پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۳۱

رضایی: شکست برجام نتیجه خوش‌بینی به غرب بود

جمعه ۲۹ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۳۹
کد مطلب: 711779
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تغییر در مجلس باید راهبردی و دارای یک نقطه عطف باشد تا اوضاع به نفع ملت تغییر کند، اگر نهضت تغییر را ایجاد نکنیم، قطعا شاهد ایجاد روندی به نفع دشمن خواهیم بود.
رضایی: شکست برجام نتیجه خوش‌بینی به غرب بود
به گزارش جهان نيوز، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام که به عنوان میهمان مدعو در همایش مسئولان استانی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب حاضر شده بود، تشکیل مجلسی انقلابی و جهادی را لازمه شرایط فعلی کشور خواند و گفت: در حال حاضر کشور با دو پدیده داخلی و خارجی مواجه است که باید با آن مبارزه کند؛ یک  گروه که تلاش می‌کنند حرکت انقلاب را از ریل اصلی آن خارج کنند و دیگری دشمن خارجی که تلاش می‌کند انقلاب ما را از پای در آورد.
 
وی با اشاره به موضوع برجام و مذاکرات پیرامون آن گفت: نباید شکست در برجام را  در کارنامه  یک دولت؛ بلکه برجام محصول یک اندیشه و تفکر غلط  در اداره کشور دانست.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به عدم استفاده آمریکا از اِعمال قدرت سخت و نرم علیه ایران در دوره جدید و رفتن به سمت راهبردی جدید برای دشمنی با ایران، گفت: آمریکا فهمیده است که به جای جنگ سخت باید وارد مراحل جدیدی مانند تحریم مالی، حملات سایبری و حمایت از اپوزیسیون داخلی علیه ایران شود.

رضایی با اشاره به موضوع FATF و مسائل پیرامون آن اظهار داشت: این موضوع یکی از دوگانه‌هایی است که تلاش می‌کنند از آن علیه نیروهای انقلاب  استفاده کنند، متأسفانه عده‌ای در کشور حاضر شده‌اند به خود و کشورشان زخم بزنند ولی نگذارند که نیروهای انقلابی وارد مجلس شوند.

وی با تأکید بر اینکه ایران از ۴۱ توصیه، ۳۹ توصیه FATF  را اجرا کرده استT ادامه داد: آنها از این ۳۹ توصیه، ۵ مورد را قبول کردند، ۱۱ مورد را تا حدی قابل قبول دانستند و درباره الباقی نیز گفته‌اند که باید آنها را مورد بحث و بررسی قرار دهیم و ‌بارها اعلام کرده‌اند که ایران در حال پیشرفت است، حال چه اتفاقی افتاده است که دوماه مانده به انتخابات شروع به جار و جنجال می‌کنند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه برخی در این چهل سال تلاش می‌کنند که ریل انقلاب را تغییر دهند، اظهار داشت: دشمنان خارجی ما از تاکتیک‌ تحریم، حملات سایبری و حمایت از اپوزیسیون داخلی با سرمایه‌گذاری گسترده، استفاده می‌کنند، همین مسئله تشکیل مجلسی کارآمد و انقلابی و مردمی برای ریل‌گذاری درست در مسیر انقلاب را ضروری خواهد کرد.

رضایی در پایان این بخش از اظهاراتش، با تأکید بر لزوم تشکیل مجلسی انقلابی، اضافه کرد: برای رسیدن به این مهم باید از خودمحوری پرهیز کرده و با صداقت صحبت کنیم، در شرایط فعلی باید همه نیروهای انقلابی وارد صحنه شده و رأی مردم را جذب کنند تا مجلسی مردمی و کارآمد بر محور انقلاب تشکیل شود.

وی در ادامه با تأکید بر لزوم تغییر و تحول در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: به دلیل وجود فرصت‌های بی‌نظیر در مسیر انقلاب و در همزمانی آن با مشکلات کشور، جامعه ما نیازمند یک تغییر است که می‌توان از آن به عنوان خیزش و جنبش و یا حتی یک نهضت  یاد کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه دشمنان ما بعد از چهل سال دشمنی، در حال حاضر منتظر رسیدن به نتیجه دلخواه خود هستند، ادامه داد: فشارها و برخی روش‌های مدیریتی باعث شده جامعه نیز تشنه یک تغییر باشد.

رضایی اضافه کرد: این تغییر در مجلس باید راهبردی و دارای یک نقطه عطف باشد تا اوضاع به نفع ملت تغییر کند، اگر نهضت تغییر را ایجاد نکنیم، قطعا شاهد ایجاد روندی به نفع دشمن خواهیم بود.

وی با بیان اینکه در این تغییر اساسی راه و روش ما و دشمن با یکدیگر فرق دارد، افزود: کار ما سخت‌تر و حساس‌تر است، چراکه باید هم دستاوردهای انقلاب و گذشته را حفظ کنیم و هم‌ یک گام به جلو برداریم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: ما تغییر را در چارچوب انقلاب می‌خواهیم، اما آنها می‌خواهند انقلاب و دستاوردهای آن را تغییر دهند، ما در چارچوب ولایت‌فقیه می‌خواهیم در وضعیت کشور تغییر ایجاد کنیم، اما آنها به دنبال تشکیل ولایت آمریکایی و تغییر در چارچوب آن هستند.

رضایی، انقلاب مشروطه، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را یک نقطه عطف و زمینه تغییر و ابتکار راهبردی دانست و گفت: جریان و جبهه انقلاب، باید راه خود را از سر بگیرد و سابقه این نقاط عطفی مانند دفاع مقدس و انقلاب اسلامی، تجربه‌های زیادی را به همراه داشته است.
وی با تأکید بر اینکه این تغییر آغاز شده است، آغاز حرکت و تغییر در راستای گام دوم انقلاب را، تغییر و تحول در قوه‌قضاییه دانست و گفت: مبارزه با فساد سرآغاز تغییر است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: برخی می‌گویند مجلس باید سرآغاز یک‌ حرکت جدید باشد، اما باید بدانند این حرکت مدتی است آغاز شده و اقدامات قوه‌قضاییه  اولین گام این تغییر بزرگ بود و حالا تشکیل یک مجلس کارآمد گام دوم این تغییر است.

رضایی با اشاره به عملکرد مجلس در چهار سال گذشته اظهار داشت: با نگاهی به این عملکرد مجلس فعلی مشخص می‌شود که باید به فکر تشکیل مجلسی باشیم که بتواند گام دوم تغییر را بردارد، قطعا در چهار سال آینده نیز تحریم، سیل نقدینگی، کسری بودجه، عدم کنترل بر فضای مجازی، مشکلات محیط زیستی و فرهنگی و حتی تهدیدات منطقه‌ای را نیز خواهیم داشت که باید برای آن تدبیر کنیم.

وی ادامه داد: کسری بودجه دولت، از هم‌اکنون آغاز شده و متأسفانه شاهد هستیم که حاشیه‌نشینی در کشور گسترش یافته و کنترل فضای مجازی نیز از دست مسئولان خارج شده است که چنین مواردی باید در مجلس مدیریت شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، جوانگرایی را شرط لازم به نتیجه رسیدن اهداف گام دوم انقلاب دانست و افزود: مدیریت جهادی و انقلابی، حضور جوان‌ها را طلب می‌کند، اما صرفا جوان‌گرایی بدون حضور افراد دارای تجربه قطعا آسیب‌هایی را خواهد داشت.

رضایی، بازخوانی گفتمان ولایت‌فقیه را کلید و لازمه تحقق اهداف انقلاب اسلامی خواند و گفت: جمهوری اسلامی، دفاع مقدس و همه پیشرفت‌ها، محصول ولایت‌فقیه است و بازسازی این مکتب نیز باید از نیروهای انقلاب شروع شود.

وی همچنین با تأکید بر اهمیت وجود پیوستگی میان رهبری و  رده‌های مدیریتی تصریح کرد: این پیوستگی باید میان همه اجزای حکومت از بالاترین نقطه تا پایین‌ترین نقطه تداوم داشته باشد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام  در پایان تقویب عملکرد و مدیریت جهادی در کنار تبعیت از الگوی ولایت‌فقیه را لازمه برون‌رفت از شرایط فعلی کشور خواند و خاطرنشان کرد: ما با یک ‌نظام و سامانه در ارتباط هستیم که در رأس آن ولی‌فقیه است و جنس ارتباط و افراد نیز باید مردمی وجهادی باشد، عمل جهادی و انقلابی باید با پیوستگی دینی و اخلاقی باشد.
 
منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


رر
Iran, Islamic Republic of
مگر موقع انقلاب نمي گفتيد نه شرقي نه غربي!؟ پس چي شداقایان دولتی ها!؟
Iran, Islamic Republic of
همین آقای رضایی اوایل مدافع برجام بود ایضا قالیباف ...
United States
فعلا شعار نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی تبدیل شده به نه شرقی نه غربی جمهوری خلق چین
United States
سردار عزیزمونم دایم در حال تغییر نظر هست در مورد برجام
حسين
Germany
دليل شكست برجام نه نگرش خوشبينانه به غرب بلكه نوع تفكر وگرايش غرب پرستى در ذهنيت دولت مردان است.
Iran, Islamic Republic of
از کسی که با حذف کارت سوخت و سهمیه‌بندی بنزین میلیاردها تومان به اقتصاد کشور ضرر زد چگونه می‌توان انتظار داشت که برای کشور پالایشگاه بسازد؟ از کسی که فقط خام‌فروشی را بلد است می‌توان انتظار ساخت پالایشگاه داشت؟
Iran, Islamic Republic of
لااقل از وزیر نفت می‌پرسیدند که در طی این 6 سال چه کاری برای فرآوری محصولات پتروشیمی انجام داده‌اند و چرا نخواسته‌اند با شرکت‌های داخلی مشارکت جدی‌تری داشته باشند؟
Iran, Islamic Republic of
باز هم از شکایت علیه کیهان خواندم و خندیدم. این شکایت‌ها یعنی کار کیهان درست است. خداوند حفظتان کند. دعای مادران شهدا با شماست، اگر این شکایت‌ها علیه کیهان نبود شک‌برانگیز می‌شد.
Iran, Islamic Republic of
مطالبات مردم حق است و نباید با خواسته نابجای عده‌ای اندک برابر دانسته شود. آن روزی که دولت به دنبال گرفتن مجوز برای ورود برخی بانوان به ورزشگاه بود، کارگاه‌های کوچک و کارخانه‌ها تعطیل می‌شدند و این تعطیلی‌ها معیشت خانواده‌های کارگران را دچار مشکل می‌کرد اما این دولت نخواست صدای به حق مردم واقعی را بشنود.
Iran, Islamic Republic of
چرا چند نفر مافیای واردات چادر مشکی چندین کارخانه را به تعطیلی کشانده‌اند؟ از ریاست محترم دستگاه قضایی درخواست می‌شود دست این مفسدین کار و تولید را از چرخه اقتصادی کشور قطع کنند.
Iran, Islamic Republic of
این 77 نفر مدعی اصلاح‌طلبی انگشت‌نما در اصل برای چندمین بار سند بردگی خود به شیطان بزرگ را امضا کرده‌اند وگرنه ماهیت آنها برای مردم شناخته شده است و نظرشان اعتباری ندارد. البته این بیانیه موضع ستون پنجم دشمن بود و نباید به راحتی از کنار آن گذشت. باید با این عمل دشمنانه برخورد شود.
Iran, Islamic Republic of
واقعاً کسانی که ترامپ را دیوانه و احمق می‌پندارند چگونه با این حال از مذاکره مجدد با چنین دیوانه‌ای سخن می‌گویند؟ آ...
Iran, Islamic Republic of
مدعیان تدبیر و امید و اصلاحات، به جای شکایت از روزنامه کیهان، وقت خود را برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور، بیکاری، تورم، رکود، مسکن و... بگذارند. شکایت و حمله به روزنامه مردمی کیهان برای‌شان کارنامه نمی‌سازد.
Iran, Islamic Republic of
چرا به واردکننده یک کالا ارز 4200 داده‌اند ولی به تولیدکننده همان کالا ارز نیمایی می‌دهند؟ آیا واردکننده که تولید داخلی را ویران می‌کند بر تولید‌کننده داخلی رجحان دارد؟
Iran, Islamic Republic of
چند تن از نمایندگان لیبرال مجلس به جای پاسخگو بودن نسبت به عملکرد ضعیف‌شان سعی در حاشیه‌سازی علیه امنیت ملی دارند. آیا جرم این افراد کمتر از اشرار و آشوبگران است؟
Iran, Islamic Republic of
چرا برای شب یلدا و به خاطر آنکه یک دقیقه طولانی‌تر از دیگر شب‌هاست باید شاهد افزایش بعضاً 2-3 برابر قیمت میوه‌ها باشیم؟! پرتقالی که تا دیروز کیلویی دو هزار و 2500 فروخته می‌شد به 3500 و انار 6-7 هزار تومانی به 15-16 هزار تومان. خرمالوی 5-6 هزار به 9/5 و 10 هزار و... رسید؟! ناظران و بازرسان چه‌کار می‌کنند؟
Iran, Islamic Republic of
ای‌ کاش همه بانک‌ها مثل بانک تعاون رمز دوم یکبار مصرف را بدون دردسر و پیچیدگی و مراجعه حضوری به راحتی و به سرعت با همراه بانک فعال می‌کردند!
Iran, Islamic Republic of
رئیس‌جمهور! دولت دهم ماهی 45 هزار تومان به مردم یارانه می‌داد نام آن را گداپروری نهادید حال شما نیز همان رویه را با پرداخت کمک معیشتی سوخت درپیش گرفته‌اید پس آن کلید تدبیری که قرار بود مردم را از دریافت یارانه بی‌نیاز کند چه شد؟!
Iran, Islamic Republic of
آژانس‌های سطح شهر با اضافه‌شدن مبلغ 500 تومان به قیمت بنزین نرخ تمام مسیرها را دوبرابر کرده‌اند با این جو روانی که به‌وجود آورده‌اند منشأ بسیاری از گرانی‌ها شده‌اند.
Iran, Islamic Republic of
کنسرتی که چند روز است عصرها در هتل اسپیناس شهرک غرب برگزار می‌شود ترافیک سنگینی ایجاد می‌کند که آلودگی زیادی به همراه دارد کاش کمی در این هوای آلوده به فکر سلامتی فرزندان و بیماران بودند و کنسرت را تا رفع آلودگی لغو می‌کردند نه اینکه عامل تشدید آلودگی هوا شوند.
Iran, Islamic Republic of
از مسئولان وزارت آموزش‌وپرورش درخواست می‌شود پول حق‌التدریسی معلمان را پس از یک سال پرداخت کنند.
Iran, Islamic Republic of
به جناب آقای رئیسی عرض تشکر و خسته نباشید و خداقوت می‌گویم. خداوند امثال ایشان را در مدیریت کشور زیاد کند تا شاهد پویایی و تحرک و رونق کسب و کار باشیم. ان‌شاءا... با تداوم برخورد با مفسدین ریشه مدیران فاسد از مجموعه مدیریتی کشور خشکانده شود.
Iran, Islamic Republic of
آقای نوبخت در سال گذشته اعلام کرد به کارگران بازنشسته که زیر 3 میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند هر ماه کمک معیشتی پرداخت خواهد شد یک بار این کمک معیشتی داده شد و بعد به‌طور کل آن را قطع کردند! ...
Iran, Islamic Republic of
هیچ ملکی ندارم، از هیچ جا حقوقی دریافت نکرده و نمی‌کنم، هیچ بیمه‌ای ندارم تحت پوشش هیچ سازمانی نیستم و درآمد من با خرید و فروش کتاب دست دوم حدود دو میلیون است با 5 سر عائله! یک خودروی مدل 73 (25 ساله) دارم. متاسفانه علی‌رغم اجبار به داشتن معاینه فنی از کارت سوخت هم محروم هستم! برگه معاینه یعنی مجوز تردد؛ آیا خودروی دارای مجوز تردد نباید کارت سوخت داشته باشد؟ با این حال یارانه معیشتی هم به ما تعلق نگرفته است. چرا؟ خودروی من از تولیدات سایپا هم سالم‌تر است.
Iran, Islamic Republic of
وزیر بهداشت می‌گوید کمبود دارویی نداریم ولی نزدیک سه ماه است که مصرف‌کنندگان انسولین قلمی لوامیکس با مشکل جدی مواجهند و شرکت توزیع‌کننده بعد از سه ماه،‌ هفته قبل به هر داروخانه یک جعبه 5 عددی تحویل داده است! سایر انسولین‌های قلمی نیز مثل نووراپید، لومپر، توژئو و ... از یک ماه پیش با همین مشکل مواجهند.
ممد
United States
الآن نقطه ی عطف است.... الآن موقع تغییر اساسی است.... دولتمردان سابق همگی امتحان خود را داده اند.... تعداد کمی قبول شدند ولی اکثرا مردود شده اند.... دوباره انتخاب کردنشان خطا است..(آزموده را آزمودن خطاست)
آهو
Iran, Islamic Republic of
(رضایی: برای رسیدن به این مهم باید از خودمحوری پرهیز کرده و با صداقت صحبت کنیم)شما گفتید و مردم هم باور کردند!!!! صداقت!!!!=
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
برجام باید قبل از انتخابات در ایران امضا می شد تا برای مقاصد سیاسی داخلی از آن استفاده گردد.
منافع ملی فدای منافع حزبی و قدرت در دست گرفتن شد .
امی بایست تک تک لغات آن تفسیر می شد تا الان تفسیر به رای نمی شدند
Iran, Islamic Republic of
موضع محسن رضایی در 28 دی 94 همزمان با امضای فتح الفتوح برجام:
امروز که برجام اجرایی شده قاطبه ملت یک صدا فریاد می زنند زنده باد جمهوری اسلامی ایران........
ادامه
Iran, Islamic Republic of
...