پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

اسامی مطرح برای تصدی پست نخست وزیری عراق

پنجشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۱۸
کد مطلب: 711718
از زمانی که پارلمان عراق با استعفای عادل عبدالمهدی موافقت کرد تاکنون اسامی مختلفی برای جانشینی وی مطرح شده اند که هنوز نهایی نشده است.
اسامی مطرح برای تصدی پست نخست وزیری عراق
به گزارش جهان نيوز به نقل از السومریه، تاکنون اسامی مختلفی برای نخست وزیری عراق پس از استعفای عادل عبدالمهدی مطرح شده است.

ابتدا نام محمد شیاع السودانی به عنوان اولین نامزد مطرح شد و این پس از استعفایش از حزب الدعوه و ائتلاف دولت قانون بود و پس از آن اسامی در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها مطرح شد.

از جمله اسامی دیگر؛ مصطفی الکاظمی رئیس اطلاعات عراق و رائد جوحی بازرس کل اداره دارایی و اسعد العیدانی استاندار بصره و توفیق حمود الیاسری سیاستمدار و علی عبدالامیر علاوی وزیر بازرگانی اسبق است.

همچنین عزت الشابندر نامزد سیاسی مستقل و محمد توفیق علاوی وزیر ارتباطات اسبق، ابراهیم بحرالعلوم وزیر نفت اسبق و قصی السهیل وزیر آموزش عالی و عبدالحسین عبطان وزیر جوانان سابق و فائق شیخ علی نماینده لیبرال و مازن الاشیقر کارشناس اقتصادی هم مطرح شده اند.

گرچه تاکنون شانس قصی السهیل که عضو سابق جریان صدر بوده و سپس به ائتلاف دولت قانون ملحق شده است، بیشتر است؛ اما در عراق در وقت اضافه از صندوق اسرار آن فرد غیرقابل انتظار بیرون می‌آید و زیاد نمی‌توان به گمانه زنی‌ها اعتنا کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ممد
United States
حتما نوری المالکی میشود!!!!!!!!!!!!!