جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۴

«مرگ بر آمریکا» ریشه قرآنی دارد؟

دوشنبه ۲ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۴۸
کد مطلب: 712089
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: مرگ بر آمریکای ملت ایران ریشه قرآنی دارد.
«مرگ بر آمریکا» ریشه قرآنی دارد؟
به گزارش جهان نيوز، حجت‌الاسلام و المسلمین عباس محمدحسنی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در همایش ملی تعالی فرهنگ دفاعی که صبح امروز دوشنبه در دانشگاه ستاد و فرماندهی ارتش برگزار شد، اظهار کرد: همایش ملی تعالی معنوی و فرهمگ دفاعی یک خلاقیت و‌نوآوری در سطح نیروهای مسلح است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه صحیفه سجادیه بعد از قرآن و‌ نهج البلاغه مهم‌ترین میراث شیعه به شمار می‌رود، گفت: مضامین دعای صحیفه سجادیه در ادعیه ۵۴ گانه آن، بسیار عمیق و به مانند یک دریای بی‌ساحل است.

او افزود: حضرت امام سجاد ۱۱۰ خواسته را در صحیفه سجادیه مطرح کرده که از این تعداد ۶۷ دعا برای مرزداران اسلام و ۴۳ دعا درباره نفرین دشمنان اسلام است.

حجت‌الاسلام محمدحسنی ادامه داد: در فراز بیست و هفتم صحیفه سجادیه آمده است که هر‌کدام از مرزداران اسلام علاوه بر وظایف معمولی که دارند مکلف به دعا کردن در حق خویش هستند.

او با بیان اینکه هر کدام از رزمندگان اسلام باید در هر کجایی که هستند، نباید دعا در پیشگاه الهی و تقاضای پیروزی بر‌ دشمن از خداوند متعال را فراموش کنند، گفت: یک ارتش مقتدر معنویت‌محور، علاوه بر رعایت قواعد درست جنگیدن، باید به هنگام رو در رو شدن با دشمن، حتما اهل دعا هم باشد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه برخی‌ها در داخل کشور دل‌هایشان برای آمریکا لک می‌زند درحالیکه آمریکایی‌ها سر سوزنی به حقوق این ملت احترام قایل نیستند، گفت: آمریکایی‌ها حتی رحمی به بیماران پروانه‌ای ملت ما هم ندارد اما بعضی‌ها در داخل کشور با وجود آگاهی از این موضوع، همچنان عشق به آمریکا دارند.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسنی در پایان خاطر نشان کرد: آیه «قل موتوا بغیضکم» قرآن کریم، ریشه شعار «مرگ‌بر آمریکا» ملت ایران است.

منبع:باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
....
ممد
United States
.....
رر
Iran, Islamic Republic of
...
امیررضا
Iran, Islamic Republic of
....