کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آمریکا: به حضور در افغانستان ادامه می‌دهیم

30 آذر 1398 ساعت 11:45

وزیر دفاع آمریکا که پیش از این گفته بود؛ حتی بدون توافق با طالبان نیز شمار نیروهای آمریکایی مستقر در افغانستان کاهش می‌یابند، اما در نشستی خبری بر ادامه حضور نظامی در افغانستان تاکید کرد.


به گزارش جهان نیوز، «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا در یک کنفرانس خبری مشترک با ژنرال «مارک میلی» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا از ادامه حضور نظامی در افغانستان خبر داد.
 

اسپر گفت: ما در افغانستان ماموریت داریم که این کشور هرگز بار دیگر به پناهگاه امنی برای تروریست‌ها تبدیل نشود، بنابراین تا زمانی که مطمئن نیستیم این ماموریت پایان نیافته است برای رسیدن به این هدف حضورمان را حفظ خواهیم کرد.

این در حالی است که وزیر دفاع آمریکا اخیراً تصریح کرده بود که با و یا بدون توافق با طالبان سطح نیروها در افغانستان کاهش خواهد یافت.

به گزارش «واشنگتن پست»، ژنرال میلی نیز گفت که از سال‌ها پیش مشخص بوده که تنها راه پایان بحران در افغانستان برقراری صلح با طالبان از طریق مذاکره است.

 این ژنرال چهار ستاره آمریکایی افزود: شرایط بسیار دشوار و پیچیده است.

آمریکا در حالی بر ادامه حضور در افغانستان و توافق سیاسی با طالبان از طریق مذاکره تاکید دارد که روز گذشته «سهیل شاهین» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در توئیتی نوشت که تنها پس از امضای توافق با طرف آمریکایی برای خروج همه نیروهای خارجی مذاکرات بین‌الافغانی را آغاز خواهد کرد.

منبع: تسنیم


کد مطلب: 711849

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/711849/آمریکا-حضور-افغانستان-ادامه-می-دهیم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com