پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

ساده ترین مسیر یک ملت برای دستیابی به قدرتمندی و استقلال را «مقاومت» است

پنجشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۱۷
کد مطلب: 711698
فرمانده کل سپاه گفت: هویت هر کشوری، بازدارنده‌ترین قدرت آن است؛ در واقع نفس اقتدار علمی، بازدارندگی ایجاد می‌کند.
سلامی: ساده ترین مسیر یک ملت «مقاومت» است
به گزارش جهان نيوز، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بازدید از  پردیس نوآوری شهید تهرانی مقدم نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه امروز قدرت و وسعت کشورها با شاخص های ظاهری و مادی که درتعاریف سنتی ارزشیابی می شود اندازه گیری نمی شود، گفت: شاید امروز وسعت جغرافیایی و گستردگی جمعیت معیار مناسبی برای نشان دادن قدرت یک کشور نباشد ، بلکه  مساحت  ذهنی و قلمرو وسعت ذهن ها تعیین کننده قلمرو تاثیر و بزرگی یک‌ کشور است.

او برترین عنصر قدرت ملی را ذهن ها و قدرت حل مسائل توصیف و تصریح کرد: دشمنان ما هم برای تحقق آرزوهایشان  از فرمول مواجه کردن ما با مسایل متعدد استفاده می کنند و  تحریم های ظالمانه به منظور ناتوان کردن ما در حل مشکلات اعمال شد. 

سرلشکر سلامی با بیان اینکه نبرد امروز بر سرتوانایی حل مشکل و ناکارآمد سازی یک مدل است، اظهار کرد: اگر مدل ها کارآمد شوند، قدرت تکثیر و امتداد دهی پیدا می کنند و زمانی که نظام ما به یک مدل موفق تبدیل می شود میدان تاثیر پیدا می کند که این موضوع بسیار حائز اهمیت است.

او با بیان اینکه که باید قادر به حل مشکلات خود باشیم و نباید متوقف شویم، گفت:در دنیای امروز یا باید قدرتمند و خود اتکا بود ، یا وابسته و ذلیل و راه سومی وجود ندارد.قدرت امروز در علم و فناوری نهفته است و برای به دست آوردن استقلال کامل هیچ چیز جز قوی شدن راهگشا نیست ؛علم به انسان قدرت می دهد تا بر ناشناخته ها تسلط یابد پس وقتی این گونه شد حل مسایل کشورمان هم میسر می شود .

فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه ما مسیر استقلال، عزت و ایستادگی را انتخاب کرده ایم گفت: برخی تصور می کنند اگر در مقابل دشمن کرنش کنیم راحت تر به نتیجه می رسیم در حالی که این سخت ترین راهی است که یک ملت می تواند انتخاب کند.

او ساده ترین مسیر یک ملت برای دستیابی به قدرتمندی واستقلال را "مقاومت" توصیف و تصریح کرد: مسیر مقاومت مسیر نزول برکات و قدرت های الهی است.  اما اگر یک جامعه گرفتار در اراده دیگران باشد، ذلیل و وابسته است و تحرکات فیزیکی آن در اختیار دیگران است و ما نمی خواهیم چنین جامعه ای داشته باشیم.

سرلشکر سلامی در ادامه خاطرنشان کرد:  در میدان هایی که مستقل عمل کردیم، موفق شدیم، به این معنا که هر کجا ما کاملا از لحاظ روحی، روانی و ذهنی از دشمن جدا شدیم و تصمیم گرفتیم بر اساس توانمندی های خود عمل کنیم، موفق بودیم.

او با تاکید بر اینکه اگر در علم و فناوری به پیشرفت برسیم مسایل جامعه بسیار ساده حل می شود ،گفت: هویت هر کشوری امروز بازدارنده ترین قدرت است؛ در واقع  نفس اقتدار علمی بازدارندگی ایجاد می کند.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه امروز ایران و اسلام یک هویت واحد و جدایی نا پذیر هستند، اظهار کرد: در این شرایط کسی که می خواهد ایران پیشرفت کند باید بارش ذهنی اش در کشورمان صورت گیرد و ما به عنوان نیروهای مدافع این کشور وقتی می بینیم جوانان درسنگر علم و دانش و صنعت و هنر می درخشند، به لحاظ روحی تقویت شده و به آینده بیشتر امیدوار می شویم.

او با بیان اینکه دشمنان مسیر زوال را طی می کنند، اظهارکرد: به این دلیل که آنان صاحب قدرت هستند اما عقل و منطقی که این قدرت را بر اساس یک قاعده دقیق بکار گیرد در میانشان وجود ندارد؛ پس قدرت به تنهایی سعادت نمی آورد.

سرلشکر سلامی در ادامه اظهار کرد: ادبیاتی مانند نهضت نرم افزازی و جنبش تولید علم که رهبر معظم انقلاب اسلامی بر آن تاکید داشته اند ،معانی بسیاری دارند؛ امروز هیچ کشوری بدون داشتن ادبیاتی قوی که او را از بن بست خارج  کند، رشد نخواهد کرد.

او با بیان اینکه  تفکر و تعقل زمانی که به یک فلسفه قوی متکی باشد، معجزه می کند، افزود: امروز قدرت و ثروت مجموعه های مادی یک کشور است و این مولفه ها فقط نمادهای قدرت هستند ؛ اما حقیقت قدرت همان هویت زنده ای است که در تفکر رهبری معظم انقلاب وجود دارد.

فرمانده کل سپاه در پایان با تاکید بر اینکه امروز بیش از هر زمان دیگری به جوانان پژوهشگر و محقق نیازمندیم،گفت: بخشی از آرزوهای ما این بود که چنین مجموعه هایی وجود داشته باشند تا در بالندگی استعدادهای خارق العاده ای که در درون ذهن جوانان ما وجود دارد،  پیشگام شوند و استعدادها با نیازهای جامعه پیوند زده شود؛ بسیار تمایل داریم با جوانانی که در این سرزمین می آموزند و  آموخته های خود را برای اعتلای ایران اسلامی به کار می برند، همکاری داشته باشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


گزنه خور
Iran, Islamic Republic of
به نظرم باید میفرمودند بهترین مسیر یک ملت دستیابی به قدرتمندی و استقلال را «مقاومت» است. .....