوال درخصوص آمار ازدواج و طلاق اظهار کرد: همچنین در این مدت ۴۲۶ هزار و ۹۹ ازدواج و ۱۳۲ هزار و ۶۱۸ طلاق در پایگاه سازمان ثبت احوال ثبت شده است.

او با اشاره به اینکه هر سال شاهد افزایش مختصر سن ازدواج هستیم، گفت: میانگین سن مردان در اولین ازدواج ۲۷/۵ سال و بانوان ۲۳/۴ بود.

ابوترابی افزود: همچنین در ۸ ماه گذشته میانگین سن زنان در طلاق ۳۲/۳ و مردان ۳۷/۲ بوده است.

سخنگوی سازمان ثبت احوال در خصوص تغییر نام و نام خانوادگی گفت: ۴۱ هزار و ۳۸ هموطن در خارج و داخل کشور تغییر نام و ۹۹ هزار و ۴۱۸ نفر تغییر نام خانوادگی داده‌اند.

او افزود: همچنین ۱۹ جلسه کمیته مشورتی نام در سال جاری تشکیل دادیم که طی آن ۵۳۶ نام مورد بررسی قرار گرفت و ۴۳۱ نام جدید ثبت شده است.
ابوترابی در خصوص اقدامات انجام شده در بیش از ۲ هزار نقطه پستی و دفاتر پیشخوان گفت: از ابتدای سال برای هزار و ۸۵۲ تبعه غیر ایرانی گواهی ولادت  صادر شده است. همچنین در این مدت ۲ هزار و ۵۰ گواهی فوت برای تبعه غیرایرانی صادر شده است.

او در خصوص کارت ملی‌های هوشمند گفت: ۴۵ میلیون و ۴۷۸ هزار و ۴۳۳ نفر کارت‌های هوشمند را دریافت و ۸۸/۸ درصد ثبت نام خود را تکمیل کردند.

سخنگوی سازمان ثبت احوال با اشاره به وعده چاپخانه دولتی برای تامین ۹ میلیون بدنه کارت ملی هوشمند گفت: از سوی چاپخانه دولتی ۳۲۴ هزار و ۹۸۳ کارت تحویل سازمان ثبت احوال داده شده است و امیدواریم مشکل تامین بدنه کارت ملی هوشمند داخلی هر چه سریع‌تر با محقق شدن این وعده رفع شود.
 
منبع: باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
...
ممد
United States
از نامهای پرطرفدار میتوان فهمید که هنوز ریشه های مذهبی در بین مردم بسیار قوی است و روحانیون وظیفه ی سنگینی بر دوش دارند......