پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۱
۲۸

ربیعی: پیش بینی ما این نیست که اروپا برجام را بهم بزند!

دوشنبه ۲ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۱۷
کد مطلب: 712093
سخنگوی دولت گفت: ما ایران را شایسته تحریم نمی‌دانیم و با همین رویکرد نگاه و اتکاء به توان داخلی و استفاده از ظرفیت دیپلماسی، آمریکا را به عقب می‌رانیم و به الزامات این مسیر هم توجه داریم.
ربیعی: اروپا برجام را بهم نمی‌زند!
به گزارش جهان نيوز، علی ربیعی سخنگوی دولت در نشست خبری هفتگی خود با اصحاب رسانه طی سخنانی گفت: دیپلماسی فعال دولت و با حفظ استقلال و حمایت از منافع ملی، در حالی انجام شد که دولت هیچ‌گاه از نگاه به داخل و حمایت از سرمایه‌‌ها و ظرفیت‌های داخلی غافل نبوده و این دو در کنار هم می‌تواند به عنوان مکمل، توسعه کشور، حفظ منافع ملی و ارتقای جایگاه ایران در عرصه بین‌المللی را به همراه داشته باشد.

وی افزود: ما ایران را شایسته تحریم نمی‌دانیم و با همین رویکرد نگاه و اتکاء به توان داخلی و استفاده از ظرفیت دیپلماسی، آمریکا را به عقب می‌رانیم و به الزامات این مسیر هم  توجه داریم. الزامات این مسیر هم چیزی نیست جز تلاش برای افزایش سطح رضایت عمومی، افزایش درک مشترک با مردم و  قوی کردن اقتصاد در داخل، تعمیق جمهوریت و دیپلماسی فعال.

سخنگوی دولت درباره مصوبات جلسه اخیر دولت نیز گفت: در جلسه دیشب دولت علاوه بر مسائل جاری، سه موضوع مهم مورد بحث قرار گرفت. اولین موضوع، بحث آلودگی هوا در شهرهای بزرگ است. گزارشی در این خصوص در هیئت دولت ارائه شد که علل و ریشه‌های مرتبط با ساختارهای ناقص گذشته در آن مورد اشاره قرار گرفته بود. پس از آن برخی اقدامات کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت در دستور کار گرفت که از همکار خوبم آقای بندپی استاندارمحترم تهران خواسته‌ام تا دقایقی دیگر مجموعه تصمیمات را تشریح کند.

ربیعی ادامه داد: موضوع دیگری که در دولت مفصلا مورد بحث قرار گرفت مشکلات مردم خوزستان بود. در این خصوص هم گزارش‌هایی از سوی وزرای کشور، رفاه و نیرو ارائه شد و تصمیماتی نیز برای حل این مشکلات اتخاذ شد. دولت تصمیم گرفت با توجه به موافقت مقام معظم رهبری با درخواست برداشت از صندوق توسعه ملی اقداماتی اساسی را در کوتاه‌مدت و بلندمدت برای حل مشکلات فاضلاب اهواز انجام دهند. برای کمک به جبران خسارات وارده به زندگی مردم هم دولت کمک‌های نقدی در نظر گرفته است. مقرر شد وزرا برنامه‌های خود را برای حل مشکلات استان با زمان‌بندی مشخص به هیئت دولت ارائه کنند و در جلسه بعد نیز درباره آن گزارش بدهند.

وی در ادامه گفت: همچنین مقرر شد مصوبه مورخه 15 فروردین 96 که هنوز به طور کامل اجرا نشده در دستور کار قرار گیرد. دولت تاکنون شش هزار میلیارد تومان در راستای اجرای اصلاح شبکه آب و فاضلاب اهواز هزینه کرده است که با اختصاص 100 میلیون یورو از صندوق توسعه ملی انشالله اصلاح و تکمیل می‌شود. در این جلسه همچنین علاوه بر مسائل زیرساختی، مقرر شد با توجه به توسعه اقتصادی و سرمایه‌گذاری که در استان صورت گرفته در جهت ملموس کردن این سرمایه‌گذاری‌ها در زندگی مردم، استخدام نیروهای بومی در صنایع در دستور کار قرار گیرد.

سخنگوی دولت همچنین درباره موضوع کولبران اظهار داشت: همچنین  گزارشی از سوی وزیر کشور و وزیر راه  درباره وضعیت کولبران ارائه شد و تصمیماتی در خصوص بهبود وضعیت معیشت این عزیزان و جلوگیری سوء استفاده از این قشر زحمت‌کش به دلیل نبود شغل اتخاذ شد. از جمله راهکارها گسترش بازارچه‌های مرزی است که مقرر شد در این هفته مسائل و مشکلات مرتبط با بازارچه‌های مرزی توسط وزیر اقتصاد در کمیسیون اقتصادی دولت مطرح شده و موانع توسعه و رونق گرفتن این بازارچه‌ها برداشته شود.

ربیعی همچنین با اشاره به نزدیک بودن سال نو میلادی گفت: ایام کریسمس و ولادت حضرت عیسی بن مریم علیه‌السلام هم نزدیک است. از همین جا این روز بزرگ و ایام کریسمس را نیز به همه هموطنان مسیحی تبریک عرض می‌کنم. همچنین عید اخلاص یا حانوکا هم نزدیک است که این روز را هم به هموطنان یهودی تبریک می‌گویم و برای همه آنها بهترین آرزوها را داریم.

ربیعی همچنین درباره برجام اظهار داشت: پیش بینی ما این نیست که اروپایی‌ها برجام را بهم بزنند، اظهاراتشان این موضوع را نشان می‌دهد. دوستان و شرکای شرقی ما و اروپایی‌ها به ماندن در برجام مایل هستند. 3 کشور اروپایی می‌دانند که گام‌های کاهش تعهدات هسته‌ای ایران درصورت عمل به تعهدات آنها برگشت‌پذیر است.

وی در ادامه درخصوص سهمیه‌بندی بنزین تاکسی‌های اینترنتی گفت: دو‌شرکت مهمی که در تهران مسئولیت تاکسی‌های اینترنتی را دارند بر اساس میزان مصرف پول به کارت‌های رانندگان‌شان واریز شده و‌ خواهد شد. در یک ماه اخیر پول‌ها به کارت‌هایشان واریز شده است.

سخنگوی ‌دولت درباره پیشنهاد ژاپن به ایران در زمینه منافشه هسته‌ای و اینکه گفته می‌شود طرح فرانسه نیز با شکست روبرو‌شده گفت: در سفر آقای روحانی به ژاپن طرح‌هایی ارائه شد و ما نیز طرح‌هایی را ارائه کردیم. برخی از این طرح‌ها رد شده، ابتکارات فرانسه هم وجود داشته است. عدم ‌انعطاف آمریکایی‌ها و‌ مواضع ما مبنی‌ بر‌ برداشتن‌ تحریم‌ها برخی طرح‌ها را به نتیجه نرسانده اما تبادل طرح‌‌ها در این سفر صورت گرفته است.

ربیعی درباره آمارهای اعلام شده درخصوص‌ جان‌باختگان حوادث آبان‌ماه از سوی دبیر حقوق بشر قوه قضاییه تصریح کرد: نمی‌دانم مبنای آمار ایشان چه بوده است. دیروز با وزیر کشور‌ صحبت کردیم و قرار شد با دقت دادستانی این آمار را تفکیک و‌ اعلام کند.

ربیعی درباره اظهارات محمود صادقی که به نقل از رحمانی فضلی گفته بود شلیک‌ها فقط به سر نبوده و به پا هم بوده است گفت: من در این باره با آقای وزیر کشور صحبت کردم ایشان گفتند بیانات من تقطیع شده و‌ آنچه گفتم شبیه‌سازی موضوع بوده که چطور‌ اتفاق می‌افتد.

منبع:تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


کمی دیر است.
Iran, Islamic Republic of
ما از سال 92 بدعهدی امریکا و اروپا و نتیجه ندادن مذاکرات را پیش بینی می کردیم شما حالا تازه به این نتیجه رسیدید ؟!
whnr
Iran, Islamic Republic of
تو را بخدا دیگه پیش بینی نکنید . هرموقع شما چیزی را پیش بینی کردید خلافش ثابت شد....
جام قهوه قجری
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا" آقای ظریف هم پیش بینی میکرد کدخدا از برجام نمیاد بیرون .... یعنی میگفت اصلا" دولت آمریکا در شرایطی نیست که از درخت سیب و گلابی دست برداره......
نادر
Iran, Islamic Republic of
عزیزم ایشان بعداز۶سال میفرمایدپیش بینی ما این ننننننیست !!!!که اروپا برجام رابهم بزند
Iran, Islamic Republic of
در دولت پر تدبیر شما امضای کری هم تضمین بود...
Iran, Islamic Republic of
.....
حسين
Germany
آقاى ربيعى اتفاقا"بر عكس اين اروپائى ها هستند كه پيش بينى كردند كه عليرغم عدم انجام تعهداتشان شما از برجام بى فرجام خارج نميشود .
Iran, Islamic Republic of
اینا متعهد شدن اگه همه از برجام خارج شدن ایران هرگز از برجام خارج نشه
برای همین این همه دارن بازی در میارن و وقت تلف می کنن
همه بازی هاشون به خاطر تعهدی است که دادن
علی
Iran, Islamic Republic of
...
ب
Iran, Islamic Republic of
جناب این را که از اول هم مردم میدانستند. امظا کری که تضمین بود چه ؟
پس آب خوردن مان چطور تعمین کنیم؟؟؟؟
مرصاد
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
کدام پیش بینی وآینده نگری شمااعتباری داشته؟اصلااین دولت هیچ هدفی جزحضوردرقدرت وتابوشکنی قبح روبرویی باامریکاوباج دادن بی دلیل بودونهایتاتسلیم ایران به دشمن خونخوار!
Iran, Islamic Republic of
پیش بینی ربیعی درسته!!وقتی فقط ایران یکطرفه با همه تحریمهای جد ید برجام رو رعایت میکنه مگه اروپاییها مغز حمار خوردند که به همش بزنند!!
ايماني
Iran, Islamic Republic of
هنوز پيش بيني گلابي برجام ازذهنهاپاك نشده.
باش تابشه
Denmark
برجام هسته ای که یکطرفه و توسط ایران و به ضرر کشور اجرا شد.برجام برای محدود کردن ایران است،دلیلی وجود ندارد که اروپا(در واقع به نمایندگی ا زامریکا)برجام را بهم بزند.....
رفیعی راد
Iran, Islamic Republic of
اگر پیش بینی شما در باره اروپا مثل امریکا باشد، در آن صورت باید عرص کنم خوش خیالی مجدد است! از الان هم اسم ما را بگذارید "دلواپس پریم"
Greece
دیگه چه پیش بینی دارید؟
اگر غرض شما از رفتار اروپا قبول کردن کاغذ نوشته برجامه که درسته ولی اگر عمل به برجام باشه بنظرم روحیه شوخی پیدا کردی؟!!!!!
قریشی
Iran, Islamic Republic of
از کرامات شیخ م این است شیره را خورد و گفت شیرین است....
Iran, Islamic Republic of
....
احمد
Iran, Islamic Republic of
نشد آقای ربیعی صحبتی بکند و مردم واکنش منفی نشان ندهند!! از آقای ربیعی خواهش میکنیم در هیچ موردی صحبتی نفرمایند. پیشاپیش سپاسگزاریم.
Iran, Islamic Republic of
عجب سخنگویی داره این دولت همه ارکان به هم میخوره کاملا با هم مچ هستند...
نادر
Iran, Islamic Republic of
عمل نکردن به برجام با بهم زدن برجام چه فرقی داردب؟
بجز اینکه شما رادربرجام نگهدارد
Iran, Islamic Republic of
برجام صددرصد به نفع غرب هست،ابزاری برای کنترل ایرانست اونیکه ضرر کرده ماییم
محمد امين
Iran, Islamic Republic of
هميشه پيش بيني تان درست بوده
Iran, Islamic Republic of
ایا ایشان نمیداند که اروپا دنباله روی امریکا و اسرائیل است ؟ ...
Iran, Islamic Republic of
برای چه اروپا باید برجام را به هم بزند؟؟ مگر مرض دارد؟؟ برجامی که یک عضو بیشتر ندارد چرا باید از طرف اروپا به هم بخورد به قول آن آقا در صف نانوایی در حالی که اعلام کردند نان تمام شده گفته بود خب نان تمام شده چرا صف را به هم میزنید؟؟!!!!!!!!!!
مرصاد
Iran, Islamic Republic of
بر زمینت می زند ؛ نادان دوست !!!
مرصاد
Iran, Islamic Republic of
...