جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

پوتین: روسیه متقابلاً پاسخ تحریم‌های آمریکا را می‌دهد

پنجشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۲۸
کد مطلب: 711708
رئیس‌جمهور روسیه تأکید کرد که تصویب پروژه «نورد استریم 2» در سنا آمریکا بر روابط دوجانبه واشنگتن و مسکو تأثیر می‌گذارد و روسیه پاسخ متقابلی به این اقدام آمریکا خواهد داد.
پوتین: روسیه متقابلاً پاسخ تحریم‌های آمریکا را می‌دهد
به گزارش جهان نيوز، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در کنفرانس خبری سالیانه خود ضمن اشاره به بودجه دفاعی آمریکا که تحریم‌های روسیه را در خود گنجانده گفت: «تحریم‌های آمریکا بر روابط دوجانبه تأثیر می‌گذارد و روسیه نیز پاسخ متقابلی خواهد داد».
 
سنا آمریکا روز سه‌شنبه هفته جاری با تصویب قطعنامه‌ای به تحریم پروژه خط لوله انتقال گاز روسیه به روپا موسوم به «نورد استریم 2» رأی داد.

بعید است سنا، ترامپ را برکنار کند
رئیس‌جمهور روسیه در بخشی از کنفرانس خبری خود به اقدام اخیر مجلس نمایندگان آمریکا در تصویب لایحه استیضاح «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا اشاره کرد و گفت که بعید است سنای آمریکا، ترامپ را از قدرت برکنار کند.

با اینحال، وی در پاسخ به سؤال خبرنگاری در این خصوص گفت که فرایند استیضاح ترامپ، «تداوم یک نزاع سیاسی داخلی در آمریکا است».

وی درباره اقدام دموکرات‌ها علیه ترامپ گفت که استیضاح ترامپ در واقع ادامه جنگ دموکرات‌ها علیه ترامپ است و توضیح داد: «این حزب (دموکرات‌ها) که در انتخابات (ریاست‌جمهوری 2016) شکست خوردند، همچنان از طرق دیگر به جنگ (با ترامپ) ادامه می‌دهند».

مسکو آماده تمدید «استارت جدید» است
رئیس‌جمهور روسیه همچنین بر آمادگی مسکو برای تمدید پیمان کاهش تسلیحات استراتژیک (استارت) تأکید کرد و هشدار داد: «در صورتیکه استارت جدید تمدید نشود، امنیت جامعه جهانی متزلزل خواهد شد زیرا در صورت عدم تمدید استارت، هیچ‌چیز نمی‌تواند کاهش دهد ».

این مقام روس تصریح کرد: علیرغم آنکه آمریکا به هیچ‌یک از پیشنهادات روسیه درباره پیمان استارت جدید پاسخ نداده است، اما مسکو آماده تمدید این معاهده است.

معاهده کاهش تسلیحات راهبردی موسوم به استارت، سال 1991 منعقد و سال 2009 منقضی شد. استارت جدید نیز پیمان کاهش تسلیحات اتمی میان آمریکا و  روسیه است و در سال 2011 اجرایی شد و به طرفین هفت سال برای کاهش تسلیحات خود مهلت داده است. 

طبق این گزارش، هدف اصلی این معاهده، کاهش یک سوم از زرادخانه‌های هسته‌ای و همچنین محدود کردن دو طرف به عدم استقرار بیش از 700 موشک بالستیک بین قاره‌ای، موشک‌های بالستیک زیردریایی و بمب‌افکن‌های راهبردی و عدم تجاوز از یک‌هزار و 550 کلاهک هسته‌ای مستقر شده و 800 سکوی پرتاب مستقر شده و غیرمستقر شده می‌باشد.

اوایل سال جاری میلادی مقامات آمریکایی و روس یکسری رایزنی‌هایی را درباره سرنوشت این پیمان که دو سال دیگر منقضی می‌شود، انجام دادند. تاکنون واشنگتن یک «آری» یا «نه» قاطعانه درباره ادامه این پیمان مطرح نکرده‌ است.

همکاری اقتصادی پکن-مسکو برپایه اعتماد است
پوتین در پاسخ به سؤالی درباره روابط اقتصادی چین و روسیه گفت: «سطح بی‌سابقه‌ای از اعتماد، موجب پیشرفت روابط میان چین و روسیه بوده است».
وی بار دیگر به پایان دوران تک قطبی آمریکا اشاره کرد و ادامه داد: «جهان تک قطبی وجود ندارد، این یک توهم است».

رئیس‌جمهور روسیه در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سؤال خبرنگاری ضمن انتقاد از تحریم‌های آمریکا و اتحادیه اروپا گفت: تحریم‌ها علیه بخش انرژی روسیه، تا حد زیادی بر بازار جهانی تأثیر منفی خواهد داشت».

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *