کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ایستگاه‌های قطاری که ارزش انتظار را دارند

28 آذر 1398 ساعت 11:32


به گزارش جهان نیوز، سفر با قطار یکی از آرامش بخش ترین و پر ارزش ترین راه ها برای دیدن جهان است. تاریخچه راه‌آهن جهان طولانی و جذاب است و از معماری خیره‌کننده زیادی در سراسر جهان به یادگار مانده است.

سفر با قطار علاوه بر مزیت های زیادی که دارد می تواند تبدیل به تجربه جذاب و به یاد ماندنی شود. تجربه ای که بعد از سالها بتوان با یاد آوری آن لبخندی به گوشه لب نشاند و گفت یادش بخیر. در برخی از کشورهای دنیا با تاسیس ایستگاه های زیبا و دلنشین به جذاب کردن سفر با قطار افزوده اند . به طوری که مسافران با خرید بلیط قطار می توانند هم از  سفری ارزان و سریع را برخوردار شوند و هم در ایستگاه قطاری منتظر بنشینند که خود نوعی جاذبه توریستی محسوب می شود.
 

 

انتظار در ایستگاه های قطار می تواند  به قدری کسل کننده باشد که سفر مارا تحت تاثیر قرار دهد و ما با روحیه ای خسته و کسل سوار بر قطار شویم. شاید هم برخی افراد را که روحیه حساس تری دارند از خرید بلیط قطار صرف نظر کنند. از همین رو طراحان با ساخت ایستگاه هایی که تمامی موارد راحتی را در نظر گرفته اند، سفر با قطار را از ابتدا تا انتها لذت بخش و جذاب کرده اند. برای آشنایی بیشتر با زیباترین ایستگاه های راه آهن دنیا در این مقاله همراه ما باشید.

 ایستگاه آتوچا، اسپانیا:  باغی در مرکز مادرید
ایستگاه Atocha اولین ایستگاه قطار در پایتخت اسپانیا می باشد که در سال 1851 ساخته شده است. امروزه این ایستگاه از دو بخش تشکیل شده است که یکی در قرن نوزدهم ساخته شده و دیگری در اواخر قرن بیستم.

اگرچه نمای بیرونی خیره کننده آن قرن ها از نقاط دیدنی مادرید بوده است، اما اخیراً اضافه شدن یک باغ گرمسیری به آن، به معروف ترین ویژگی آن تبدیل شده است. می توانید در هنگامی که به انتظار قطار نشسته اید از این باغ زیبا نیز دیدن کنید.
 
 

ایستگاه راه آهن ، تبت: بالاترین ایستگاه قطار جهان
ایستگاه راه آهن کوهستان Tanggula واقع در منطقه خودمختار تبت، بالاترین ایستگاه قطار جهان است که 16627 فوت (5،068 متر) بالاتر از سطح دریا واقع شده است.

اگرچه از سال 2010 مجاز به مسافر یا سوار شدن در این ایستگاه نیست، اما هنوز بسیاری از مسیرهای موجود در شبکه راه آهن چین از اینجا عبور می کنند. معمول نیست که قطارها هر از گاهی متوقف شوند و منتظر بمانند تا قطارهای دیگر عبور کنند بنابراین به مسافران اجازه می دهند در محیط کوهستانی خود سوار شوند و هیجان زیادی را تجربه کنند.
 
 

ایستگاه خیابان فلیندرز، استرالیا: قدیمی ترین ایستگاه قطار استرالیا
ساختمان ایستگاه خیابان فلیندرز در محل تقاطع خیابان های فلیندرز و ملبورن، سوانسون واقع شده است و از سال 1909 به عنوان نقطه عطفی در شهر قرار گرفته است.
با 110 هزار مسافر که هر روز از ایستگاه عبور می کنند، شلوغ ترین ایستگاه قطار در نیمکره جنوبی محسوب می شود.

ترمینال بزرگ گراند مرکزی، ایالات متحده: نماد تاریخی شهر نیویورک
در سال 1913 رسماً افتتاح شد و اغلب از آن به عنوان ایستگاه بزرگ مرکزی یاد می شود، این ساختار تاریخی در Midtown Manhattan  در واقع بنام ترمینال گراند مرکزی نامیده می شود. و دارای سقف رنگی باورنکردنی است که صورت های فلکی را به تصویر می کشد.

شرکت معمار، رید و استم، برای طراحی ساختمان مشهور جهان در سال 1903 برنده مسابقه شدند. آنها با همکاری شرکت همکار وارن و وتمور همکاری کردند تا طراحی بزرگی را که امروز می شناسیم ایجاد کنند.
 
 ترمینال هایدار پاشا، ترکیه: بزرگترین ایستگاه راه آهن ترکیه
ترمینال هایدار پاشا ویژگی غیرقابل انکار از منظره شهر استانبول است. این بنا در سال 1906 توسط معماران آلمانی Otto Ritter و Helmut Conu  ساخته شده است و همچنان بزرگترین ایستگاه در سراسر ترکیه است.

نمای آن پوشیده از ماسه سنگ است و قسمت داخلی آن دارای تزئینات حک شده و پنجره هایی  با شیشه های رنگی است.
 

برای سفر با قطار و تجربه ای بی نظیر می توانید به راحتی به معتبرترین سایت گردشگری تیک بانhttps://tikban.com  مراجعه کنید. قیمت بلیط قطار در سامانه قطار تیک بان به همراه بلیط قطار رجا و بلیط قطار فدک بسیار ارزان و اقتصادی می باشد. بنابراین با خرید بلیط قطار تیک بان از سفری لذت بخش و اقتصادی برخوردار می شوید.


کد مطلب: 711693

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/711693/ایستگاه-های-قطاری-ارزش-انتظار

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com