کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اگر روحانی نبود، الان ونزوئلا می‌شدیم!

1 دی 1398 ساعت 9:43

اصلاح طلبان با توهین به شعور مردم و در نهایت بی اخلاقی مدعی هستند که اکنون شرایط کشور عالی است و هرکس جای روحانی بود، کشور را به سرنوشت ونزوئلا دچار می کرد!


به گزارش جهان نیوز، «داریوش قنبری» نماینده سابق مجلس و فعال اصلاح طلب در یادداشتی در روزنامه آرمان نوشت:«متاسفانه دولت پیشین هشدارهای بین‌المللی را مشتی "کاغذ پاره" می‌دانست و همین سهل‌انگاری‌ها باعث به‌وجود آمدن معضل تحریم و ایجاد گرفتاری برای دولت و ملت شد و اکنون عاملان به‌وجود آمدن تحریم‌ چهره حق به‌جانب به‌خود گرفته‌اند. در واقع کوتاهی از سوی دولت فعلی شکل نگرفته‌ و طی این سال‌ها سعی در ایجاد ثبات و آرامش به‌بخش‌های مختلف جامعه به‌خصوص اقتصاد شده است. عده‌ای بر این باورند که دولت کنونی به‌خوبی از عهده اداره کشور بر نیامده است در صورتی که اگر با نگاه واقع‌بینانه به مشکلات بنگریم، متوجه وسع و توان دولت در اصلاح و کنترل آن خواهیم شد».

قنبری در ادامه نوشت:«دولت روحانی باید از فرصت‌های به‌وجود آمده استفاده بیشتری می‌کرد اما با این حال مدیریت خوبی را در فضای موجود داشته؛ حتی برخی از کارشناسان اقتصادی بر این باورند که با شرایط پیشین کشور آینده‌ای همچون ونزوئلا پیش‌رو بود که خوشبختانه با مدیریت صحیح و کنترل شرایط، آرامش حداکثری و افزایش قیمت حداقلی در نرخ مولفه‌هایی همچون نرخ ارز، اقلام معیشتی و غیره حاکم شد. اگر رئیس‌جمهوری غیر از روحانی بر امور حاکم می‌شد، وجود شرایط مشابه کشور با ونزوئلا دور از ذهن نبود...مذاکرات برجام توانست تا حد زیادی امنیت و آرامش را به جامعه بر گرداند».

در جریان رقابت های انتخابات ریاست جمهوری 96، طیف اصلاح طلب و حامی دولت با تبلیغات گسترده اینگونه القاء کردند که اگر رقبای روحانی به پیروزی برسند، دلار 5 هزارتومان شده و کشور با بحرانی جدی و عمیق مواجه می شود و به عبارتی، کشور ونزوئلا می شود.

در آن انتخابات روحانی به پیروزی رسید، در دولت روحانی و در روزهایی که به قول دولتمردان زمان رسیدن سیب و گلابی برجام بود، دلار تا آستانه 19 هزارتومان افزایش یافت. ارزش پول ملی کاهش یافت، سرمایه گذاری خارجی کاهش یافت، رقم فرار سرمایه افزایش یافت. قیمت مسکن، خودرو، سکه، لوازم خانگی، گوشت قرمز و اقلام ضروری سبد خانوار به طرز سرسام آوری افزایش یافت. در مجموع سفره مردم کوچک شد.

با اینحال، اصلاح طلبان با توهین به شعور مردم و در نهایت بی اخلاقی مدعی هستند که اکنون شرایط کشور عالی است و هرکس جای روحانی بود، کشور را به سرنوشت ونزوئلا دچار می کرد!

منبع: مشرق


کد مطلب: 711954

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/711954/اگر-روحانی-نبود-الان-ونزوئلا-می-شدیم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com